זכויות תושב חוזר מעל 5 שנים



במטרה לעודד ישראלים שחיים בחו"ל במשך כמה שנים לחזור לחיות בארץ, ממשלת ישראל חוקקה בשנת 2008 רפורמה מקיפה שכוללת הטבות ותקנות שמטרתן לעודד את הישראלים שחיים בחו"ל לחזור לגור בישראל.

תושב חוזר מעל 5 שנים

אם אתם חיים בחו"ל כבר כמה שנים ומעוניינים לחזור עכשיו לגור בארץ, כדאי שתהיו מודעים למושג: זכויות תושב חוזר מעל 5 שנים. חברה שמתמחה בלוגיסטיקה תסייע לכם להשתקע מחדש בארץ, עם הטפסים והבירוקרטיה הנלווים לתהליך, ונציגי החברה ילוו אתכם עד לחידוש מעמדכם כאזרחי המדינה.

מי מתאים להגדרת תושב חוזר?

תושב חוזר הוא אזרחי ישראלי שהצהיר על הפסקת אזרחותו לפרק זמן של חמש שנים לפחות, ובתום התקופה חזר להיות תושב בישראל. מעמד זה כרוך במספר זכויות תושב חוזר מעל 5 שנים, ובמכלול הטבות שונות. החוק מגדיר תושבים חוזרים כאנשים שעומדים בקריטריונים הבאים:

  • אנשים שיש להם אזרחות ישראלית
  • אזרחים ישראלים שעזבו את הארץ לפרק זמן שעולה על חמש שנים, למעט חופשות קצרות שאינן עולות על ארבעה חודשים בשנה בכל שנת היעדרותם מהארץ.
  • בני הזוג שלהם אינם מועסקים על ידי מעסיקים ישראלים ציבוריים במשך שהותם בחו"ל.
  • אחד מבני הזוג שירת בצבא או בשירות הלאומי.
  • אנשים שלא קיבלו בעבר את ההטבות שמגיעות לתושבים חוזרים.

קחו למשל את נושא העברת הכספים מחו"ל לארץ

חלק מתהליך הגירה כולל העברת כספים לישראל, וחשוב להבין איך להתנהל נכון בנושא זה. הבנקים בארץ מקשים על תושבים חוזרים באמצעות כללים מחמירים ביותר, מה שהופך את תהליך העברת הכספים מחשבונות בחו"ל לחשבונות בארץ, למורכב ביותר.

כדי להימנע מטעויות, שלפעמים עלולות להוביל לעבירה על החוק, גם אם בתום לב, חשוב להתייעץ עם מומחי הגירה שיסייעו לכם להציג את המסמכים הרלוונטיים שמעידים על מקורות הכספים שלכם כמו גם על ביצוע תשלומי המיסים שנובעים מהם במהלך שהותכם בחו"ל.

נא להתכונן בהתאם

מעמד תושב חוזר ובמיוחד קבלת מלוא זכויות תושב חוזר מעל 5 שנים יכולים להיות תהליכים מורכבים, ולכן חשוב להתכונן היטב לתהליך. כך, למשל, החוק קובע בין היתר כמה פטורים ממיסים על הכנסות רווח הון והכנסות פסיביות בחו"ל, לצד כמה הקלות מיסים. ההטבות מיועדות לאפשר לתושבים חוזרים לתכנן את מצבם הכלכלי ולחסוך כספים על מיסים.

כדי למצות את מלוא הזכויות ולקבל את כל ההטבות, חשוב לשכור את שירותי המומחים בתחום שיוודאו שמיציתם את מלוא זכויותיכם על פי דין. צוותים מקצועיים בחברת לוגיסטיקה בקיאים במכלול זכויות תושב חוזר מעל 5 שנים ובתקנות המס, והם מלווים תושבים חוזרים לאורך כל השלבים הנדרשים עד לקבלת מעמד תושב חוזר.

השירות כולל ליווי בהתנהלות מול הרשויות, והימנעות מטעויות שעלולות לסכל את הזכות לקבלת ההטבות והקלות המס. רוצים להבין היטב את מעמדכם? מבולבלים מהתקנות והחוקים? זה הזמן להתייעץ עם המומחים בתחום.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה