חשיבות חווית המשתמש כבר בשלב בניית האתר



בשעה טובה אתם יוצאים לדרך ומתחילים להפעיל את העסק שלכם. אתם יודעים טוב מאוד שכל עסק זקוק לאתר איכותי ויעיל, כך שכל אחד יוכל למצוא אתכם באינטרנט. כאשר בונים אתר אינטרנט, מביאים בחשבון מאפיינים רבים כמו תוכן, עיצוב, נגישות ועוד. וכאשר מתייחסים למכלול הדברים האלה שירכיבו בסופו של דבר את האתר שלכם, אסור לשכוח את חווית המשתמש.

Pixabay

מהי חווית משתמש ומדוע היא חשובה כל כך?

חווית משתמש UX (User Experience) היא תחום נרחב אשר עוסק בחוויה שעובר הגולש כאשר הוא נמצא באתר שלכם. את המושג עצמו המציא פסיכולוג התנהגותי שעבד בחברת אפל, תוך שהוא מתייחס לקשר הישיר בין ממשקים וטכנולוגיה לבין משתמשי הקצה. חווית המשתמש מורכבת מאלמנטים שונים כמו מאפייני הממשק, אמצעי השיווק, עיצוב, תוכן וכמובן התחושות והרגשות שחווה המשתמש כאשר הוא גולש באתר.

כאשר עוסקים בתחום כמו בניית אתרים לחברות, אי אפשר שלא להתייחס לאלמנט חווית המשתמש כבר בשלבים הראשונים של בניית האתר. זאת משום שחוויה לא טובה, עלולה לגרום לגולש לנטוש את האתר במהירות, בעוד חווית משתמש טובה תשאיר את הגולש לאורך זמן ותגרום לו לבצע פעולות שונות כמו השארת פרטים, יצירת קשר טלפוני עם בעל העסק או תשלום עבור מוצר או שירות.

איך יוצרים חווית משתמש טובה?

אחרי שדיברנו על חשיבותה של חווית המשתמש, הגענו לחלק המעשי: איך בעצם ניצור חווית משתמש טובה? ובכן, בתור התחלה, ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון:

  • מיהו קהל היעד שלנו – הדרך הטובה ביותר להשאיר את הגולשים באתר, היא לתת להם את התחושה שהאתר "מדבר" אליהם. אפשר לעשות זאת בצבעים המאפיינים את האתר, תכנים ויזואליים וכמובן – תוכן. לדוגמה, אם יש לכם חנות וירטואלית לבגדי הריון, מומלץ לעצב את האתר בצבעי ילדות עדינים ולכתוב את התכנים בגוף נקבה. כך, נשים שיבקרו באתר ירגישו שפונים אליהן.
  • איך ייראה הניווט באתר – הניווט באתר צריך להיות נגיש ונוח, כך שהגולש ידע היכן הוא נמצא בכל עת – בעמוד הבית או באחד העמודים הפנימיים של האתר. לפיכך, מומלץ ליצור תסריט המדמה מצב שבו הגולש נכנס לאתר ומבצע בו פעולות, על מנת להבין איך לבנות אתר מתאים.
  • קיצור זמן טעינה – זהו אחד הגורמים הקריטיים שיש לשים אליהם לב בעת בניית אתר אינטרנט. אז נכון שתכנים ויזואליים יכולים לתרום רבות לחווית משתמש ולמשוך אליכם אלפי גולשים, אך אם האתר יהיה עמוס וייקח לו יותר מ-2-3 שניות להיטען, הגולשים יעדיפו לוותר ולעבור לאתר של המתחרה שלכם. לפיכך, גם אם יש לכם תמונות איכותיות וסרטונים רבים באתר, כדאי להשתמש בתוספים כדי לשפר את מהירותו.

מעוניינים לבנות אתר ולא יודעים איך להתחיל? חברת UX מנוסה ומקצועית תעזור לכם ליצור אתר שימשוך את הגולשים כמו דבורים לכוורת.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה