המדריך לבחירת סולם



הרבה מאוד עבודות ומשימות מתבצעות מעל לגובה העיניים שלנו או הידיים שלנו. צביעה של קירות או תקרות, התקנה של גופי תאורה או החלפה של מנורה, גיזום של ענפים, התקנת מזגנים, לכל זאת צריך סולם. גם לצורך סידור סחורה על גבי מדפים גבוהים, עבודות בניה שונות, סיוד, טיח וכיוצא בזה, יש צורך בסולם איכותי. איך בוחרים? המדריך שלפניכם יסביר כל מה שדרוש.

Pixabay

סוג המשימה שעל הפרק

לפני שיוצאים לבחור סולם, כדאי מאוד להעריך לאילו משימות תצטרכו בהמשך את הסולם. ישנם סוגי סולמות רבים, חלקם יתאימו יותר כסולם ביתי ואחרים יתאימו כסולם מקצועי. בהתאם לאופי המשימות הצפויות ולגובה שאליו תצטרכו להגיע, כך כדאי שתבחרו את הסולם הרצוי. בין הסוגים השונים ניתן לציין למשל את הסולם הטלסקופי ואת סולמות הפרקים, יש סולמות נשענים ויש סולם מז'ור, יש סולם עץ ויש סולמות מאלומיניום, פלדה, סולם ג' ועוד.

סולם נשען

הדגם הוותיק ביותר של סולמות הינו כזה שפשוט משעינים על קיר לפני שמטפסים. זהו סולם פשוט ביותר, לא מתקפל ולא מתארך. על פי רוב, הוא משמש בעלי מקצוע שונים שזקוקים לסולם שניתן להצמיד אותו ככל שניתן אל הקיר. משתמשים בו למשל טכנאים, עובדי חברת חשמל, שיפוצניקים ואחרים. סולם כזה עשוי להיות מעץ אך יש גם סולמות נשענים מאלומיניום. על מנת שהעבודה תהיה בטוחה, מקובל כי יהיה עוזר שיחזיק את הסולם וימנע את החלקתו. זהו סולם לא יקר, פשוט וללא מנגנון שעלול להתקלקל.

הדגם הקלאסי לבית – סולם שושנה

הסולם הקלאסי, שיתאים למשתמש הביתי, נועד לאפשר ביצוע משימות יום יומיות. למשל, החלפה של מנורה, פתיחת ארון גבוה שבו שומרים חומרי ניקוי לבית, הורדת חפץ כלשהו מהבוידעם וכדומה. הסולם הקלאסי הינו סולם מתקפל, כלומר בעל שני "רגליים". כאשר הסולם פתוח, בצד אחד ישנם השלבים והרגל השנייה מעניקה את היציבות. היתרון – לא צריך להשעין את הסולם על קיר או להיעזר במישהו נוסף שיחזיק בשבילנו את הסולם. ניתן למצוא סולמות זה בגובה הרצוי לכם והם בדרך כלל יהיו עשויים אלומיניום ולא עץ. סולם זה נקרא גם סולם שושנה והוא יכול להיות בן 5 או 6 שלבים אך גם יותר מכך.

סולם מתקפל מקצועי (סולם כפול)

מלבד סולם מתקפל לשימוש ביתי, יש גם סולמות בעלי מבנה דומה אך שמתאימים יותר לאנשי מקצוע. סולמות כאלה יכולים להיות גדולים או גבוהים יותר, מסיביים יותר וחזקים יותר. פעמים רבות, שלבי הסולם ימצאו לא רק בצד אחד של הסולם אלא בשני צדדיו. כדי לבדוק לפני רכישה מהו הגובה של הסולם הזה ועד כמה הוא עמיד וחזק.

סולם ג'

סולם ג הינו כינוי מקובל מאוד לסולם דו שימושי. מצד אחד זהו סולם שניתן להשעין אותו ישירות על הקיר. מצד שני, זהו סולם שניתן לקפל אותו כך שניתן להעמיד אותו בצורה מאוד יציבה. הכינוי של הסולם נובע מכך שהוא מזכיר בצורתו את האות ג'. בזכות יציבותו ונוחות השימוש הוא מקובל מאוד בקרב אנשי מקצוע. עם זאת, יש גם כאלה הרוכשים אותו לשימושם ביתיים. הדגמים השונים דומים בצורתם אך שונים בגובהם, כך שחשוב לבחור לפי מספר השלבים הרצוי. עשוי אלומיניום.

הסולם הטלסקופי

הסולם הטלסקופי מקובל בעיקר בקרב אנשי מקצוע. גם אם הוא מאוד גדול, הוא מתקפל וניתן לאחסון מבלי שנדרש שטח רב. הזרועות הטלסקופיות מאפשרות לפתוח אותו לגובה רב למדי, ובהתאם לצורך. יש סולמות טלסקופיים שמגיעים לגבהים של 3 או 4 מטרים אך יש גם כאלה שגובהם אפילו כפול מזה. הסולמות הללו יחסית כבדים אך די נוחים לתפעול. ניתן לפתוח אותם באופן חלקי או בצורה מלאה, לפי הגובה הרצוי. בפתיחה מלאה, אפשר להעמיד את הסולם כסולם נשען לכל דבר. בפתיחה חלקית, ניתן להעמיד את הסולם כסולם עומד.

סולם פרקים – רב מצבי

סולם פרקים מורכב מכמה מפרקים, כאשר כל מפרק כולל בתוכו כמה שלבים. הסולם גמיש מבחינה תפעולית, כלומר ניתן לפתוח אותו בכמה מצבים ואפשרויות. ניתן לפתוח את הסולם לשימוש דו צדדי, כאשר צריכים יציבות רבה. נוח מאוד להשתמש בגובה הרצוי, בהתאם לכל משימה ומשימה. סולם פרקים גדול מתאים מאוד לאנשי מקצוע ופחות בשימוש למשתמש ביתי רגיל.

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה