היתרונות החשובים של השתלות שיניים בלייזר בראשון לציון



בשנים האחרונות עוברת רפואת השיניים מהפכה של ממש, כאשר בתחום ההשתלות הדנטליות עולה קרנו של הטיפול המיקרו-כירורגי ובראשו אנרגיית הלייזר. בואו לקרוא על היתרונות הייחודיים של הלייזר בהשתלות שיניים.

צילום יחצ

את המידע שבכתבה מביא בפניכם ד"ר אריאל סביון, המייסד והבעלים של "סביון מדיקל סנטר". ד"ר סביון הוא אימפלנטוטלוג (משתיל דנטלי) מוסמך מהארגון העולמי להשתלות דנטליות, בעל תואר מאסטר במדעי הלייזר מטעם האונ׳ הגרמנית ״אאוכן״, וחבר הנהלה פעיל בעמותה להשתלות הדנטליות בישראל. בעבודתו מתמקד ד"ר סביון בביצוע השתלות שיניים וטיפול במחלות חניכיים בקונספט של כירורגיה זעיר-פולשנית, בשילוב אנרגיית הלייזר תחת מיקרוסקופ טיפולי.

 

כאשר מדברים על השתלות שיניים בלייזר, בשילוב של מיקרוסקופ דנטלי, מתכוונים לטיפול כירורגי זעיר פולשני המאיץ את מהלך ההחלמה אחרי ההשתלה. לשימוש בלייזר בשתלים דנטליים יש לא מעט יתרונות ודוגמא נאה לכך מהווה הפתרון לפוביה דנטלית. כידוע, לא מעט אנשים פוחדים מהמפגש עם רופא השיניים, שלא לדבר על התערבויות מורכבות כמו שתלים. לכן חשוב לדעת שעם טכנולוגיית הלייזר אפשר לעשות שתל דנטלי בלי חתכים או תפרים (כמובן למי שמתאים לקריטריונים של הטיפול).

 

עם אנרגיית הלייזר ניתן להכין את אזור ההשתלה עם פתיחה מזערית ולהחדיר את השתל.. התהליך כולו נעשה בלי פתיחה וסגירה של החניכיים, בלי לחשוף את העצם לסביבה שאינה סטרילית, וכל זאת עם פחות נפיחות וכאבים, ועם חזרה מהירה לשגרה – לרוב למחרת הטיפול. יתר על כן, עם הלייזר אפשר לבצע חשיפת שתלים עם פתיחה מזערית ובלי תפירה.

 

 

מספר דוגמאות ליתרונות הלייזר לעומת השיטות הקונבנציונאליות

כאמור, יש מספר יתרונות משמעותיים לשימוש בלייזר בתהליכי השתלת שיניים, בהשוואה לשיטות המסורתיות. כך לדוגמא, עם הלייזר אפשר לקצור חניכיים מאזור הטוברוסיטי ו/או החניכיים לצורך ההכנה, בלי להשתמש בסכין מנתחים, וליצור המוסטזיז בלי תפירה – מה שמוביל להחלמה יותר מהירה של האזור. יש לציין כי מטופלים נוטים לדמם מאזור החיך וידוע שההחלמה לאחר קצירת רקמות איננה פשוטה. ואולם, עם הלייזר מקבלים תגובה אחרת שכן ניתן לשלוט בדימום, לבצע שיכוך כאבים ולהאיץ את מהלך ההחלמה של הרקמה שנקצרה.

 

דוגמא חשובה נוספת היא שימוש בלייזר בעת עקירת שיניים וביצוע השתלה מיידית. ישנם מצבים המחייבים עקירה של השן, למשל כאשר ישנו הרס כותרתי נרחב עם זיהום במכתשית ו/או דלקת סב חודית. כאשר משתמשים בלייזר במצבים אלו אפשר לחסוך בשלב ניתוחי ולעשות העמסה מיידית, כלומר השתלה ביום אחד, בלי לחשוש לשאריות של רקמות דלקתיות באזור שבו נעקרה השן, מה שעלול לפגום בקליטת השתל.

 

בכלל, בעקירת שיניים ובביצוע שתלים נותנת לנו אנרגיית הלייזר יתרונות מהותיים. עם הלייזר אנו יכולים לקלף רקמות דלקתיות ולשחרר את שורשי השן בלי לפגוע בעצם, וכן לשמר את המכתשית על ידי קילוף וניקוי של רקמות דלקתיות. הלייזר נכנס אל הטובולים של העצם ומוביל ל- "חיטוי" של הדלקת, מה שמאיץ את מהלך הריפוי ומעודד בנייה מחודשת של העצם. באותה הפגישה גם אפשר לבצע כאמור את ההשתלה המיידית עם "קידוח" בלייזר, בלי לחשש מזיהום של העצם המושתלת או השתל עצמו.

 

 

רופא שיניים בראשון לציון אריאל סביון הוא המייסד והבעלים של SAVION MEDICAL CENTER, משתיל דנטלי מוסמך מהארגון העולמי להשתלות דנטליות, בעל תואר מאסטר במדעי הלייזר מטעם האונ׳ הגרמנית ״אאוכן״ וחבר הנהלה פעיל בעמותת ההשתלות הדנטליות בישראל. ד"ר סביון מתמקד בביצוע השתלות שיניים וטיפול במחלות חניכיים בקונספט של כירורגיה זעיר-פולשנית, בשילוב אנרגיית הלייזר תחת מיקרוסקופ טיפולי.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה