ייעוץ עסקי – 7 הטיפים הבסיסיים לכל עסק



ההמלצה החמה הראשונה שאפשר לתת לכל עסק, בכל נושא שהוא, היא לקחת יועץ עסקי. יועץ עסקי יכול לכוון, לייעץ בזמן אמת, להגדיל רווחים ולהבין את מהות העסק ואת הסביבה בה הוא פועל באופן מדויק ואובייקטיבי יותר. ליועץ עסקי יש את הפרספקטיבה הנכונה והמתאימה ביותר לשפוט ולראות את העסק כפי שהוא. למרות שכל עסק הינו מיוחד וייחודי, עדיין אפשר לספק טיפים כלליים ורחבים מספיק כדי שיתאימו לכלל העסקים ולבעליהם. ננסה לעשות זאת במאמר זה.

pixabay

לנהל את העסק ואת הזמן

שני הטיפים הראשונים למנהלים הוא פשוט לנהל, הן את העסק והן את זמנם:

  1. ניהול זמן הינו אתגר לא פשוט למנהלים רבים, מכיוון שהוא דורש לארגן סדר עדיפויות ברור, להאציל סמכויות על עובדים שונים, להיות יעיל ולא דחייני ולהיות מאורגן מאד כך שכל המטלות יוכלו להיעשות.
  2. מחשבה רחבה וגבוהה יותר על הדברים נדרשת גם לניהול העסק כפי שהוא. כאשר מנהל עוסק כל היום בכיבוי שריפות ומנסה לפתור בעיות שצצות חדשות לבקרים, הוא אינו עוסק בניהול והבאת העסק למטרותיו. יועץ עסקי יוכל להראות לאותו מנהל את הפתרון הרחב יותר ואת הדרישה למניעת בעיות מלכתחילה ככל האפשר.

 

מה נדרש ממנהל טוב?

מנהל טוב יהיה אחראי על העסק כולו, אולם מכיוון שהוא יידרש לראות אותו ממעוף הציפור, עליו להיות בעל חזון ולחשוב מחוץ לקופסא. תפקידים אלו כלולים בטיפ השלישי והרביעי לכל עסק ובעל עסק.

  1. הגדרת יעדים – על המנהל להגדיר מטרות ויעדים עבור העסק, כך שכל פעולות החברה יוכלו להיגזר מחזון זה.
  2. התחדשות ותזוזה – כדאי שהמטרות והיעדים הראשוניים יעברו כל הזמן מחשבה מחודשת כדי להתאים לעולם המתפתח ולשינויים שנעשים בדרך. עמידה במקום של חברה, אשר לא יכולה לנוע עם התקדמות הזמן, משולה לחברה מפסידה או כזו אשר הולכת לאחור.

 

ומה עם העובדים והלקוחות?

כל עסק, ויהיה הנושא בו הוא מתעסק אשר יהיה, חייב להקפיד ולטפח הן את עובדיו והן את לקוחותיו.

  1. עובדים הינם משאב עיקרי וחשוב של כל עסק. ישנה חובה לכל עסק להשקיע בעובדיו כדי שהם יוכלו להיות מסופקים ויחזירו לעסק את אותה ההשקעה בדמות מכירות או עבודה יעילה ואיכפתית.
  2. הקשבה ללקוחות יכולה במקרה האידיאלי לסייע בפיתוח פתרונות חדשים. אולם גם אם לא נעשה סיוע שכזה, שמירה על לקוחות מרוצים והקשבה לצרכיהם ודרישותיהם הספציפיות יכולה רק לקדם את העסק ולשמור אותו מחובר למציאות.

 

 השורה הסופית

שורת הרווח הסופי וההתנהלות עם המזומנים הקיימים בקופת החברה מובילים לטיפ האחרון והחשוב:

  1. ניהול כספי נכון – אז נכון שלא תמיד יועץ עסקי יכול לסכם עבורכם כמנהלים את ספרי העסק. אולם יהיה עליו להוביל ולכוון אתכם כך שתוכלו לנהל טוב יותר את הכסף הקיים ולהיערך לתרחישים שונים.

ורד עמיאל יכולה לכוון אתכם דרך כל אחד מצעדים אלה עד יצירת עסק מצליח ומנוהל, בעקבות ידע וניסיון רב שנרכש במהלך שנות עבודה ארוכות.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה