הליכי גירושין בתקופת הקורונה



משבר נגיף הקורונה, אינו פוסח גם על זוגות הנמצאים בהליכי גירושין או על זוגות גרושים. לכן ישנן שאלות נפוצות אשר מתייחסות למצב אשר בו זוגות הנמצאים בעיצומו של הליך הגירושין ואף שוהים בבידוד.

Pixabay

מה קורה במידה ונקבע דיון בביהמ"ש לענייני משפחה בימי הקורונה?

 

קיימת תמיד אפשרות להגשת  בקשה לדחיית מועד הדיון באמצעות עורך דין גירושין ולהצהיר, כי ההורים שוהים בבידוד ומומלץ לצרף אישור על הצורך להימצא בבידוד. ישנה עוד אפשרות  כגון הגשת בקשה לביהמ"ש לקיום הדיון בשיחת וידאו ויתכן מאוד, כי בשל המצב המיוחד והדיון הנחוץ, ביהמ"ש לענייני משפחה, ייעתר לבקשה זו. גם במקרים שנקבע דיון והשופט או הדיין בביה"ד הרבני נמצאים בבידוד, הדיון יידחה, אך במקרים אשר בהם לא ניתן לדחות את הדיון, כמו לדוגמא בעת צו הרחקה,  סביר מאוד להניח כי הדיון פשוט יועבר לשופט או לדיין אחר אשר ידון בסוגיה.

במידה וקטין אשר הוריו גרושים נאלץ לשהות בבידוד אצל מי ישהה וכיצד ההורה השני יוכל לראותו?

כל עו"ד גירושין, ימליץ לזוג הנמצא בהליכי גירושין, לחשוב על טובת הילד ולהגיע להסכמה ביחס למקום הבטוח והנעים ביותר לשהייה, אשר נכון עבור הילד. גם כך, ילד השוהה בבידוד נמצא במתח אדיר ופשוט זה יהיה חבל לייצר מתח נוסף סביבו שלא יהיה לטובתו. זו עובדה ידועה, כי בזמן מגפת הקורונה, ניתן לחוש את הקשיים בתחומים הקשורים לגירושין. יהיו שיבושים בהסדרי השהות וכן, כנסה של הילד או  אחד מההורים לבידוד, תמנע את קיום הסדרי הראייה כסדרם ולכן, נדרשת הסכמה בין ההורים במגוון נושאים כגון: אצל מי ישהה הילד בעת הבידוד, או האם אחד ההורים אשר מכורח הנסיבות, נמנע ממנו לראות את ילדיו השאלה היא, האם אותו הורה יקבל פיצוי על הזמן שהחסיר לאחר שתסתיים תקופת הבידוד? והשאלה הנוספת היא:" האם ההורה אשר אצלו יישאר הילד או הילדים המשותפים זכאי לקבלת פיצוי כספי מהורה האחר בגין מימון צרכי הילד או הילדים בזמן שהות זו?"

נושא נפיץ כגון בריאות הילדים מהווה מוקש במיוחד בימי הקורונה – מה עושים לגבי זה?

ניסיון החיים מלמד, כי בריאות הילדים, היווה תמיד מוקש בין ההורים הגרושים וכן, נושא זה מהווה בעיה לגבי גידול הילדים בכל הקשור לבריאות ורפואה. היום, נושא זה תופס תאוצה רבה יותר בימי הקורונה. ההמלצה של עו"ד גירושין היא, שאם אחד  משני ההורים, מפר את ההנחיות של משרד הבריאות ומסכן את בריאות ילדיו, להורה השני, קיימת הזכות ואפילו החובה לפעול באופן מידי. במקרים אלה, יש לבקש צו מביהמ"ש לענייני משפחה לדרוש לצמצום זמני השהות בתקופת הקורונה, היות וטובת הילד מהווה את העיקרון החשוב ביותר. כאשר הורה מבחין בזלזול של הוראות משרד הבריאות, עליו יהיה לפעול שעה אחת קודם לשמירה על בריאות ילדיו.

המלצות עו"ד גירושין לצליחת תקופת הקורונה בשלום

כפי שאתם מבינים, המפתח המרכזי לעבור את תקופת הקורונה בשלום הינה דיאלוג מכבד וקוהרנטי. המגפה גרמה לנזקים רבים לכולנו, אם נזקים כלכליים, רגשיים ועוד. יש להראות סולידאריות גם בתא המשפחתי הפרוד. ככל שהורים גרושים או פרודים, ישכילו לפעול נכון ולנצל את המצב לטובה כך ייטב לכולם ובמיוחד לילדים. יש לזכור תמיד שבאיזה שהוא יום המגיפה תחלוף, אך המשמורת המשותפת על הילדים תמשיך כתקנה ולכן, לפני שתנקטו באי אילו שהם צעדים שיכולים להיות עליהם השלכות משפטיות, מומלץ להתייעץ עם עו"ד גירושין  מומחה לענייני משפחה.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה