חיפשתי שרשרת שתזכיר לי שיש תקווה ומצאתי שרשרת חמסה או שרשרת לב וזה משפר את התחושה



בימים הממש לא פשוטים האלה, נראה שהרבה מאוד מהשיח הציבורי מופנה לנושאים הבוערים, וברור שזה גם מה שצריך לקרות, בין היתר כי החיים מתחלקים לשניים; החיים שלפני השביעי באוקטובר 2023 והחיים לאחר תאריך זה. וכשמדברים על התאריך הזה, צריך לומר באותה הנשימה, שהרבה מאוד עסקים נכנסו למעין 'freeze' שכזה, שלקח ועדיין לוקח להם זמן לצאת ממנו. חלק מהעסקים הללו עדיין לא במצב אידאלי כלל, ועם כל יום שעובר העיניים רק מחפשות את האור, מבקשות לצאת כלפי האחר,מחפשות תקווה.

כשמדברים על עסקים בישראל ועל המצב שלהם, חשוב לזכור עד כמה הם מגוונים בגודלם כמו גם בתוצרת שלהם, ועד כמה הם תלויים ברווחת הציבור - ברצונו וביכולתו להוות חלק פעיל בזירה הכלכלית הזו. הזירה אליה אנו מתכוונים מורכבת, והיא כזו שבהמון מקרים מתקיימת נטו עבור צרכים רגשיים, כאלה שבאים הישר מתהומות הנפש שלנו.
אלו הם ימים בהם הרבה מאוד ישראלים וישראליות – כמו גם הרבה מאוד יהודים בתפוצות, מחפשים משהו להיתלות בו. וכשמסכימים לרגע לנטוש את מהדורות החדשות הבלתי-פוסקות ואת כותרות העיתונים, איכשהו יוצא שתכשיטים דוגמת שרשרת חמסה או שרשרת לב, פשוט עושים לאנשים טוב יותר על הלב, תוך שבליבם של העונדים והעונדות נפתח צוהר דרכו זורחת תקווה, והתחושה – התחושה קצת משתפרת.


שרשרת חמסה או שרשרת לב? דווקא בימים אלו, חשוב שתכירו את
TheyDream


משחר פעילות בוטיק התכשיטים אונליין שלה – TheyDream, היה חשוב לאסנת עמבר להעביר את התחושות שלה הישר אל לב ליבם של התכשיטים שהיא מעצבת במלאכת מחשבת של צורפות בוטיק. אחד הדברים שתמיד הנחו אותה עוד מתחילת הדרך, היה החיבור לטבע. לאסנת שורשים בדנמרק – עובדה שגרמה ועדיין גורמת לה להסתכל על כל הנושא האסתטי מנקודת מבט מאוד ייחודית.

החיבור של עמבר לאמא אדמה הוא לא פחות ממאפיין בולט; תכשיטי הבוטיק של עמבר – צמידים, טבעות, עגילים ושרשראות – כולם מיוצרים ללא ניקל, ברוב המקרים אף ממתכות ממוחזרות, מה שאומר שהייצור כאן הוא של תכשיטים אנטי-אלרגניים - ייצור שתומך תמיכה ניצחת בערך הקיימות. וכשמדברים על היצירה שלה, צריך לומר ששרשראות חמסה ושרשראות לב  מיוצרות על ידה כבר תקופה די ארוכה, ולצד כך אסנת מעידה על שני דברים: ראשית על כך שהביקוש לשרשראות אלה גדל לאחרונה, ושנית – היא מסבירה ששרשראות הלב והחמסה כאילו קיבלו משמעות חדשה בימים האחרונים.

אסנת תמיד מספרת עד כמה היא מאוהבת בהליך הזה של עיצוב חומר תלת-מימדי; כמי שמגיעה מעולמות של עיצוב גרפי ותקשורת חזותית, היא מעידה על עצמה כי היה לה מאוד חשוב לצאת מהדו-מימד אל עבר התלת מימד - אותו מצאה ועדיין מוצאת הרבה יותר מעניין, רגשי וכזה שמסוגל אף הוא לבטא רגשות, לנצור רגעים אישיים – וכן, בימים האלו שאנו עוברים, היא מאמינה שתכשיט מיוחד יכול להסב שינוי רגשי מאוד גדול, לצד תחושות של חיבור ושייכות.


אסנת עמבר מ-TheyDream משתפת: "בתחושות מעורבות ניגשתי ליצור שרשראות לב ושרשראות חמסה"


"בימים כאלה, ימים בהם המחשבות לא מניחות, באמת שלא פשוט ליצור ולהפעיל את העסק כרגיל.." משתפת אסנת עמבר – בעלת בוטיק התכשיטים
TheyDream. "ועדיין", ממשיכה אסנת, "עמדה מולי התובנה הזו שאני פשוט מוכרחה לעשות משהו שיתאים לכרגע, לעכשיו. הדבר הראשון שעשיתי היה להחליט שהכסף שיכנס ממכירת תכשיטים מסוימים ילך אל תושבי ותושבות עוטף עזה. הדבר השני שעשיתי היה לדבר עם חברות, התחלתי פשוט להרים מלא טלפונים. מישהי שלא הכרתי הכי טוב אמרה לי: 'אני חושבת שאחד הדברים שיכולים לעשות ממש טוב על הלב, זה שרשרת חמסה, או שרשרת לב . חיפשתי שרשרת שתזכיר לי שיש עדיין תקווה ומצאתי שרשרת חמסה שקצת שיפרה את התחושה, אבל מה שיש לי בבית זו שרשרת ישנה והייתי רוצה תכשיט חדש יותר'. הקשבתי לה ולמחרת היום יצא לדרכו שליח עם שרשראות עבורה ועבור שתי בנותיה. שרשרת חמסה אחת ושתי שרשראות לב", משתפת אסנת.

אסנת עמבר צורפת ישראלית צילום יהב הרטמן
"בנות – אימהות, חיילות והאמת גם נערות צעירות מדברות איתי על הצורך שלהן להיזכר בזה שיש עדיין תקווה", משתפת אסנת. "כן, זה לא פשוט, עברנו כאן דבר מטלטל ונוראי כאומה, כמדינה – אבל אנחנו עדיין ולמרות הכל אנשים חפצי-חיים. אנחנו רוצים לחזור הביתה אחרי יום-עבודה לילדים ולילדות שלנו, אנחנו רוצים להרגיש עטופים ומחובקים,אנחנו רוצים לדאוג ליקרים שלנו, לחיילים ולחיילות שלנו, וזה שאני יכולה לסייע ואפילו במעט לאנשים באמצעות שרשרת לב או שרשרת חמסה שתלויה להם על הצוואר - משהו מוחשי שאפשר לגעת בו,להחזיק אותו, לקחת נשימה עמוקה ולהירגע תוך מחשבות אופטימיות – זה מבחינתי לעזור עם התקווה בימים שבהם היא לא דבר שמובן מאליו", משתפת אסנת.

יקים היו מנהגים של התקשטות בתכשיטים, מלכים תמיד ענדו תכשיטים וזה לחלוטין הוסיף לביטחון ולתחושת הבידול שאולי רצו ליצור באותם זמנים ובאמצעות אותם תכשיטים עתיקים. אני באמת מאמינה שהנקודה בזמן בה אנו נמצאים, פשוט דורשת בלי הרבה מילים סמלים של תקווה. בהקשר ישיר לעניין הזה, אין ספק שאנחנו כאן בעסק רואות יותר ויותר דרישה לשרשראות לב ושרשראות חמסה, גם מגן דוד האמת, אבל צריך לומר במקביל שבוטיק התכשיטים שלי אחראי על ייצור של מספר סוגי תכשיטים מיוחדים; אני מעצבת צמידים, שרשראות, טבעות ועגילים, אבל כן, זה מאוד מאוד ברור לי שבגלל שתכשיטים - ממש כמו פריטי-אופנה וטקסטיל אחרים, אוגרים בתוכם מטענים רגשיים ואנרגטיים אני יודעת שהאנרגיות שהם מעבירים טובות, ושבעיקר יש להם סיכוי מצוין להעלות חיוך – גם אם קטן על פניהם של האנשים שעונדים אותם", מסכמת אסנת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה