השלבים העיקריים בתהליך בניית אתרים



בניית אתר אולי נתפשת אצל חלק מהאנשים כפעולה טכנית במהותה, אבל בפועל מדובר בהרבה יותר מכך. למעשה ישנו תהליך שלם, שחשוב לבצע אותו באופן מסודר - וכך להגיע לתוצאות הטובות ביותר האפשריות.

freepik

שלב 1: אפיון

לכל אתר מטרה אחרת. כך למשל ישנם אתרים שמהווים חנות מקוונת, אתרים אחרים הם על תקן של כרטיס ביקור דיגיטלי וכוללים בעיקר מידע בסיסי אודות העסק, ישנם בלוגים מקצועיים, אתרים שמציגים בעיקר קטעי מוזיקה, אתרי תמונות ועוד.

בנוסף, לכל עסק שמבין שאי אפשר להתנהל ב-2021 בלי אתר יש DNA אחר, איכויות ספציפיות ויתרונות ייחודיים. גם קהל היעד של כל אתר אינו זהה - ולכן הצעד הראשון של בניית אתרים הוא אפיון מפורט שלוקח בחשבון את כל הנ"ל ומספק בסיס מידע לשלבים הבאים.

שלב 2: סקיצה ראשונית

לאחר השלמת האפיון, שלב שבאופן טבעי כולל גם שיחות עומק בין אנשי חברת בניית אתרים לבין הלקוח, תוצג לו סקיצה ראשונית.

הסקיצה - שזמן הכנתה הוא מספר ימים עד שבוע, ולפעמים גם יותר, בהתאם למורכבות האתר המבוקש - כוללת את המבנה הבסיסי של האתר, דפי התוכן שיהיו בו, הגוונים הדומיננטיים, עיצוב דף הבית, הניווט ומרכיבים מהותיים נוספים כמו למשל דרכי יצירת הקשר שיוצעו לגולשים.

הלקוח מוזמן כמובן להציג את הערותיו לסקיצה, וכך אפשר יהיה להמשיך לשלב הבא.

שלב 3: בניית אתר באמצעות מערכת ניהול תוכן או תכנות

לאחר שישנה הסכמה לגבי כל המאפיינים החשובים של האתר, והסקיצה מקבלת את האישור של הלקוח, מתחילה הבנייה בפועל. בניית אתרים אפשרית בשתי דרכים - על בסיס פלטפורמה שזו המהות שלה, כששתי מערכות ניהול התוכן הפופולריות ביותר הן WIX הישראלית ו-וורדפרס הוותיקה, או על בסיס תכנות, כלומר בניית אתר מאפס.

היתרון העיקרי של האופציה השנייה הוא האפשרות להתאים את האתר לאפיון ולצרכים באופן מושלם, בלי שום מגבלה. החיסרון הוא העלות הכספית הגבוהה יותר. בדרך כלל תיבחר אפשרות זו רק כשמדובר באתר מורכב במיוחד או ספציפי מאוד. במרבית המקרים בניית אתר בוורדפרס או ב-WIX, ע"י אנשי מקצוע מנוסים, מספקת תוצאות מצוינות בעלות סבירה.

שלב 4: הזנת תכנים ובדיקת איכות

כשהתשתית של האתר מוכנה, ניתן להזין לתוכו את כל התכנים הרלוונטיים - טקסטים, תמונות, וידאו, קטעי קול וכו'. בחלק מהמקרים חברת בניית האתרים יוצרת גם את התכנים עבור העסק, כולם או חלקם, כשמן הסתם ניתן להשתמש גם בתוכן שכבר קיים ברשות העסק (אם כי למשל טקסטים שפורסמו במקום אחר ברשת חייבים לעבור שכתוב והתאמה כדי לא להיחשב מבחינת גוגל כהעתקה).

לפני העלאת האתר לאוויר תתבצע בדיקה יסודית כדי לבחון שאין טעויות ושגיאות בדפים השונים באתר, וכמו כן תינתן הדרכה מקיפה לאנשי העסק - כדי שיוכלו לתפעל את האתר בכוחות עצמם (לשנות תכנים / להוסיף / למחוק). מומלץ בחום להפקיד את מלאכת בניית האתר בידיים מקצועיות ומנוסות מאוד, כמו למשל הצוות של משרד פרסום ירדן דיגיטל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה