חברה לאחזקת מבנים – מה כל הרעש



חברה לאחזקת מבנים היא חברה אשר מכירה את בניין המגורים על בוריו. היא מכירה את מערכותיו השונות, את לוחות הזמנים לטיפולים של אותן מערכות, את הבעיות שעשויות לצוץ וכמובן, איך לטפל בהן, ועוד.

pixabay

לעיתים חברת אחזקת מבנים גם מנהלת את המבנה. ההבדל העיקרי הינו בגביית הכסף מהדיירים וההחלטה כיצד לנהל את התקציבים. כאשר חברת האחזקה מנהלת את הבניין, חשבונות הבניין כגון חשמל ומים, יגבו ממנה ישירות. בעוד שמדיירי הבניין יגבה סכום קבוע.

במידה וחברת האחזקה אינה מנהלת את הבניין, על ועד הבית לגבות את הכסף מדיירי הבניין בעצמו, ולשלם לחברת האחזקה עבור העבודה. בנוסף לשלם את חשבונות החשמל, הביטוחים, ועוד.

אז למה לא כולם לוקחים חברת ניהול ומקלים על חייהם?

זו שאלה טובה מאוד והתשובה עליה אינה ברורה.
מצד אחד, העיקרון שבו חברה חיצונית מתעסקת עם גביית הכסף - אשר כולל במקרים רבים סכסוכי שכנים, ויכוחים, דיירים שאינם מוכנים לשלם, ועוד. מתעסקת גם עם חלוקת הכסף לצרכים השונים של הבניין, תוך דאגה מרבית לתקינות מערכות הבניין, ודואגת שזה יקרה ובזמן, נשמע כמו רעיון מעולה ובאיזשהו מקום טיפה אוטופי.

מצד שני, אנו נתקלים פעמים רבות בהתנגדות מצד דיירים במבני מגורים בשאלה הצורך בחברה שכזו.

הפער נמצא בידע של הדיירים שבמקרים רבים אינם מעריכים נכון את כמות העבודה אשר כרוכה בניהול מבנה מגורים גדול. ובחוסר האמון שנוצר עקב מספר מקרים בהם דיירי הבניין נקשרו בחוזים דרקוניים, ולא יכלו להחליף חברות ניהול.

מה חשוב לבדוק לפני שמעסיקים חברת אחזקת מבנים בכדי להיות בראש שקט?

בהגיעכם למעמד פגישה עם נציג של חברת ניהול תשאלו שאלות רבות.

  • תשאלו האם אותה חברת אחזקה מנהלת בניינים אחרים באזורכם? ואם כן איזה? לשאלה הזאת יש 2 משמעויות, האחת היא - האם צוותים של החברה מגיעים גם ככה לאזור, זהו יתרון עבורכם. הדבר השני שנוכל לעשות עם המידע הזה הוא לגשת לאותו בניין ולראות את רמת האחזקה. בנוסף, לשאול שם את הדיירים, מה דעתם על אותה חברה.
  • תשאלו על החוזה אשר עליו תחתמו במידה ותרצו להתקדם עם אותה חברה. הדבר החשוב לשאול הוא מה קורה במידה וברצונכם, מסיבה כזו או אחרת, להפסיק את החוזה? נושא זה רגיש לחברות אחזקה רבות. זאת כיוון ובחברת אחזקה לרוב אוהבים להתחיל לעבוד בבניין על רגל ימין. לבצע איפוס לכל המערכות וטיפולים על פי החוק. טיפולים אלה עולים לחברת האחזקה סכום גבוה אשר מחושב בחישוב שנתי בחוזה. ובמידה החוזה מופסק, על חברת האחזקה מוטלות הוצאות כבדות. ישנה אפשרות לייצר תחנות עזיבה בתשלום יחסי של קנסות עזיבה, על מנת להימנע ממצב לא נעים בין הצדדים.
  • תשאלו כל כמה זמן יבוצע הניקיון וכל כמה זמן יבוצעו סבבי אחזקה בבניין. ודאו שלא יהיה מצב של נורות שרופות ובעיות שייקחו יותר ממספר ימים בבודדים עד שיוחלפו.

 

אחזקת מבני מגורים גבוהים כרוכה בהמון עבודה. מספר רב של עובדים שונים. וידע מקצועי אשר קיים רק לבודדים. ישנם מערכות רבות בבניין אשר מצריכות הסמכה ספציפית וטיפולים דו חודשיים, חצי שנתיים וכד'. ניהול לוחות הזמנים האלה קריטיים על מנת לעמוד בדרישות החוק. לא משהו שכל דייר עובד בעל משפחה יוכל לבצע על הצד הטוב ביותר בעצמו. בנוסף לכל שאר מטלות ועד הבית.

חברת ניהול ואחזקת מבנים יכולה להיות הדבר הטוב ביותר שקרה לכם, במידה ובחרתם בחברה הנכונה.

לא קל למצוא אנשים טובים לעבוד איתם ונכון המצב גם בתחום הזה, אך אל תיתנו לסטיגמות שגויות להטות את דעתכם. קיימות חברות אחזקה אשר נכונות לגרום לכם לתחושת נוחות מירבית. בעלות מוסר עבודה גבוה וצוותים איכותיים. אשר יאפשרו לכם לוותר על העול הכרוך בניהול מבנה מגורים.

לרוב התשלום לא גבוה בהרבה, והערך המוסף אשר מתלווה לחברה שכזו גבוה בהרבה מהתשלום הנוסף הכרוך בשירות.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה