כיפוף צנרת קשיחה



כיפוף של צנרת קשיחה הינו ענף עבודה בתחום טכנולוגיית המסגור שעיקר ייעודו יהיה להעניק שיורתי פתרונות בתחום כיפוף של צנרות, פרופילים ומוטות עגולים. טכנולוגית ייצור ממוחשבת תאפשר כיפוף של צנרת במידות 3 מ"מ ועד ל- 50 מ"מ. כמו כן, יש מסוגלות עיבוד קצוות בהתאם לתקנים - NA, BEAD ו- IMACA, כישורי ריתוך, הלחמות וכדומה.

מי זקוק לשירות כיפופי צנרות?                                                                               שירות כיפוף צנרת קשיחה מסופק למגוון מקומות כמו מפעלים ומחסנים, בתי ייצור למיניהם, עבור ענף הבנייה וכל תחום האינסטלציה ועוד מקומות, בהם קיים ביקוש לבצע שינוי בצנרת הקיימת. בשל הטכנולוגיה שמתקדמת בצעדי ענק ובזכות כל המכונות החדשניות וההתמקצעות עם השנים בכל פעולת כיפוף מתכות, פעולת כיפוף היום, תהייה הרבה יורת קלה ופשוטה מאשר בעבר. לכל פעולה מהסוג הזה מתלווה איש מקצוע שמומחה בתחום ושיודע לתפעל את המכונות המשוכללות ולבצע את הפעולה בצורה מדויקת וקפדנית ביותר. 

סוגים שונים של צנרת                                                                                                            

בימינו יש צינורות גמישים שעשויים ממגוון חומרי גלם כמו צינור פלסטיק, צינור סילקון ועוד, שמעניקות לצנרת גמישות שמתאימה לתנאי סביבה שונים. צנרת קשיחה יותר תתאים יותר לתנאים שמתחת לאדמה או על גבי גשר שנמצא על האדמה. רק באמצעות צנרת תקנית שמתאימה לכל תנאי הסביבה שלה ולסוג התכולה שלה, ניתן יהיה להוביל את התכולה (הנוזל או הגז) בצורה בטוחה כמו – מים, מי שופכין, קיטור, גז דלק וכדומה. בהתאם לשימושה ולסוגה יקבעו גם הקוטר שלה ואלמנטים נוספים. הצנרת שרובנו מכירים היא צנרת שעושה דרכה עד לברז שלנו בחלל המטבח או האמבטיה, מדובר בצנרת שהקוטר שלה קטן, זאת להבדיל מצנרת תעשייתית שהקוטר שלה גדול הרבה יותר. 

מה המומחיות של מפעל לכיפופי צנרת?                                                        

 מפעל לכיפוף צנרות ושאר חומרי גלם יספק שירותי כיפוף לחומר גלם כמו נירוסטה, אלומיניום, פלדה, נחושת ועוד. כמו כן, הוא יתמחה בייצור סדרות וכיפופים מורכבים לפי שרטוט כל לקוח. הוא ידגום מערכות של הלקוח וקווי צנרת, עד ייצור והרכבה על גבי המערכת של הלקוח. הוא יעבד קצוות לפי דרישה, יבדוק לחץ לכל צינור טרם אספקה. הוא יספק טווחי כיפוף מקוטר 0.4 מ"מ ועד ל-  114 מילימטר בטווח רחב של רדיוסים ובכל חומר שניתן לעיבוד. בנוסף, הוא יבצע כיפוף צינור שהוא דק בדופן וקטן ברדיוס. כיפוף אחר כיפוף ללא תפיסות. כיפוף צינורות בעלי רדיוסים שמשתנים. כיפוף יחד עם ערגול. כיפוף צנרת מחומרים ייחודים כמו, זהב, כסף, טיטניום וכדומה.

אז כיצד מכופפים צנרת קשיחה?                                                                                               

 אז איך מבצעים את פעולת הכיפוף באופן שיאפשר נתיב חלק ותקני לכל נוזל, דלק או גז? ואיך הצנרת תקבל את הצורה העגולה ותצליח להתכופף למצב כלשהו? כפי שניתן להבין לא ניתן להסתפק רק ביד מקצועית של האדם ויש מכונות רבות וייעודיות שנוצרו בדיוק לצורך זה והן מסייעות רבות לפעולת הכיפוף של הצנרת ומעניקות בסופו של דבר תוצאה מרשימה במיוחד. בין יתר המכונות הללו תמצאו:  

המכונה הידנית – מכונת שפועלת בעזרת כוח אנושי. המכונה מחוברת למקור כוח שמבצע עבודות רגישות שמצריכות עדינות מרבית.  

מכונה שהיא חצי אוטומטית – את המכונה הזו יכוון אדם שמומחה בתחום, אולם את הכיפוף עצמו תבצע המכונה בלבד.

מכונה ממוחשבת – במכונה ממוחשבת יזינו את כל ההגדרות מבעוד מועד - הזווית הרצויה, המרחק, הקוטר ועוד, משם המכונה תבצע את העבודה, כשהיא מחשבת את ההגדרות ופועלת בהתאם לכל ההנחיות שהתבקשה לבצע.

מכונה ממוחשבת עם אפשרות להזנה – מכונה משודרגת וחדשנית שמספקת אופציות שונות וחוסכת זמן רב.

המאמר נכתב באדיבות טרנסטכניקה בקרת זרימה ואטימה 2001 בע”מ

טל': 03-5599522   [email protected]

טרנסטכניקה בקרת זרימה ואטימה 2001 בע”מ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה