טבעות אירוסין: בחירת טוהר קראט לטבעת אירוסין מזהב צהוב



השיקול הראשון שיש לתת עליו את הדעת בבחירת הקראט של זהב צהוב הוא שהוא שונה מהקראט שמודד את גודל היהלום. קראת של זהב מתייחס לאחוז הזהב בטבעת, ולשם המחשה, לטבעת אירוסין שמיוצרת מזהב 18 קראט, יש 85% זהב טהור.
כמובן שקיימים סוגים שונים של זהב: זהב צהוב, ורוד או לבן, אבל לקראת יש את ההשפעה הגדולה ביותר על זהב צהוב.

טבעות אירוסין

תהליך הקצאת הזהב הצהוב

מכיוון שמאת האחוזים של זהב צהוב, שהם 24 קראט, מניבים תכשיט גמיש שעלול לשקוע, יש לערבב (סגסוגות) אותו עם מתכות עמידות יותר כמו אבץ ונחושת על מנת שיהפוך לתכשיט עמיד.

ככל שקראט הזהב גבוה יותר, כך לתכשיטי הזהב שלכם קל יותר להישרט או לשקוע, ומסיבה זו, מומחי תכשיטים ממליצים לבחור טבעות אירוסין של 14 או 18 קראט, אשר יכולות לשרוד את הבלאי היומיומי.

זהב צהוב 9 קראט

טבעות אירוסין 9K מכילות 37.5% זהב. מכיוון שיש אחוז כה נמוך של זהב טהור, תכשיטי 9K לרוב אינם נמכרים כתכשיטי "זהב", במיוחד בישראל. פריטי התכשיטים שלנו חייבים להיות מיוצרים מ-10K לפחות על מנת להיחשב לזהב.

למרות שב-9K יש מעט מאוד זהב טהור, הוא נחשב לזהב החזק ביותר מכיוון שיש לו אחוז כה גבוה של סגסוגות אחרות.

זהב צהוב 14 קראט

טבעות אירוסין 14K מיוצרות מ-58% זהב. מכיוון שתכשיטי 14K מכילים פחות זהב טהור, ה פופולאריים בזכות עמידותם. הם אינם נשרטים באותה קלות כמו טבעת 18K, כך שלנשים עם אורח חיים פעיל שכרוך בשימוש רב בידיים, מתאים לבחור טבעות אירוסין 14 קראט.

טבעות אלו מתאימות היטב גם לעיצובי טבעות מורכבים, כמו טבעות שכוללות מספר גבוה של יהלומים משובצים זעירים, או טבעות עם אבנים גדולות יותר, אשר פחות נוטות לנשור כשהן מוחזקות על ידי מתכת 14K חזקה.

זהב צהוב 18 קראט

18K הוא 75% זהב טהור, ומסיבה זו עולה משמעותית יותר מזהב 14K. אבל אנשים רבים מעדיפים 18 קראט מכיוון שיש לו צבע עשיר ועז יותר. הבדלי הצבע בין 18 ל-14 קראט בולטים יותר בעיצובי טבעות אירוסין שמציגות הרבה מאוד מזהב, וקשה יותר להבחין בהבדל בטבעות הכוללות מספר רב של פרטים או יהלומים זעירים בטבעת.

לכן, ההמלצה של מומחי תכשיטים היא לבחור 14K לעיצובים מורכבים, ו-18K לסגנונות פשטניים יותר. סיבה נוספת לכך שנשים מעדיפות טבעות אירוסין של 18K היא שהטבעת כבדה יותר בהשוואה לטבעות 14K.

זהב צהוב 22 קראט

זהב 22 קראט הוא 91.67% זהב טהור, הנחשב לאחוז גבוה מאוד לייצור טבעות אירוסין אמינות. מכיוון שרמת טוהר הזהב כל כך גבוהה, 22K אינו משמש לתכשיטים משובצים או לפרטים מורכבים.

הוא פשוט אינו מספיק חזק על מנת להחזיק אבני חן, ומשמש בעיקר לתכשיטי זהב רגילים, או לשרשראות.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה