חברה לאחזקת מבנים - העסיקו חברה לאחזקת מבנים, דעה



ישנם מספר רב של סיבות מדוע כדאי לכם להעסיק חברת אחזקת מבנים. פחות כאב ראש, תחזוקה בבניין ברמה גבוה, ניקיון עקבי ורצוף, שימור ערך הדירות, ועוד.

Pixabay

בטח לא ידעתם שרמת התחזוקה בבניין בו אתם גרים משפיעה על שווי הדירה שלכם, נכון?
איך לא, הרי הדירה היא חלק בלתי נפרד מהבניין. כל דייר שיגיע ייקח בחשבון שיקולים שונים כמו – איך השכנים, איך הניקיון, איך האזור. הכל חלק ממכלול אחד שלם.

מיד נסביר איך רמת התחזוקה של הבניין משפיעה כל שווי הדירה שלכם, אך לפני כן קצת רקע -

בעבר, בנייני מגורים היו מנוהלים על ידי הדיירים. מה שנקרא ועד בית. כיום, נציגי ועד הבית הם אלו שמתנהלים מול חברת אחזקת מבנים ומייצגות את הדיירים. לעיתים, גם היום, ועד הבית הוא המבצע של ניהול הבניין.
משמעות הדבר היא ניהול הכספים, המערכות השונות, ביצוע טיפולים, תחזוקה שוטפת, ניקיון, עבודה מול ספקים, חברות ביטוח, תשלום חשבונות, ועוד. הרשימה ארוכה יותר ככל שהבניין גבוה יותר.

בעבר ועדי הבתים היו מעסיקים אנשי תחזוקה אשר היו מבצעים את כל העבודות בבניין. צבע, חשמל, גינון ניקיון, מה לא. ימים אלה חלפו מהעולם. לצערנו, אין כבר אפשרות שאדם אחד יבצע את כל הפעולות הדרושות בבניין מגורים והסיבה לכך היא שהיום בעלי המקצוע אשר פועלים בבניין צריכים רישיון משרד העבודה.

הבעיה מתחילה ונגמרת בנושא זה. ועדי בתים אשר מנהלים בניינים פעמים רבות אינם מודעים לצורך ברישיונות, ומעסיקים אנשים לא ההסמכה הראויה בכדי לטפל בבניינים. משמעות הדבר היא טיפול לקוי במערכות שתפקידם להציל חיים

בבניין מוזנח קשה יותר למכור דירות

פעמים רבות קונים פוטנציאליים יגיעו לראות דירות בבניין, לא לפני שעברו בחדר האשפה, או הסתכלו בחדר המדרגות. תחזוקה לקויה במתקני הבניין עשויה להרתיע. בנוסף ישאלו אתכם על השכנים, על האזור, ועוד שלל שאלות. במידה והבניין לא יהיה נקי ומתוחזק בצורה הנכונה קונים רבים יירתעו.
עדיף לתחזק מאשר להחליף

כלל המערכות השונות אשר קיימות בבניין מגורים מצריכות טיפול תקופתי על ידי בעל מקצוע. מערכות אשר לא יקבלו את הטיפול הראוי, לא רק שלא יבצעו את תפקידן ברגע האמת, הן עשויות להיהרס. לבצע תחזוקה שנתית לגנרטור בעלות של כמה מאות שקלים, עדיף מאשר להחליף גנרטור בעשרות אלפים.

זכותכם לבקש מועדי הבתים לראות מתי בוצע הטיפול האחרון בכלל המערכות. לשאול מה בוצע בטיפול. מי עשה אותו והאם יש לו רישיון ממשרד העבודה. כל השאלות הללו חשובות מאוד ובמידה וועד הבית אינו יודע לענות עליהם המצב כנראה בעייתי.

להלן המערכות העיקריות שקיימות בבניינים מגורים:

חשמל

בבנייני מגורים מערכות חשמל בממדים עצומים ביחס למערכות הביתיות. ארונות חשמל רבים אשר מחוברים אחד לשני, חיישנים ומערכות חירום שמוזנות על ידי מערכת החשמל. בנוסף חיבור לחשמל מהעירייה. שלל החלקים במערכת זו צריכים לעבוד כראוי וכל שלב בשרשרת עשוי להרוס את הספקת החשמל לכלל הבניין. במידה ומערכת החשמל מתוחזקת על ידי אדם אשר לא מוסמך לכך נשקפת סכנה מיידית לחיי אדם.

מעליות

כולנו מכירים את המדבקות במעלית שמציגות את התאריך של הטיפול האחרון, יש לוודא שהתאריך בתוקף ולבצע טיפול בזמן אחרת אין להשתמש במעלית.

מערכות מים

מערכות המים בבניין מספקות לנו מים לצרכים יומיומיים כגון שתיה או מקלחת וכד'. בנוסף מערכות המים מספקות מים למערכת כיבוי האש בקרה של שריפה.

מאגר מים

בכל מגדל מגורים ישנו מאגר מים אשר משמש למקרי חירום, ובנוסף כל המים שאנו שותים עוברים דרכו. בחירום הוא מספק מים למערכות כיבוי האש ודואג לכך שתמיד יהיו לנו רזרבות של מים. ביום יום אנו משתמשים במי המאגר לשתייה, ניקיון, ולמעשה כל שימוש של מים בבניין. מאגרי מים מצריכים מאתנו לבצע ניקוי וחיטוי ובמידה ולא נעשה זאת המים אינם ראויים לשימוש

מערכות חירום

תפקידן של מערכות החירום בבניין הוא  להציל חיי אדם. לא רק זאת,  הן גם מסייעות לנו לנהל אורך חיים תקין במידה וישנן תקלות. דוגמאות למערכות החירום בבניין הן מאגר המים, גנרטור חשמל. ועוד.

תפקידן של מערכות החירום משמעותי ולכן על פי חוק ישנה התייחסות רבה לכך שתפעולן יבוצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים בלבד אשר מועסקים על ידי חברות האחזקה.

לסיכום, עלינו בתור דיירים לוודא שנציגינו בוועד הבית מבצעים את עבודתם כראוי. ודואגים לנו, ולבניין. שאלו שאלות, הקשו עליהם. אחרת תפסידו כספים רבים. במידה ואינכם מעסיקים חברה לאחזקת מבנים, עשו זאת בהקדם. לטובתכם.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה