היתרונות של חיסכון בקופת גמל להשקעה



קופת גמל להשקעה נחשבת כיום למוצר חיסכון אטרקטיבי ובעל גמישות פיננסית, שמאפשר לכם החוסכים, ליהנות מחיסכון נזיל – לעצמכם וגם לילדים שלכם. וזאת, לכל מטרה ולכל טווח זמן (קצר, בינוני או ארוך) לפי בחירתכם. קופת גמל להשקעה הוא מוצר פיננסי חדש יחסית בשוק, שהושק רק בשנת 2016, המאפשר לכם לקבל הלוואה בתנאים נוחים ויש לו גם לא מעט יתרונות נוספים, כפי שתראו מיד.

pexels

אז מהם היתרונות הבולטים של קופת גמל להשקעה?

נזילות כספית

קופת גמל להשקעה אפשר לפתוח לכל אחד מבני המשפחה (בכל הגילים) ולהפקיד בה סכום חד פעמי או לבצע הפקדות קבועות מדי חודש. ובנוסף, לאורך כל תקופת החיסכון הכספים שנצברים בקופה נזילים עבורכם למשיכה מתי שאתם רוצים. כלומר, יש לכם אפשרות לפדות כספים מהקופה בהתאם לצרכים האישיים שלכם, בלי שתצטרכו לשלם קנסות יציאה וללא הגבלה של זמן או גיל. שימו לב, הנזילות של כספי החיסכון בקופת גמל להשקעה זה יתרון משמעותי וחשוב עבורכם, לא רק בזמנים רגילים של שגרה אלא בעיקר בתקופות של משבר וחוסר וודאות כמו מגיפת הקורונה שפרצה במפתיע והתפשטה במהירות בכל העולם.

אפשרות לעבור בכל שלב בין מסלולי ההשקעה השונים

קופת גמל להשקעה מעמידה לרשותכם מבחר מסלולי השקעה אטרקטיביים בעלי רמות סיכון שונות, אותם תוכלו להתאים לפי מטרת החיסכון, העדפות הסיכון שלכם והצרכים המשתנים מעת לעת. כך, קופת גמל להשקעה מאפשרת לכם לשנות בקלות ומתי שתבחרו את מסלול ההשקעה שלכם, בלי שתידרשו לשלם מס רווח הון או עמלות כלשהן. שכן, המעבר בין מסלולי ההשקעה השונים לא מהווה אירוע מס ולא כרוך בתשלום של עמלת קניה או מכירה.

פטור על מיסוי בעת משיכת הכספים כקצבה

אחד היתרונות המרכזיים והמשתלמים, שמאפיינים רק את קופות הגמל להשקעה, הוא האפשרות שיש לכל חוסך וחוסכת מגיל 60 לפחות, לבחור להמיר את כספי החיסכון לקצבה חודשית כמו קרן פנסיה, וליהנות מפטור מלא של מס רווחי הון ומס הכנסה בעת משיכת הכספים. חשוב לציין, זהו יתרון חשוב, משום שמשיכת כספים מהקופה במועד מוקדם יותר, כרוכה בתשלום מס רווח הון (ששיעורו נכון להיום הוא 25%).

ניוד קופות גמל להשקעה מחברה אחת לאחרת

לקראת סיום כדאי שתדעו, שבחודש אוגוסט 2020 אושרו תקנות חדשות המאפשרות לציבור החוסכים בקופות גמל להשקעה, לנייד אותן בין החברות השונות וזה לא נחשב לאירוע מס. כלומר, המשמעות היא שאתם לא צריכים לשלם על כך עמלות או קנסות כלשהם. אפשרות זו צפויה לגרום להגברת התחרות בין החברות בשוק ולהגדיל את היכולת של החוסכים להתמקח ולהוזיל את דמי הניהול. בכך למעשה, הופכות קופות גמל להשקעה למוצר הפנסיוני היחיד שאפשר לנייד בין חברות ולמוצר השקעה עוד יותר אטרקטיבי.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה