טיפים לניהול מוניטין בגוגל – עשה זאת בעצמך



אין ספק שאזכור שלילי במקום בולט בגוגל הוא כאב ראש גדול, שיכולים להיות לו נזקים ברמה האישית והעסקית. לדרך בה יוצאים מהברוך קוראים "ניהול מוניטין" ובכתבה הזו תקבלו כמה טיפים לפעולות עצמאיות שישפרו את המצב.

 Bigstockphoto.com

לא נעים, די נורא

איך שלא תהפכו את זה, גוגל היא הכלי המרכזי שדרכו אנשים מקבלים כיום מידע על אנשים אחרים, על עסקים, מוצרים, שירותים ועל מה שקורה בכלל. החשיפה הגבוהה יכולה להיות ברכה גדולה, אבל גם קללה אם מישהו החליט לאזכר אתכם באופן שלילי. כעת כאשר אנשים מקלידים בגוגל את השם שלכם או של העסק, של מוצר או שירות, או שם של נושא/תחום מסוים שרלוונטי לכם, מה שמופיע לנגד עיניו הוא לא היתרונות אלא נורות אזהרה לגביכם.

 

אכן, ניהול מוניטין בגוגל שמייד נתאר אותו נדרש כאשר מופיעים פרסומים שליליים בתוצאות החיפוש. למרבה הצער קל מאוד ליצור את הפרסומים האלה. למשל, יכול להיות שלקוחות החליטו לכתוב עליכם פוסטים שליליים בפייסבוק, יכול להיות שאיזו "נשמה טובה" או מתחרה בחר לפרסם אירוע שלילי שהייתם מעורבים בו, ייתכן שמישהו ביצע כתבת תחקיר והגיע למסקנות לא מחמיאות עליכם, ייתכן שהייתם מעורבים בתביעה (אפילו כתובעים) והתוצאה מייד קופצת לעיני הגולשים בתוצאות, וישנן עוד דוגמאות רבות. חופש הביטוי באינטרנט הוא דבר נהדר אבל לפעמים הוא יכול להתהפך עליכם וליצור פגיעה גדולה במוניטין, בתדמית ובעסקים שנבנו תוך השקעה גדולה לאורך השנים.

 

בשורות טובות ופחות טובות

הבשורות הטובות הן שניתן בהחלט לתקן את הבעיה ושגם אתם יכולים לתרום לכך. הבשורות הקצת פחות טובות הן שניהול מוניטין בגוגל יכול להיות מלאכה די מורכבת. למעשה, במרבית המקרים אנשים ועסקים שמנסים לעשות זאת לגמרי לבד מגיעים בסופו של דבר לתוצאות לא משמעותיות ופונים לסיוע מקצועי. העזרה מגיעה מחברות לקידום אתרים ששוחות בתחום, יודעות מה צריך לעשות וגם יש להן את הכלים לתהליך עומק זה, כמו חברת WEBS.

 

עם WEBS, ניהול מוניטין בגוגל מתחיל בתחקיר עומק הבוחן את מכלול האזכורים השליליים ברשת ומידת החומרה שלהם, וממשיך לסדרה ארוכה של פעולות אשר מטרתן לחזק את המוניטין החיובי ברשת. זהו העיקרון המנחה: ליצור נכסים חיוביים באינטרנט (אתרים, דפי נחיתה, כתבות, קידום ממומן, בלוגים, סרטוני יוטיוב וכן הלאה), אשר דוחקים למטה את האזכורים השליליים.

 

ניתן להבין שהמטרה איננה דווקא למחוק את האזכורים השליליים לגמרי מגוגל, מאחר שהדבר לא תמיד אפשרי, אלא שהתוצאות בהן ייתקלו הגולשים יהיו החיוביות. לכן גם מדובר בתועלת כפולה: חיזוק הנוכחית החיובית על חשבון השלילית ברשת, כשבדרך אתם מקבלים נכסים שימשיכו לשרת אתכם עוד לתקופה ארוכה לכל פעילות ומטרה.

 

אז מה אפשר לעשות?

כפי שהבטחנו, נביא עכשיו טיפים לניהול מוניטין בגוגל לבד. הפעולות יכולות להיעשות במקביל לעבודתה של חברת ניהול מוניטין מקצועית ובהחלט יעזרו לה, או שתנסו את מזלכם לבד וייתכן שתצליחו לשפר במידת מה את המצב. קודם כל, אם אינכם עובדים עם חברת קידום אתרים שמתמחה בניהול מוניטין בגוגל, כדאי שתבצעו תחקיר לגבי היקף הנזק: באילו פרסומים שליליים מדובר (פוסט בפייסבוק? כתבה עיתונאית פסק דין?), ותחת אילו מילות מפתח הם עולים (כשמקלידים את שמכם הפרטי? את שם העסק? שם של מוצר שאתם מוכרים?). שימו לב: ככל שהאזכורים השליליים זוכים לתפוצה יותר רחבה (למשל שיתופים בפייסוק), וככל שהם יותר "חזקים" (למשל בעיתון דיגיטלי מוביל), כך יהיה קשה ומורכב יותר לפתור את הבעיה לבד.

 

לאחר ביצעתם את התחקיר, אף פעם לא יזיק לנסות את הדרך הישירה. זאת אומרת שתוכלו לפנות למשל לבעל אתר שהתפרסמה אצלו חוות דעת שלילית ותנסו לשכנע שהיא לא נכונה, שהיא פוגעת בכם ושעדיף להסיר אותה. לעיתים, אם משתמשים במילים הנכונות, בעלי אתרים יהיו נכונים לעשות זאת. מאידך, ככל שהאתר יותר חזק, מבוסס וגדול, וככל שהפרסום מקבל יותר תהודה, כך יהיו בעלי האתר פחות מוכנים לזרום אתכם. דברים אלו נכונים גם לגבי פנייה באמצעות עורך דין לבעלי האתר, אולי באיום בתביעת דיבה, מה שישפיע פחות על בעלי אתרים חזקים. לבסוף, קיימת גם אפשרות לפנות לגוגל בשביל להסיר אזכורים שליליים, אולם מדובר בתהליך מורכב וממושך לרוב, ובדרך כלל הוא לא יביא לתוצאה הרצויה.

 

מתקדמים לפעולות ניהול מוניטין

 

אם מיציתם את אפשרויות הפנייה הישירה, ניתן לעבור לכמה פעולות של ניהול מוניטין שיכולות להועיל. ראשית, השתמשו בנכסים שלכם שכבר קיימים, כמו למשל הפייסבוק האישי או העסקי, הלינקדאין, האינסטגרם וכדומה, על מנת להעלות תכנים ופוסטים חדשים, ונסו לדאוג לתפוצה נרחבת ככל האפשר שלהם. כאמור, העיקרון הוא ליצור עוד ועוד נכסים ותהודה חיובית שתבוא על חשבון השלילית ותדחק אותה למטה בתוצאות של גוגל.

 

אפשרות נוספת היא לפתוח ערוץ יוטיוב משלכם. פתיחת הערוץ בפני עצמה היא פעולה פשוטה למדי, אבל כמובן שחשוב להתמיד (כמו עם הפוסטים ברשתות החברתיות האחרות) ולהמשיך לפרסם סרטונים חדשים עם כיתוב הולם ושימוש במילות המפתח הרלוונטיות. עוד צעד חשוב שאתם יכולים לעשות הוא לחזק את התכנים באתר שלכם. למשל, אם יש לכם בלוג (כדאי מאוד שיהיה לכם) דאגו לפרסם בו מאמרים והגיגים שיחזקו את הקידום של האתר בגוגל, שלכל הפחות לא יופיע בדירוג אחרי האזכורים השליליים. יש גם אפשרויות יותר מתקדמות של פתיחת בלוגים באתרים חזקים ופופולאריים ברשת. מדובר לרוב בבלוגים מקצועיים שמציגים אתכם כברי סמכא בתחום, מסייעים בקידום התדמית, ועל הדרך גם דוחקים למטה את האזכורים השליליים בגוגל.

 

אם יש לכם נגיעה והבנה מסוימת בפרסום ושיווק ברשת, תוכלו גם לפתוח קמפיין קידום ממומן. לא מדובר במלאכה לגאונים אבל כן צריך להבין כיצד להשתמש בכלי הזה כדי שלעיני הגולשים יופיעו תחילה אזכורים חיוביים או לפחות ניטראליים שלכם. עם גוגל ממומן אפשר להשיג תוצאות מהירות מאוד, שמהוות מעין "פלסטר" לתקופה קצרה, ובזמן הזה צריך להמשיך עם הפעולות האחרות שבונות אתכם לטווח הארוך.

 

מה עוד אפשר לעשות? ובכן, תוכלו לפנות אל בלוגים ופורומים שכבר רצים ברשת ולפרסם אצלם תגובות. בחלק מהבלוגים גם יאפשרו לכם לפרסם מאמרים מקצועיים משלכם אשר יתרמו לניהול המוניטין. כמו כן, אם יש לכם כתבה או מאמר שאתם חושבים שהם ממש טובים, תוכלו לנסות לעיין בה אתר מקצועי וחזק בתחום שלכם, כגון מגזין או עיתון בתפוצה נרחבת.

 

להתייחס במלוא הרצינות

 

יש עוד כמה דברים שניתן לעשות לבד עבור ניהול המוניטין בגוגל. יחד עם זאת, מה שחשוב באמת הוא להתייחס אל המשימה כפרויקט רציני, לקחת נשימה עמוקה ולמרות הכעס, המבוכה והרצון למחוק עכשיו ומייד את האזכורים השליליים – להיות סבלניים ומוכנים לעבוד למשך תקופה מסוימת. עליכם לעבוד באופן מסודר ולבנות את האסטרטגיה בה תרצו לנקוט, לרשום אותה בתוכנית מאורגנת לרבות הפעולות שהחלטתם לנקוט בהן, להקפיד ולהתמיד בביצוע לאורך זמן, לבחון את מה שעובד יותר או פחות, ובמידת הצורך לשנות ולבצע פעולות נוספות.

 

 

 

  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה