השכרת רכב לנהג צעיר- הדברים שחשוב שנדע



בעלי רישיון שעוד לא מלאו להם 24 שנים מוגדרים כ"נהגים צעירים" על ידי משרד הרישוי במדינת ישראל. המשמעות להגדרה זו היא עלויות גבוהות יותר של ביטוח מאשר של נהג ותיק וזאת מכיוון שלנהג צעיר אין ניסיון רב על הכביש ובדרך כלל קבוצה זו של הנהגים היא פחות אחראית ובעלת סיכון רב יותר לביצוע תאונות. פעם לא הייתה האופציה לנהג צעיר להשכיר רכב בשל הסיבות שהזכרנו, אך כיום גם נהגים צעירים יכולים להשכיר רכב מחברת השכרה לכל צורך. במאמר זה נלמד מהן הסיבות של נהגים צעירים להשכרת רכב ועל דברים שחשוב לדעת לפני שמשכירים רכב.

freepik

מתי כדאי לנהג צעיר להשכיר רכב?

 

בקרב הנהגים הצעירים הסיבות העיקריות להשכרת רכב הם:

עוברים דירה- כאשר אנו צעירים החיסכון בכסף הוא חשוב ביותר ואחת הדרכים לחסוך כסף רב היא השכרת רכב למעבר דירה. במקום לשלם אלפי שקלים לחברת הובלה כדי שתעביר את הדירה שלנו, ניתן לשכור רכב מסחרי בגודל המתאים, להיעזר בחברים ולבצע את הובלת הדירה באופן עצמאי ובכך לחסוך אלפי שקלים.

 

טיולים עם חברים- אתם מתכננים טיול עם החברים ולא בא לכם להסתמך עוד פעם על החבר שנותן תשובה לגבי הרכב שלו רק ברגע האחרון? תכננתם טיול אך אין לאף אחד רכב זמין כדי לצאת אל הטיול? הפתרון הוא פשוט וקל, צרו קשר עם חברה להשכרת רכבים, בחרו את הרכב איתו תרצו לצאת לטיול, בחרו את פרק הזמן אליו תרצו להשכיר את הרכב וצאו אל הטיול עם חיוך גדול.

 

צרכים שונים- יש לכם היום פגישה חשובה ובדיוק הרכב שלכם החליט שלא בא לו לעבוד? אין סיבה לדאגה, כיום ניתן לבצע השכרה של רכב ליום אחד ואפילו לכמה שעות בודדות כך שתוכלו לשים את הרכב שלכם במוסך, לצאת עם הרכב המושכר אל הפגישה ובסוף היום תוכלו לחזור לאסוף את הרכב שלכם מהמוסך בחזרה.

 

דברים שחשוב לדעת כאשר אנו מקבלים את הרכב

 

השעה בה קיבלנו את הרכב היא גם השעה בה אנו צריכים להחזיר אותו, זה הוא נושא שחשוב להקפיד עליו כדי שלא יקרה מצב בוא נצטרך לשלם על יום השכרה נוסף בגלל איחור של חצי שעה.

 

נוסף על כך, חשוב לבדוק מה היא מגבלת הקילומטרים היומית ולא לחרוג ממנה על מנת לא לגרור חיוב כספי נוסף.

 

כדאי לבדוק גם את גודל ההשתתפות העצמית שלנו במקרה של נזק או גניבה,ישנה גם אופציה של ביטול ההשתתפות העצמית.

 

כשאנו משכירים את הרכב הוא מגיע אלינו עם מיכל דלק מלא וכך גם אנו צריכים להחזיר אותו, במידה ונחזיר את הרכב ומיכל הדלק לא יהיה מלא יהיה עלינו לשלם מחיר גבוה יותר על כך מאשר מחירו הרגיל של הדלק. בדקו מראש גם מה הוא סוג הדלק המתאים לרכב.

 

יתרה מכך, חשוב לבדוק האם הביטוחים הבסיסים הינם כלולים במחיר בו אנו משכירים את הרכב.

כדאי לבדוק גם מה הוא הגיל המינימלי בו קיימת אפשרות להשכיר את הרכב בחברת ההשכרה אליה פנינו.

 

כיום ניתן למצוא סניפים להשכרת רכב בארץ וסניפים שמשכירים רכבים לצעירים בפרט על ידי חיפוש קצר ופשוט באינטרנט, לדוגמא: השכרת רכב בראשון לציון.

 

לסיכום, כפי שראינו השכרת רכב תועיל לנו במקרים מסוימים ואפילו תחסוך לנו כסף בחלק מהמקרים.

אנו מקווים שמאמר זה עזר לכם או אפילו השכיל אותכם במשהו חדש שלא ידעתם עליו.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה