חשוב לדעת: איך נקבע מחיר הרכב לפני עסקת מכירה?



אם אתם חושבים למכור את הרכב ולא יודעים כמה הוא שווה, כדאי שתדעו איך נקבע מחיר הרכב לפני עסקת מחירה ומה עשוי להשפיע על המחיר שלו. שוק הרכב הוא עולם דינמי שחווה הרבה שינויים, ולכן הבאנו לכם מספר טיפים שיעזרו לכם להבין ממה מורכב מחיר הרכב ומה חשוב שתדעו לפני שאתם סוגרים מחיר סופי.

Pixabay

איך נקבע מחיר רכב לפני מכירה?

אם אתם קונים או מוכרים רכב, חשוב מאד שתדעו איך נקבע המחיר שלו לפני המכירה. בדיוק בשביל זה נועדו המחירונים המומלצים לרכבים, כמו מחירון לוי יצחק למשל. מדובר באחד המחירונים הוותיקים והאמינים ביותר בשוק הרכבים כיום, ולא מעט אנשים שלא יודעים כמה הרכב שווה נכנסים למחירון הזה.

המחירון של לוי יצחק מבוסס על הערכות של שמאים, סוקרים פנימיים ומגרשי טרייד אין והוא כולל את רוב הדגמים שניתן למצוא כיום בארץ. המחירון כולל המון תתי קטגוריות שהופכות אותו למדויק ביותר, שכן כל דגם נמצא תחת הנישה שלו לפי המאפיינים שלו. המחירון עצמו לוקח בחשבון פרמטרים רבים כמו ירידת ערך, היצרן, הדגם, דגם המשנה, שנת הייצור, התוספות ועוד. אז אילו פרמטרים משפיעים על שווי הרכב?

איזו יד הרכב?

ככל שהרכב החליף יותר ידיים, כלומר היה בבעלות של יותר אנשים, כך הערך שלו ירד בהתאם. ההנחה הזו נובעת מהסיבה שסביר להניח שרכב שהיה בבעלות אחת עבר את הטיפולים בזמן והתחזוקה השוטפת שלו הייתה טובה יותר, וההיפך כמובן. זה כמובן לא תמיד נכון, אבל זו הנחת העבודה. בכל אופן, קחו בחשבון שאם אתם יד שלישית או רביעית הרכב שלכם יהיה שווה פחות.

איזו שנה הרכב?

אולי לא ידעתם, אך גם כשרכב חדש עולה על הכביש הערך שלו יורד בכ-20%. נוסף לזה, ככל שהרכב ישן יותר, כך הערך שלו יהיה נמוך יותר. זה כמובן נובע מההנחה שככל שהרכב ישן יותר הבלאי שלו גבוה יותר והסיכוי לתקלות גדל. לכן, כשאתם בודקים כמה הרכב שלכם שווה לפני המכירה, לשנתון שלו יש משמעות מכריעה.

מה הקילומטראז' של הרכב?

ככל שהרכב עובר יותר קילומטרים, כך הערך שלו יהיה יותר נמוך. ההנחה היא שככל שהרכב נסע יותר כך גם הבלאי שלו משמעותי יותר וכך גם הסיכוי לתקלות עולה. לא בכדי זה אחד הפרמטרים הראשונים שאנשים בודקים לפני שהם רוכשים רכב יד 2. באופן כללי הלקוחות שלכם יעדיפו שלא תעשו יותר מ-25,000 ק"מ בשנה.

האם הרכב עבר תאונות?

רכב שעבר תאונות וחווה נזקים משמעותיים (למשל נזק לשלדה) הוא רכב שהערך שלו ירד באופן משמעותי יותר. זה תלוי מאד איזה תיקון הרכב עבר, איפה הוא נפגע ואיך זה השפיע על התפקוד שלו. באופן כללי חשוב שתדעו שתאונה משמעותית תגרום לערך של הרכב שלכם לרדת.

מה זהות הבעלים?

אם הרכב שאתם מוכרים (או קונים) נמצא בבעלות פרטית, הערך שלו ירד פחות. עם זאת, אם הרכב נמצא בבעלות של חברת ליסינג או השכרה, ירידת הערך שלו תהיה משמעותית יותר והמחיר שלו יהיה נמוך יותר. כיום יש לליסינג הרבה יתרונות ולכן מדובר בשירות נרחב עם כלי רכב רבים מאוד, כך שבהחלט יתכן שתיתקלו ברכב כזה כשתחפשו את הרכב הבא שלכם.

זה לא תורה מסיני

אחרי הכל חשוב לנו לציין שכל הפרמטרים שציינו פה הם לא תורה מסיני. יש רכבים שעברו 5 ידיים ונמצאים במצב מעולה, יש רכבים שעברו יד אחת ונמצאים במצב גרוע. יש רכבים שעברו 40,000 ק"מ בשנה ומתוחזקים היטב ויש רכבים שלא עברו 10,000 ק"מ בשנה והם מוזנחים. לכן, חשוב להתייחס לכל רכב לגופו ולבדוק את כל הפרטים שלו לעומק.

לסיכום

אם אתם מוכרים את הרכב שלכם, אנחנו ממליצים לכם להיכנס למחירון המומלץ ולוודא מה המחיר שלו לפני שאתם מציעים אותו למכירה, לצד בדיקה מעמיקה של הרכב ומצבו לפני שאתם קובעים את המחיר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה