טיפים להסכם גירושין



בשנים האחרונות רואים עליה בזוגות המתגרשים שכן קיימות סיבות רבות לעלייה זו. קיימות בפני בני הזוג שתי ברירות שהן האם לנהל את תהליך הגירושין בשלווה או לנהל אותו תוך ריב ומדון. על מנת לעבור את שלב זה כמו שצריך. יש צורך להתייעץ עם עו"ד המתמחה בגירושין על מנת לשמור על הזכויות של שני בני הזוג וטובת הילדים.

freepik

בבסיסו של תהליך הגירושין עומד הסכם הגירושין מאמר זה יעניק לכם טיפים להסכם גירושין.

חשיבות בעריכת הסכם גירושין טוב
קיימת חשיבות רבה לעריכת הסכם גירושין טוב שמעגן את כל המחלקות שעלולות לצוץ במהלך התהליך. התייעצות עם עו"ד גירושין טוב ומנוסה תעזור לכם לעבור את התהליך הקשה הזה בשלווה יחסית, תוך שאתם מעניקים שגרה תומכת ואוהבת לילדים שלכם גם כשאינכם גרים ביחד.
נעים להכיר טיפים להסכם גירושין:

  • טיפ ראשון משמורת ומזונות ילדים
    אחד הנושאים שגורם למחלוקות רבות בין בני הזוג והוא חשוב במיוחד הוא משמורת ומזונות ילדים. על מנת למנוע מחלוקות על נושאים אלו בעתיד יש צורך לפרט לא רק את הזמנים הכלליים בהם ישהו הילדים אצל כל אחד מההורים, אלא לפרט אותם תוך התייחסות גם אל הפרטים הקטנים ביותר, כמו חלוקת השעות בין ההורים, וכן להתייחס לחופשות וחגים.

בנוגע לסכום המזונות, יש לקבוע את הסכום שיתקבל בעבור כל ילד ומועד העברתו. בנוגע לילדים שמעל גיל 18 יש לקבוע את הסכום שיועבר בהתאם למצב הילד, כמו השתתפות בלימודים וגיוס לצבא.

יש לנסח הסכם זה בצורה  הטובה והברורה ביותר על מנת למנוע מחלוקות בהמשך.

  • טיפ שני חלוקת הרכוש
    עוד נושא שעלול לגרום למריבות בין בני הזוג הוא חלוקת הרכוש וכן יש להתייחס בהסכם גם אל נושאים שבדרך כלל לא נותנים עליהם את הדעת, כמו למשל: חלוקת כספי פנסיות, מניות, מוניטין אישי ועוד, וכמובן חשוב לקבוע בפירוט על ידי מי יועבר הכסף, ומועד העברת הכסף, כך תוכלו להנות מחלוקה הוגנת גם של כסף שהצטבר במהלך שנות הנישואים שהוא אינו כולל דירה או רכב.
  • טיפ שלישי פיצויים במקרה של הפרת חוזה

חשוב לדעת כי ברגע שהסכם גירושין אושר על ידי בית המשפט הוא מקבל תוקף של פסק דין. חשוב להדגיש כי כדאי מאד להוסיף בהסכם הכתוב את התנאים להפרת החוזה. במידה ואחד מבני הזוג מפר את התנאים שנכתבו בחוזה, כמו זמני השהות של הילדים או שאינו מעביר כסף במועד, ניתן לעגן בהסכם את העונש שיקבל המפר כמו למשל תשלום קנס.

עו"ד העוסקים בנושא הגירושין ממליצים על כך וטוענים כי כאשר ישנו עונש על מפר ההסכם תהיה לו התחייבות לקיים את הסכם מאשר אם לא יהיה עונש שכזה בהסכם הכתוב אלו הטיפים להסכם גירושין.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה