כדור אידיאלי למשחקי מטקות



יש כדורים שמתאימים יותר למשחק כזה או אחר, כיוון שלא כל כדור נע באותו אופן. כשבוחרים את הכדור המתאים, לסוג המשחק המתאים לו – אפשר ליהנות מכלי נהדר ויעיל, למשחק נפלא. ועם זאת, יש שיגידו, שכדור מסוים – יכול להתאים לשלל סוגי משחקי המטקה, ואותו נסקור בכתבה זו, ונשווה סוגים אחרים של כדורי מטקות כדי לראות מה מייחד ומבדיל אותו במיוחד.

יחצ

איזה כדור הוא האידיאלי ביותר למשחקי מטקות?

יש כל מיני סוגים של מחשקי מטקות.

  • מהיר
  • הגנה-התקפה
  • רום
  • מכה על מכה

וכיוצא בזה.

מהם הסוגים השונים של כדורי המטקות

כשאנחנו מדברים על כדורי מטקות, ישנם סוגים שונים, שלכל אחד מהם יש איכויות שונות. בכתבה זו, נעסוק בכדור המטקות בעל שתי הנקודות הצהובות. זאת כיוון, שיש שיגידו שהוא מקצועי ומומלץ לשחקנים.

כדור המטקות בעל שתי הנקודות, יכול להתאים לשחקני מטקות מקצועיים. ההבדל בין שחקנים חובבים, לשחקנים מקצועיים, הוא שחקנים חובבים הם אלו שאוהבים, או מחבבים את המשחק, בעוד המקצוענים הם אלו שעושים זאת לפרנסתם. על כן, באם מדובר בשחקנים שמשחקים לפרנסתם, ייתכן מאוד שהם יימצאו את כדור המטקות המדובר, כמתאים לסוגי המשחק שלהם.

כשזה נוגע לכדורי מטקות, ניתן להגיד כי יש להם צבעים שונים. מדוע ניתן להגיד? כי זוהי עובדה מובחנת, פרט שניתן לשים לב אליו. מי מאיתנו שכמובן שם לב לזה עד כה, יכול לתהות לעצמו מהי המשמעות של צבעיהם השונים, של הכדורים.

מה המשמעות של הצבעים והנקודות בכדורי המטקות

ובכן, התשובה הפשוטה והיעילה היא שכל צבע, למעשה מסמן את החומר ממנו עשוי הכדור. יש למשל צבעים, שמעידים על מהירות הכדור, על סוג הגומי ממנו הכדור עשוי, כמו גם על מאפייני האוויר הדחוס בכל הכדור.

כך, שבאופן הגיוני, אם נשחק עם שני כדורים, וכל אחד מהם יהיה בצבע אחר – אפשר מאוד, שהם ינועו בצורה אחרת, על פני המטקות שלנו. אם נרצה לקחת דוגמה, נבחר לסקור את הצבע הכחול. שכן, כשזה נוגע לצבע הכחול, אפשר שמדובר בכדור שהוא יחסית מהיר. למעשה, יש שיגידו שהוא מהיר ב-40% מאשר כדור 2 נקודות, ועל כן מתאים למשחקי פרסקובול. משחק הפרסקובול, אגב, הוא משחק שמגיע אלינו מברזיל, כמו גם מארגנטינה וגם באירופה משחקים, אולי בקרב החופים.

לעומת זאת, כדור בעל 2 נקודות אדומות, כמו גם בצבע שחור – הוא כדור שיכול להיות מהיר בכמות המשתווה ל-20% יותר, מאשר לכדור הקלאסי. ואם נבחר לסקור את הכדור לו יש נקודה צהובה אחת, בעוד שאר צבעיו הם למעשה שחורים – נדמה שהוא יכול להיות אפילו מהיר יותר מהכדור בעל שתי הנקודות, מהיר בכ-10%. משקלו אגב, של הכדור בעל הנקודה היחידה – הוא 25 גרם.

כדור זה, לו נקודה צהובה אחת, 25 גרם משקל וצבע שחור – יכול בהחלט להתאים לאנשים שמשחקים מטקות, אם כי יש שיגידו – שיתאים במיוחד למשחק במטקות מעץ. הסיבה לכך, יכולה להיות עקב המהירות שלו. נדמה, שהאוויר הדחוס בתוכו, הוא רב מהרגיל, בעוד המשקל של הכדור, זה לכדור הקלאסי של משחק המטקות, אותו ניתן לזהות עם 2 נקודות. על כן, כדור זה בעל נקודה יחידה, צבע שחור, ומשקל הזהה לכדור "קלאסי ורגיל", מתייחד ברמה גבוהה יותר של אוויר דחוס, ועל כן יכול להיות קפיצי אף יותר, וכמובן – מהיר יותר. ועל כן, ההמלצה היא, להשתמש בו כאשר משתמשים במטקות מעץ, אולי כי זה מאפשר ייעול טוב יותר של איכויותיו, ככדור למשחקי מטקות.

כך או כך, כדור זה, בעל נקודה יחידה, צבע שחור, ואוויר דחוס במידה רבה יותר (מן הכדור הקלאסי, בעל 2 הנקודות), אמור, לפי דעת אנשים מסוימים – להתאים פחות למשחק שנעשה על ידי מטקות עשויות קרבון.

על כן, אם נחזור לכדור בעל 2 נקודות צהובות, נניח, שעקב כך שהוא פחות מהיר, פחות קפיצי – אולי כי אין בו אותה כמות של אוויר דחוס כמו הכדור בעל הנקודה היחידה – יכול להיות מתאים יותר למשחק קלאסי במטקות. ועל כן, יכול להתאים יותר לשחקני מטקות מקצועיים, ספציפית כאלו שהיו שמחקים להשתמש במטקות קרבון, מטקות שכפי שציינו – לא יעבדו עם כדור בעל נקודה יחידה, המהיר יותר מכדור בעל 2 נקודות.

היכן ניתן למצוא את הכדור בעל 2 הנקודות?

יש שיקראו לכדור המטקות, בעל 2 הנקודות – כדור אולטימטיבי, למשחקי מטקות. מבחינה מקצועית, אפשר שייקראו לו "כדור סופר איטי מספר 2 עבור סקוואש" (Super slow ball 2 for squash), ועקב כך שהוא שוקל כ-25 גרם – הוא יכול להוות כדור מאוזן ומתאים למשחק מטקות, בשלל סוגיו.

עקב כך שמדובר "בכדור איטי יותר", המשחק נהיה מאוזן יותר – כיוון שתנועות המטקה הן דיי מהירות. ועל כן, כך אפשר לשלבו במגוון סגנונות משחק. ישנם מספר יצרנים בעולם, שמאפשרים לרכוש את הכדור המדובר – בין אם מדובר על דנלופ, וילסון, אד, טכנופייבר, וכיוצא בזה. ניתן למצוא אותם אצל היבואנית – מטקות ישראל. יש שיגידו, שהמחירים שהיא מציעה, אכן משתלמים. זה הכל לעכשיו, תודה על קריאתך.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה