הסרת אבנית בחדרי אמבטיה – כל מה שרצית לדעת



חדר האמבטיה הוא חלל בו זורמים מים רבים, ובמערכות בהן יש מים חמים, נוצרת אט אט אבנית. ולמה דווקא במקומות בהם יש מים חמים נוצרת אבנית? מכיוון שהאבנית נוצרת כשיונים שמומסים במים שוקעים בעקבות תהליך החימום שלהם ומקור המשקע הינו בסלע גיר שהומס על ידי הגשם, והגיע לצנרת שבבית בסופו של דבר

Pixabay

בשביל להסיר את אותה אבנית צריך לעשות שימוש במשהו חומצי, והיום יש מסיר אבנית בו אפשר לעשות שימוש בשביל להיפטר מהבעיה לכמה חודשים. רובינו עשינו את זה עם הקומקום החשמלי שלנו לפחות פעם – פעמיים, אבל מסתבר שבכל חלל בו יש זרימה של מים חמים, יש אבנית וחדר האמבטיה הוא המקום הנפוץ ביותר לאבנית. אז איך מסירים אותה? במה כדאי להשתמש בשביל להשיג תוצאה טובה ובעיקר שקט לתקופה מסויימת?

קרמיקות, חלונות וזגוגיות

בחדר האמבטיה יש מים חמים והמים החמים הללו הופכים לאדים שמגיעים לכל פינה. הקרמיקות, פינות החלונות והזגוגיות הם מקומות מועדים לאבנית, וחשוב לעבור מידי פעם על האזורים הללו (בדרך כלל מצטבר בהם גם שומן מה שלא נראה אסתטי במיוחד)

איך עושים את זה? פשוט מאוד, לוקחים מסיר אבנית ומטלית ומשפשפים חזק את האזורים הללו. לאחר מכן נותנים להם עוד כמה זמן עם החומר עליהם ומנקים בצורה יסודית וזהו, האבנית לפחות למראית העין תיעלם לזמן מה.

שימוש בחומרים טבעיים

יש חומרים שונים מסירי אבנית שאפשר לעשות בהם שימוש, חומרים של חברות שונות עם עוצמה כזו או אחרת. חשוב לדעת שכמו כל חומר תעשייתי יש להם את הרעילות שלהם וחשוב לדעת שהם עלולים להיספג בגוף דרך הנשימה והעור.

אז מה אפשר לעשות בכדי לשמור על הבריאות ועדיין, לנקות את האמבטיה כמו גם כל מקום אחר? להשתמש בחומרים טבעיים, וחומרים טבעיים לעניין זה אלו בעיקר חומץ ולימון שיש להם חומציות גבוהה והם יכולים להתמודד עם אבנית. אפשר לעשות בהם שימוש במקום או יחד עם מסיר אבנית, ואפשר להשתמש בהם בדרכים הבאות:

  • ברזים – דרך מצוינת לנקות את הברז למי שלא רוצה לעשות שימוש במסיר אבנית היא באמצעות לימון. כל מה שצריך הוא לסחוט אותו למטלית לחה או לנקות ישירות איתו, לחכות חצי שעה ולאחר מכם לשטוף את הלימון במים.
  • ראש המקלחת – ראש מקלחת סתום פוגע בזרם ומוריד מההנאה. הדרך הטובה ביותר היא לעשות שימוש במסיר אבנית או חומץ, להכניס אותם לשקית של סנדביץ' ולעטוף את ראש המקלחת ולסגור אותו עם גומיות. לאחר השרייה של כחצי שעה, רואים תוצאות.
  • הכיור – לוקחים בודה לשתייה וחצי כוס חומץ ושופכים לחור, ולאחר מכן שוטפים על מים רותחים והאבנית נעלמת.

אבנית באמבטיה אם כן אינה גזירת גורל. אפשר להתמודד איתה ואפשר לנקות אותה, ולהחזיר לחדר האמבטיה את המראי הנקי והאסתטי שלו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה