היתר לבניית בריכה ביתית בגינה



מתכננים לבנות בריכה פרטית בגינה? מלבד עבודות ההקמה וההתלבטות בין בריכת בטון לבריכה מתועשת, עליכם לקבל היתר לבניית בריכה פרטית בגינה. תהליך זה דורש בירוקרטיה קלה, אך בהחלט שווה את התוצאה הסופית ואת ההנאה מהבריכה. אז בואו נראה כיצד מוציאים רישיון לבריכת שחייה ביתית, אילו בעלי מקצוע נחוצים לתהליך ומהם השלבים שיהיה עליכם לעבור מול הרשות המקומית.

קרדיט צילום – ערוגת הבושם עיצוב והקמת גינות

איזו בריכה תרצו להקים בגינה?

טרם תחילת התהליך, עליכם לדעת איזו בריכה תרצו להקים בגינה. ישנם סוגים שונים של בריכות שחייה ביתיות, כאשר הנפוצות הן בריכות בטון שהן קבועות ועשויות מיציקה של בטון מזוין וניתן לחפות אותן במגוון חיפויים שונים כמו של קרמיקה, טיח צבעוני, פסיפס ועוד. סוג נוסף ופופולרי של בריכה פרטית לגינה הוא בריכה מתועשת, הבנויה בתוך הקרקע, הדפנות שלה עשויים מפנלים מתועשים והמבנה עצמו מחופה לרוב עם יריעות PVC. חלקי בריכה זו מגיעים מוכנים ומחוברים במקום על פי תצורת הבריכה המתוכננת.

שני הסוגים הללו דורשים הוצאת היתרים לבניית בריכות, והם יתווספו לחישובי הארנונה.

תהליך הוצאת הרישיון מול הרשויות

בתהליך זה מעורבים בעלי מקצוע שונים עליהם נפרט בהמשך, אבל בשלב זה עליכם לגייס בעל מקצוע שהוא אדריכל שיבנה את התוכניות הדרושות להגשה לרשות המקומית. לאחר בניית התוכניות, יהיה עליכם לערב מהנדס לצורך התאמת הבריכה לדרישות החוק. לכל רשות יש דרישות שונות לגבי מאפייני הבריכה, ולכן כדאי להתעדכן בדרישות המקובלות ברשות המקומית בה הנכם מתגוררים.

מה קורה אם רוצים לחרוג מהתוכניות הקיימות ולבנות בריכה גדולה?

את הבריכה יש לתכנן על פי דרישות התב"ע, אך אם ברצונכם לחרוג ולבנות בריכה גדולה יותר, יהיה עליכם להגיש בקשה לחריגה, אך תהליך זה ארוך ומורכב ועשוי לעכב את תהליך ההקמה, אך דעו כי הדבר אפשרי.

כמה זמן לוקח תהליך הוצאת האישורים מול הרשויות?

תהליך הוצאת היתרים לבניית בריכות  מול הרשות המקומית יכול לקחת בין מספר חודשים ועד שנה, ועל כן יש לבחור בבעלי מקצוע מיומנים ומנוסים שיוכלו להוביל את התהליך בצורה מהירה יותר מול הרשויות.

האם כל בריכת פרטית חייבת היתר?

לא כל בריכה חייבת בהוצאת אישורים. כיום ישנן בריכות ביתיות הנקנות בחנויות עשה זאת בעצמך שמניחים על הקרקע, אלה אינן זקוקות בהוצאת היתרים. אולם, על פי חוקי העזר העירוניים, בריכה הבנויה בתוך הקרקע עד לעומק של 1.80, מסווגת באופן אוטומטי כמבנה קבוע, ולכן היא מחייבת בהוצאת רישיונות בצירוף תוכניות בנייה מוסדרות מטעם אדריכל.  

בעלי מקצוע הנחוצים לתהליך הוצאת האישורים:

ראשית, עליכם להיעזר באדריכל המתמחה בתכנון והקמת בריכות שחייה בבתים פרטיים. אדריכל יעניק לכם  ליווי וייעוץ לאורך כל הדרך, לרבות סיוע בהגשת האישורים, כך תוכלו לקבל את ההיתר בדרך מהירה יותר. בנוסף, אדריכל יסייע לכם לעצב את הבריכה על פי טעמכם האישי, וגם לעצב את הגינה עצמה במידה ומדובר בתוספת בריכה לגינה חדשה.

בעל מקצוע נוסף לתהליך הוא מודד. כחלק מדרישות הרשות, יש צורך במדידות שטח הגינה לצורך הגדרת מידות מדויקות וקבלת היתר הבנייה. המדידה תסייע לכם גם לעצב את הבריכה בצורה פרופורציונאלית לשטח העומד לרשותכם.  

בתהליך יש צורך גם בקונסטרוקטור שתפקידו לתכנן את עובי הקירות והרצפה ולבחור את החומרים מהם תהיה עשויה הבריכה שלכם.

בעלי מקצוע נוספים שיהיו מעורבים בתכנון הבריכה הם חשמלאים, טייחים, רצפים, מעצבי גינות, מהנדס אינסטלציה וכו'.

המאמר נכתב באדיבות יוסי מלכה - ערוגת הבושם – עיצוב ותכנון גינות [email protected] 050-7490049

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה