זומבה - כל מה שרציתם לדעת



זומבה הוא אחד האימונים הפופולריים והאהובים בעיקר על נשים, אולם ברחבי העולם ואפילו בישראל יש לא מעט גברים שנסחפו לקצב הלטיני ומשתתפים גם הם בשיעורי זומבה. אימון זומבה הוא קל לביצוע, מהנה במיוחד וסוג של אימון ספורטיבי מבוסס על צעדי בסיס בסגנונות הלטיניים השונים- סלסה, באצטה מרנגה, רומבה ועוד...

"סטודיו פיור"

עם השנים התווסף גם סגנון ההיפ הופ לתוך רצף השיעורים. וניתן להעלות את רמת האימון תוך כדי שילוב תרגילי כוח במהלך השיעור מה שמאפשר למשתתפיו לשרוף קלוריות, לרקוד להנאתם וכמובן לשחרר את כל העומסים והדאגות.

את סגנון האימון פיתח בשנות ה-90 אלברט פרס הקולומביאני, המתהדר בשלל טייטלים כמו כוריאוגרף, רקדן, מדריך אירובי ועוד. פרס הוכתר ברחבי העולם כמוביל דעה בתחום שעשה מהפכה של ממש, מכיוון שהוא לקח שיטת ריקוד והפך אותה לאימון ספורטיבי מהנה. כדאי לדעת שבמקור שיטת האימון נקראה "רומבהסייז". לאחר שפרס ממציא הזומבה היגר למיאמי, הוא הקים, ביחד עם שני שותפים את החברה Zumba Fitness LLC שנועדה להפיץ את השיטה החדשה תחת המותג "זומבה".

בחלוף השנים מכרה החברה שהקימו מעל 5 מיליון dvd, ובהם סרטוני הדרכה שהכשירו אלפי מדריכים ברחבי העולם להעביר אימוני זומבה בעשרות מדינות. עד היום מעל 6 מיליון תלמידים ומאמנים למדו את השיטה, הממשיכה להיות אחת המבוקשות במכוני כושר וחדרי ספורט בכל רחבי העולם. בשל ההצלחה של שיטת האימון, היא קיבלה סקירות בכלי תקשורת רבים כמו  ב- CNN  והניו יורק טיימס, והניבה גם קו אופנה ממותג של ביגוד.

הטרנד הגיע לישראל הקטנה

באופן טבעי, שיטת האימון זומבה הגיע גם לארצנו הקטנטנה, האוהבת להכניס טרנדים ומקבלת בזרועות פתוחות שיטות אימון חדשניות מרחבי העולם. כיום כמעט בכל סטודיו או חדר כושר בישראל ניתן למצוא שיעורי זומבה כמה פעמים בשבוע, המועברים בחדרי סטודיו לריקוד וחיטוב ממוזגים לרקע צלילי מוזיקה לטינת המכניסה את המתאמנים לקצב מלא באדרנלין. 

אימן קל שכל אחד יכול

אחד היתרונות הבולטים של אימון זומבה, הוא שכל אחד יכול ללמוד אותו בקלות רבה ולהשתתף ללא ניסיון או רקע ספורטיבי, מכיוון שלא נדרש לבצע טכניקה או הרמת משקולות במהלך האימון. זאת כמובן בניגוד לאימונים שונים שנדרש לפתח מיומנות וגמישות הגוף. במהלך האימון, על המתאמנים להיצמד להנחיות של המדריך או המדריכה, להזיז הרבה את הגוף לצלילי המוזיקה וכך להשיג תועלות בריאותיות ארוכות טווח.

קצת על היתרונות של אימון זומבה

שריפת קלוריות – באימון זומבה של שעה, תוכלו לשרוף בין 600-800 קלוריות וגם לשרוף שומנים.

חיזוק הגוף – התזוזה ותרגלי האירובי מסייעים לחזק את שרירי הגוף כמו את  הידיים, הרגליים, הישבן והבטן.

שיעור מאתגר – שיעורי זומבה מלאים באדרנלין ולא משעממים לרגע. בזכות המוזיקה הקצבית, האנרגיות של המתאמנים הנוספים וקצב התזוזה, תהנו משיעור מאתגר וסופר מהנה.  

אימון שעושה אנשים מאושרים - התרגילים והתזוזה במהלך האימון מעוררים ומשלבים הנאה, אושר והפגת מתחים ודאגות.  

אימון שמתאים לכולם – אימון זומבה מתאים לכולם, ללא הגבלת גיל, מין ומצב פיזי. גם אנשים מלאים ושמנמנים יוכלו למצא את עצמם נהנים ולרקוד בקצב שלהם. כמובן שקיימות רמות למתחילים ולמתקדמים, אך מרבית הרמות קלות לביצוע.  

חיטוב הגוף – אם תתמידו לבצע אימוני זומבה, תוכלו לראות תוצאות מהירות, למנוע השמנה ולחטב את הגוף.

אימון שניתן למצוא בכל מקום – כיום בכל הערים בישראל תוכלו למצוא אימוני זומבה ללא כל בעיה, כך שתוכלו לבצע חיפוש קצר בגוגל או לברר במועדוני כושר על תדירות השיעורים.  

מוזיקה קצבית ומהנה – במהלך האימון תיהנו ממוזיקה קצבית ומהנה שתאפשר לכם לבצע תרגילים הדומים מאוד לריקודים לטיניים כמו סלסה, רומבה ועוד.

המאמר נכתב באדיבות סטודיו פיור למחול ועיצוב הגוף

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה