ירוק בעיניים - עציצים לבית



לטבע יש דרך להכניס שלווה ללבם של אנשים, להרגיע את הסערות ובעיקר לגרום להם לחייך. זאת הסיבה שאדם חייב להקיף עצמו בירוק, גם אם אינו נמצא בקרבת ריאה ירוקה, או אין לו אפשרות לטפח גינה. תמיד אפשר להוסיף עציצים לבית או למרפסת. חשוב מאוד לדעת כי להכניס את הטבע הביתה כלל אינה משימה קשה ואפשר לייצר פינות חמד בהשקעה לא מאוד גבוהה.

pixcels

הרבה מאוד אנשים מעוניינים להוסיף עציצים לביתם אך חוששים שלא יצליחו לעמוד במחויבות הטיפול והשקיה. זה מונע מבעדם להכניס עציצים לבית או כל צמחיה על כל צורותיה השונות. האמת היא שזאת עובדה מאוד מצערת, מכיוון שלפרחים, צמחים ושאר גידולים ירוקים, יש השפעות בריאותיות ונפשיות עצומות, בעוד שההשקעה והתמורה שנדרשת הנה בהחלט מינימלית ומאוד משתלמת.

באופן עקרוני, הכנסת עציצים לבית אינה דורשת הרבה משאבים. אפשר לבחור את מה שמתאים מבין שפע האפשרויות הירוקות והפורחות הקיים היום במשתלות ובחנויות הפרחים והצמחים. ניתן למצוא את סוג הצמח שיסתדר עם יכולות הטיפול, שיתאים לפינה הייעודית ויהווה תוספת מקסימה לחלל הביתי.

אסור לוותר על הירוק בבית, במיוחד למי שאין לו מול החלון או המרפסת גינה, שדרה או שדה פורח. אפשר להכניס כמה עציצים קטנים או אחד גדול ומרשים, קקטוסים, סוקולנטים או כל צמח אחר, בהתאם לאפשרויות הטיפוח וההעדפה האישית. מי שחושש להכניס עציצים לבית וטוען שהוא "הורג" כל צמח, או "דבר לא יכול לשרוד" בתוך הבית, טועה בגדול. זה נכון שצמחים זקוקים למים, אור טבעי ואהבה, אך יש שפע של אפשרויות של צמחים שחיים תקופות ארוכות גם בלי השקעה והשקיה.

על מנת לבחור את הצמח המתאים לאדם ולחלל הדירה, חשוב להבין כמה דברים אודות עציצים וצמחייה. דבר ראשון חשוב לדעת איזה צמח יכול לחיות באיזו סביבה ומה כמות האור והשמש הישירה (אם בכלל) שנדרשת לו למחייה. חשוב לבחור את הצמח שיכול לשרוד בתנאים המיועדים לו ולראות האם הוא עונתי, האם הוא פורח כל השנה, והאם נדרשת לו טמפרטורה מיוחדת על מנת לחיות. המיקום המיועד חשוב מאוד וגם אז, מומלץ מאוד לא לנייד את העציץ בתדירות גבוהה, מאחר שתזוזה מרובה עלולה לפגום בצמח ובשורשיו.

מומלץ לבחור את הצמח שמתאים לדרישות וליכולות ההשקעה, שיכול לעמוד בתנאי המחיה שיסופקו לו, עציץ בגודל שיתאים למיקום ובעיקר לבחור את סוג הצמח שעושה טוב בלב. טיפול בעציצים לבית דורש הכרות עם סוג הצמח והבנה של צרכיו, היופי הוא שתמורת כה מעט, בסה"כ מים, אור ואהבה מקבלים הרבה מאוד בחזרה. לעציצים יש השפעה מדהימה על האווירה בבית ועל תחושת החיוניות והרוגע של הדיירים, חשוב להחזיר לצמחים יחס ולהשקיע בהם חום ואהבה, להשתדל לטפל ולטפח אותם על מנת שיישארו וימשיכו להעניק מיופיים לשנים ארוכות.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה