התפניות החדשות לקראת הבחירות בספטמבר



אתם יודעים מה קורה ב17 בספטמבר? נכון מאוד, אתם והילדים בחופש, אך לפני שקובעים תכניות, שוב עוצרים לבחור. אז עוד פחות מחודשיים זה קורה (שוב) ועל כן ראוי לקרוא נכונה את המפה הפוליטית וכמובן להתעדכן בתפניות החדשות, וזאת כי למרות שעברו רק כמה חודשים מאז הבחירות האחרונות, עדיין לא מעט הספיק לקרות, כך שאם מבקשים להניח את הפתק במעטפה לצד החלטה שלמה, אתם מוזמנים לערוך שיעורי בית מחדש ופה אנו מבקשים לסייע לכם.

depositephoto

 להלן תקציר מהיר:

  • אהוד ברק לקח אחריות על כל מה שהתרחש בעת כהונתו כראש ממשלה, כולל אירועים מצערים שבהם נהרגו באוקטובר 2000 אזרחים פלסטינים וערבים מעזה (בעת שהשתתפו בהפגנה). צעד זה נאמר כתגובה לדרישות שהוצגו מטעם מפלגת מרץ, כך שההצהרה אמורה לפורר את ההתנגדות הפנימית כנגד החיבור שבין מרץ לבין "ישראל הדמוקרטית", זו שברק עומד בראשה.

 

  • עוד בהקשר של ברק, נציין שהוא מקדם עצומה אינטרנטית שנועדה לאחד את שלושת המפלגות מהמחנה השמאלני, וזאת בכדי להשיג את מרב הקולות האפשריים. עוד באותו הקשר נציין שהרבה הופתעו כשאהוד ברק הודיע כי מוכן להיות מספר 2 של עמיר פרץ. באיזה הקשר נאמרו הדברים? מתוך רצון לחזק את השמאל, אך מנגד יו"ר מפלגת העבודה (עמיר פרץ) אינו שש לשתף פעולה, נכון להיום הוא מתנגד לכך נחרצות.

 

  • אם נבחן מה קורה במפלגת האם, נמצא שהליכוד קיבל החלטה להימנע מקיום בחירות מקדימות, אלא פשוט בחר להריץ את הרשימה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו ובמקביל לשלב ארבעה נציגים מבית מפלגת "כולנו".

 

  • המפלגה בראשות שקד הציבה מספר דרישות מרכזיות, וזאת כתנאי להשגת ימין רחב. בין היתר הדרישות כוללות שוויון מלא מצד איחוד מפלגות הימין, קמפיין לצד מו"מ קואליציוני משותף, "ריצ'רץ'" מבחינת הרשימה (כך שנציגי איחוד הימין יופיעו במקומות זוגיים ואילו נציגי מפלגתה במקומות אי זוגיים), קבלת המקום הראשון ברשימה המאוחדת וניהול משא ומתן אודות כניסה משותפת לממשלה.

 

  • בעוד שרבים מנסים לנצל את החודשים הקרובים עבור מהלכים משני גורלות פוליטיים, דווקא ש"ס נמצאת כיציבה. היא אינה ממהרת לזגזג, לחפור מחילות לקראת איחודים, או לצאת בהצהרות חדשות. המפלגה מאמינה במהותה ובכוח שמניע אותה ועל כן אינה ממהרת לשנות תפישה או גישה, ואף יוצאת כנגד קרקס הבחירות שנוצר ומצהירה שמבחינתה מדובר במהלך מיותר. כמו כן, היא אינה חוששת להצביע על הגורם שאשם מבחינתה, על "ישראל בתנו" שברגע האחרון חזרה בה ואינה אפשרה לליכוד להקים מפלגה.

 

  • ציפי לבני ופרץ מקיימים שיחות מקרבות וחברי מפלגת העבודה פועלים על מנת להחזיר את האיחוד הרצוי עם "המחנה הציוני". באותה נשימה, ראשי שני מפלגות השמאל הגדולות נמצאים במגעים בוחנים ואינם שוללים על הסף שיתוף פעולה. אי לכך נכון לעתה שני הצדדים שומרים על ערוץ הידברות פתוח, ועל כן בני גנץ ופרץ מקיימים בימים אלו פגישות בנושא. מה הן יניבו? ימים יגידו.

 

  • הציונות הדתית גם כן רוחשת מהלכים. כך למשל טרופר, אלעזר שטרן ויועז הנדל החלו לבנות קמפיין משותף שפונה לציונות הדתית, וזאת מתוך מטרה לשמר את שני המנדטים הקיימים. טרופר מסביר שמפלגת כחול לבן משלבת בין חילונים לדתיים ובין שמאל לימין ואת המסר הזה הוא מבקש לחדד אל מול הבוחרים.

 

המערכה כמרקחה

שנסכם? המערכה כמרקחה, שיתופי פעולה נרקמים, התחרות על המקום ברשימה מצויה בשיאה והשרים מחדדים יכולות משא ומתן. מכאן שאומנם לא הרבה הספיק לקרות מאז הבחירות האחרונות, אך יחד עם זאת כן חשוב להתעדכן בנעשה ואף לקוות שהפעם הבחירות יקבלו כיוון יותר חיובי, ולו בעורף, היכן שאנשים פשוטים שאינם מהפוליטיקה מדברים על הנושא עם חבריהם ובני משפחותיהם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה