הפלה בשלב מתקדם



נכנסת להריון לא רצוי ואינך בטוחה האם להפיל? הזמן עבר מהר ומצאת את עצמך בשלב מעט מאוחר בו ההפלה כבר אינה הליך תרופתי "פשוט" יחסית לאפשרויות האחרות? בטח רצות בראשך שאלות רבות, השתדלנו לענות עליהן במאמר הבא: אז מאיזה שבוע הפלה נחשבת להפלה מאוחרת? וכיצד היא מתבצעת? תשובות לכל השאלות – על פי חלוקה לשבועות.

depositephoto

לעיתים בעת כניסה להריון בלתי רצוי ומתוכנן, לוקח זמן לקבל החלטה לבצע הפלה ונוטים להתמהמה עם ההחלטה הקשה תחת המעמסות הנפשיות ולפעמים גם מופעלים לחצים מהסביבה אשר מקשים מאוד על קבלת ההחלטה. במידה ונכנסת להריון בלתי רצוי – זכרי שאת זו שתקבלי את ההחלטה בסופו של דבר, את חייבת להיות שלמה איתה ככל הניתן ולהגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורך, אשר משקפת את הרצונות שלך באשר לך ולעובר.

במידה והחלטת שאת מעוניינת להפיל אך לא היית בטוחה עם ההחלטה וכעת ישנו החשש שהגעת לשלבים מאוחרים מדי של ההריון – עשינו לך סדר לפי שבועות: כיצד ההפלה תתבצע בכל שלב, מהם התנאים לאישור ההפלה ומי ממונה על קבלת ההחלטה האם לאשר או לא.

מתי הפלה נחשבת להפלה מאוחרת?
במידה וקיבלת החלטה לבצע הפלה בשלב מוקדם ובשבועות הראשונים להריון – את תוכלי לבצע הפלה בטיפול תרופתי, בבתי חולים פרטים או ציבוריים, יחד עם הוועדה להפסקת הריון, תופעות הלוואי שלה יחסית קלות, כמו גם תהליך ההפלה עצמו אשר מסתכם בבליעת כדורים ומעקב.

אז נעשה סדר: מבחינה רפואית, העובר נחשב לפי המדינה בר חיות כבר בשבוע ה-24 להריון ולכן מבחינת בתי חולים ציבוריים, הפלה מאוחרת היא החל משבוע 23.6 להריון.

ולכן, במידה וההחלטה לבצע הפלה מתקבלת החל מסוף שבוע 23 להריון והילך – זה ייחשב כהפלה מאוחרת וניתן יהיה לבצעה רק בבתי החולים הציבוריים, מהסיבה שהעובר בשלב זה כבר יכול לחיות גם מחוץ לרחם, במצב כזה וללא אישור חריג של הוועדה המיוחדת להפסקת הריון – לא תקבלי אישור לבצע הפלה. אישורים חריגים יהיו רק אם יש בעיה רפואית קשה בעובר.

אז מה קורה לפני שבוע 24?

עד שבוע 12

ניתן לבצע את ההפלה בבתי חולים פרטיים או ציבורים שקיבלו את אישור המדינה לכך. ההפלה תהיה בהליך ניתוחי, כמעט תמיד בהרדמה. פעולה זו נמשכת 20 דקות, לאחריה תישארי מספר שעות להשגחה, ותלכי הביתה. לאחר מספר שבועות תצטרכי לחזור לביקורת אצל הרופא שטיפל בך.

לאחר שבוע 12

ברוב בתי החולים הפרטיים לא ניתן לעבור גרידה לאחר שבוע 12, ורק במעטים ניתן עד שבוע 16.5.

עד שבוע 23.6, כאמור, ניתן לעבור גרידה בבתי חולים ציבורים, כמובן לאחר קבלת אישור הוועדה להפסקת הריון. לאחר מכן, רק באישור הוועדה המיוחדת (נקראת "ועדת על"), ניתן לעבור הפסקת הריון במספר בתי חולים ציבוריים ברחבי הארץ.

 

את המאמר כתב ד"ר גיא גוטמן, רופא נשים בכיר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה