התרומה הפרטית לאיכות הסביבה – כל אחד יכול



השנים האחרונות הבהירו לנו את הסכנה שבשינוי האקלים והשפעת הסביבה על אוכלוסיית האדם והחי. חברות גדולות כמו אמזון ו-UPS החלו לבצע מהלכים לשמירה על איכות הסביבה, והמדינות השונות התקבצו למאמץ תחת הסכם פריז. לצד המאמץ העולמי בנושא עלתה גם המודעות לתפקיד של כל אחד מאיתנו בחיי היום־יום בשמירה על איכות הסביבה. החל מפתרונות של שימוש באנרגיה מתחדשת ובאור השמש וכלה במחזור. במאמר זה נעמוד על ההזדמנויות שיש לנו לסייע לשמירה על כדור הארץ באופן יום־יומי.

pixabay

משתמשים בפלסטיק? מחזרו אותו

הדרך הידועה והיעילה ביותר היא באמצעות מחזור של פלסטיק. מדובר בחומר שנשאר כפסולת בים וביבשה אם לא משליכים אותו לפחי המחזור המתאימים. נסו לשמור בבית כל בקבוק שסיימתם, ופעם בשבוע להגיע למקום שבו תוכלו להשליכו למחזור. בנוסף, אתם יכולים לבצע בעצמכם שימוש חוזר בבקבוק. הביטו בסרטונים שונים הממחישים כיצד ליצור עציץ תלוי או מתקן לעטים מבקבוק ממוחזר. ככל שיותר אנשים ימחזרו את הפלסטיק הנמצא בביתם, כך הכמות שלו תרד באופן משמעותי במזבלות.

קנו יד שנייה ומסרו בגדים שבהם אינכם משתמשים

נפרדים מחולצה או שמלה ישנה? אל תשליכו אותם לפח! אתם יכולים לתת אותם לחנות מוצרי יד שנייה ולהאיר את יומו של אדם אחר. חלק מהבדים המשמשים בתעשיית הטקסטיל ניתנים לשריפה ללא מזהמים ובגדים אחרים שממלאים את מתחמי איסוף הזבל בעולם. חשבו על כך, כל בגד שאתם תורמים יכול להפחית את הזבל המצטבר בבית, וכך תוכלו לחסוך לסביבה מספר שקיות בגדים בכל שנה.

השתמשו באנרגיה מתחדשת בנהיגה

היבט נוסף שבו אתם יכולים להעניק לכדור הארץ תלוי בכמות המזהמים שאתם פולטים כאשר אתם נוסעים ברכב. הידעתם כי רכב חשמלי פולט אפס מזהמים? לצד השמירה על אוויר צח בשימוש בכלי־רכב כאלה, דמיינו את הערים ברחבי העולם ללא הפיח המצטבר על גבי חזיתות הבניינים. רכב חשמלי גם מעניק הזדמנות להטענה חוזרת של הסוללה, וכך העולם כולו מרוויח באמצעות הפחתת השימוש בדלקים המיוצרים מחומרים שעשויים להתכלות יום אחד.

חנכו אחרים לשמור על איכות הסביבה

שמירה על איכות הסביבה מתחילה ממודעות גבוהה לנושא. כל אדם יכול להתחיל תוכניות של מודעות ברשת, בבתי ספר ובמוסדות השכלה גבוהה. חשבו איך אתם יכולים להפיץ את הבשורה הזו וללמד גם אחרים להתחיל לבצע פעולות קטנות לשמירה על איכות הסביבה. דמיינו מה יקרה אם כל אחד שאתם מעניקים לו את הידע על המשמעות הגדולה של שמירה על אקלים כדור הארץ, נזקי החשיפה למזהמים שונים וחשיבות הפחתת כמות הזבל בעולם יתחיל לשנות את הרגליו. אתם יכולים ליצור חברה שמודעת יותר לסביבה ומשנה את העולם.

קנו מוצרים שאינם מתכלים במהירות

קיימת חשיבות גבוהה למחשבה לטווח רחוק. נסו לקנות רהיטים עמידים ויציבים ומוצקים שנשארים לאורך זמן. ככל שתבחרו במוצרים איכותיים יותר (מבחינת חומרי גלם), כך הזמן שהם שיוכלו לשרת אתכם יגדל ולא תצטרכו להשליכם לאשפה. במידת האפשר בחרו מוצרים שעשויים מחומרים מתכלים ולא מפלסטיק.

עברו לשקיות רב־פעמיות

מכירים את השקיות העשויות בד ושקיות מתכלות נוספות? בפעם הבאה שאתם עושים קניות בסופר, קנו שקיות כאלה והחליפו את שקיות הניילון הפשוטות במוצר ידידותי יותר לסביבה.

לסיכום, באמצעות מספר פעולות פשוטות כמו מעבר לאנרגיה מתחדשת, מחזור והפחתת מזהמים, אתם יכולים לשנות את האקלים של הדורות הבאים. אם נחשוב על המשמעות העצומה שיש לשינויים היום על חיי הנכדים והנינים שלנו, קל יותר יהיה לעשות את השינוי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה