הכנה לצו ראשון – האם להתכונן או פשוט לגשת למבחן?



ספוילר: התשובה היא חד משמעית – כן! כדאי ורצוי להתכונן. כי כבר כולם מתכוננים, ואם רוצים להיות ראשונים במרוץ הזה ולא אחרונים, וכי זה מה שמבטיח תפקיד משמעותי ואת התפקיד הרצוי לכם בשנים שאתם חיילים.

דובר צה"ל

בשנים האחרונות יותר ויותר בני נוער מגיעים לצו הראשון אחרי שהתכוננו למבחן הפסיכוטכני (דפ"ר) ואף לראיון האישי מראש. אם פעם היה מדובר על תופעה שולית, כיום זה כבר סטנדרט וכל מי ששואף לתפקיד יוקרתי בצבא מגיע למבחני צו ראשון אחרי הכנה. אנחנו כאן כדי לעשות סדר בדברים.

השירות עוד רחוק, למה לדאוג עכשיו?

זה נראה לכם רחוק כשאתם בצו הראשון, אבל השירות שלכם ממש קרוב. ואתם לא רוצים להגיע ולשרת שנתיים או שלוש או יותר מתוך החיים שלכם בתפקיד שבו תגידו כל יום לעצמכם "יכולתי יותר", "יכולתי להיות משובץ טוב יותר ומתאים יותר למה שאני רוצה"...

אז תדאגו שזה יקרה! אל תחכו לרגע האחרון, תתכוננו.

בצה"ל אומרים שלא צריך להתכונן, אז למה מערבבים אותנו?

אפילו בכירים בצה"ל ובצבא יגידו לכם שמצד אחד לא צריך להתכונן, אבל כדאי להיחשף למבחן לפני הצו. אם לא צריך להתכונן, אז למה להיחשף? גם הם מבינים שכולם כבר מתכוננים, שזה לא הוגן להגיע למבחן ללא הכנה כי אז תמצאו את עצמיכם נבחנים בתנאים לא שווים (לעומת בני נוער אחרים שכן התכוננו).

אתר ראשון בצו המתמחה בהכנה אונליין למבחן הפסיכוטכני שבצו ראשון (מבחן הדפ"ר) וגם מכין מלש"בים לראיון האישי בצו הראשון מדווח על עליה בביקוש וברכישות  מדי שנה.

אל תישארו מאחור במרוץ הזה: יותר ויותר בני נוער מתכוננים. הם מבינים את המשמעות ורוצים להגיע למבחן בלי שיופתעו. המבחן הפסיכומטרי בצו הראשון מהווה חצי מהדפ"ר שלכם, שהוא הציון שקובע עבורכם את עתידכם בצבא.

וזה חשוב לא רק לתפקיד בצבא, אלא לכל החיים-מדוע?

בשנים האחרונות החלה להתחדד ההבנה שתפקיד משמעותי בצבא הוא קרש קפיצה לתפקיד טוב יותר בחיים האזרחיים – הורים הבינו שכדאי לדחוף את הילדים לתפקיד יוקרתי ומשמעותי בצבא.

סבבה, הכינו אותי בבית הספר, אני מוכן?

לא, זה ממש לא מספיק. בשנים האחרונות, החלו חלק מבתי הספר להציע הכנה במבגרת הלימודים אך היא אינה מספקת במקרה הטוב הם נותנים טעימה, ולרוב לא מספיק מעודכנת, מתוך המבחן. ולכן יותר ויותר בני נוער והוריהם רוכשים הכנה בתשלום.

הורים ובני נוער מבינים שכמו שמתכוננים לפסיכומטרי ולא יעלה על הדעת לגשת בלי הכנה לפסיכומטרי, כך גם חשובה ההכנה לצו ראשון.

אני מחפש ברשת אתרים חינמיים ומתכונן, זה מספיק?

הכנות חינמיות ברשת אינן ממוקדות לסגנון ורמת השאלות בצו. הן עלולות לגרום לכם להתמקד במה שלא צריך, ולא להיחשף למה שחשוב. גם הרמה בהן לא מדויקת למבחני הצו: היא עשויה להיות גבוהה או נמוכה מידי. אל תסמכו על זה, וחבל על הזמן שלכם.

צריך להבין שמבחן הדפ"ר מהווה 50% מקבוצת האיכות (קב"א) והראיון האישי מהווה 33%. לאור העובדה שניתן להתכונן לשניהם, אפשר למעשה להשפיע ולשפר 88% ממרכיב הקב"א רק בזכות הכנה. הקב"א היא זו שתקבע אילו תפקידים יפתחו עבורכם בצבא והכל נקבע על סמך הביצועים שלכם בצו ראשון.

המידע באדיבות אתר ראשון בצו. שנבחר לאתר המומלץ להכנה לצו ראשון על ידי סקר שנערך בקרב בני נוער ב2019. אתר ראשון בצו הוא חלק מקבוצת פיינגולד לימוד והכנה לבחינות.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה