זה יכול להיות אחרת טיפול זוגי לחיים משותפים טובים יותר



רובם המכריע של בני האדם הבוגרים חיים לפחות חלק ניכר מחייהם במערכות יחסים זוגיות. התרבות בה אנו חיים מכוונת אותנו לכך ומטפחת בקרבנו את הרעיון כי דרך חיים זו היא נכונה ומיטיבה עם האדם באשר הוא. למרות שהעידן הנוכחי מתאפיין באחוזי גירושין גבוהים ובמודעות הולכת וגוברת ללגיטימיות של מערכות יחסית "אלטרנטיביות" ופתוחות מסוגים שונים, רובנו המכריע עדיין בוחר בחיי הזוגיות על פני האפשרויות האחרות. בעוד זוגות רבים חווים קשיים משמעותיים לאורך שנותיהם יחדיו, חשוב להכיר את האפשרות של טיפול זוגי – מה זה בעצם אומר ומהי התועלת שעשויה לצמוח כתוצאה מטיפול שכזה?

depositephoto

מגוון רחב של שיטות המיועדות כולן לשפר את היחסים בין בני הזוג – טיפול זוגי

המונח "טיפול זוגי" עלול להיות מעט מטעה בכך שהוא עשוי לרמוז על כך שקיים סוג אחד ומסוים של טיפול מסוג זה, הוא "הטיפול הזוגי". בפועל זהו לא המצב – בישראל פועלים כיום מטפלים זוגיים רבים, המטפלים במגוון שיטות שונות, מגיעים מרקעים שונים ומחזיקים בהסמכות מקצועיות שונות. החל מפסיכולוגיים קליניים, דרך מומחות בעבודה סוציאלית ועד למדריכים רוחניים מסוגים שונים ומשונים – עולם הטיפול הזוגי הוא עשיר ומגוון כיום יותר מאי פעם בעבר. מה שבכל זאת משותף לכולם הוא המטרה העליונה של הטיפול – לשפר בדרך זו או אחרת את היחסים שבין בני הזוג ולסייע להם לעלות על מסלול טוב יותר בכל הנוגע לזוגיות ולחייהם המשותפים יחד.

המגוון הרחב הזה המוצע כיום בעולם הטיפול הזוגי לא צריך להפחיד או להרתיע את מי שמתעניין בטיפול זוגי. להיפך – מכיוון שפועלים בתחום זה מטפלים רבים המתמחים בנישות שונות מעולם הטיפול, רבים הסיכויים כי כל זוג הזקוק לסיוע יוכל למצוא את המטפל/ת הזוגיים המתאימים ביותר עבורו.

 

טיפול זוגי ייעודי עבור בעיות ספציפיות

ישנם גם סוגים שונים של טיפולים זוגיים ייעודיים – כאלו המוצעים לזוגות הנמצאים בסיטואציה מסוימת ביותר, אשר מעצם טבעה מציבה קשיים ואתגרים משמעותיים למערכת היחסים הזוגית.

לדוגמה- הורים המתמודדים על ילד/ה בעלי צרכים מיוחדים, חווים פעמים רבות הרבה מאוד מתח וקשיים יומיומיים ממגוון סוגים, ואלו כמובן משפיעים גם על הקשר בין בני הזוג ועלולים להקשות עליו. טיפול זוגי ייעודי לסיטואציה זו יועבר על ידי בעל/ת מקצוע המתמחים ספציפית בסיטואציה מסוג זה, ומחזיקים בניסיון בעבודה עם זוגות רבים אשר חוו בדיוק את אותה הבעיה. דוגמה נוספת היא זוגות הסובלים מקשיים מיניים, זוגות ששרדו לאחר בגידה של אחד מבני הזוג ועוד – כל אלו הן סיטואציות נפוצות ומוכרות בעולם הטיפול הזוגי, וזוג המגיע עם בעיה מוגדרת שכזו ימצא כי ביכולתו לפנות למטפלים זוגיים המתמחים בדיוק בבעיה ספציפית זו, מה שכמובן מעודד ומעלה את הסיכויים לכך שהטיפול אכן יהיה איכותי ואפקטיבי מבחינת אותו זוג.

 

למידע אודות טיפול זוגי ואנשי טיפול בתחום היכנסו לפורטל בטיפולנט המציע מידע אודות תחום הטיפול כולל אינדקס מטפלים בתחום טיפול הזוגי.  לשאלות בתחום ניתן להיכנס לאתר ולהתייעץ עם מומחים בפורום פסיכולוגיה.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה