הדרך הנכונה לחישוב כדאיות בפרויקט התחדשות עירונית



מאת: חיים ביילי
אחת הסוגיות היותר מורכבות בהליך ההתחדשות העירונית, הינה חישוב הכדאיות של הפרויקט עבור כלל המעורבים בו. עד לא מכבר התבצע החישוב באמצעות שמאי מקרקעין מומחה. נכון להיום ניתן לבצע אותו באמצעות מחשבון ייחודי בקלות ובמהירות. למה חשוב לבצע חישוב כדאיות כבר בשלבים ההתחלתיים של הפרויקט? כיצד יכול המחשבון Yazame לחסוך סכומי כסף משמעותיים?

יח"צ

מהו חישוב כדאיות ולמה חשוב לבצע אותו כבר בשלבים הראשונים

חישוב כדאיות של פרויקט התחדשות עירונית הוא חישוב היחס שבין ההוצאות הצפויות עבור הפרויקט לבין ההכנסות שהוא יניב לכלל המעורבים בו. התחדשות עירונית כוללת פרויקטים מסוג תמ"א 1 – חיזוק מבנה קיים ותוספת דירות וכן תמ"א 2 – פינוי הדיירים, הריסת המבנה ובניית מבנה אחר תחתיו. אם סך ההוצאות הצפויות נמוך מסך כל ההכנסות הצפויות מהפרויקט, הרי שעל פניו הפרויקט משתלם. חשוב לבצע את החישוב כבר בתחילת הדרך בכדי להימנע מהוצאות מיותרות עבור פרויקט שהוא מלכתחילה בעייתי.

מהו מחשבון Yazame

חישוב הכדאיות באמצעות איש מקצוע מיומן אורך זמן רב וכרוך בתשלום. מחשבון Yazame מפחית עד למינימום את הזמן והמאמץ המוקדשים לחישוב ואת העלויות הכרוכות בו. המחשבון הייחודי הזה פותח ע"י שלושה יזמים – חיים ביילי איש מערכות מידע, דניס אברמוב מתכנת ומנהל טכנולוגי וישראל ענבל, שמאי מקרקעין מוערך ומנוסה שהוא הרוח החיה מאחורי הפרויקט. הייחודיות שלו הינה יצירת תחשיב מפורט באשר לייתכנות הפיננסית של עסקאות תמ"א 38 על מרכיביהן השונים. כל שנדרש הוא למלא במהירות את הנתונים הנדרשים - כתובת המבנה, מספר הקומות והדירות והתוספות המבוקשות ועוד.

בנוסף, יש לרשום את מספר הדירות החדשות האמורות להיבנות. המחשב מסנכרן את הנתונים הללו עם נתונים ארציים ואזוריים הנאספים ונבדקים בדקדקנות. לאחר מילוי הפרטים מחזיר המחשבון טבלאות קלות להבנה המעריכות את ההשקעה אל מול הערך הכספי המשוער של המבנה ושל מטר רבוע בכל אחת מהדירות בו. אמנם המחשבון איננו מייתר את הצורך  לקבל הערכת שמאי מקצועית (דו"ח אפס), אבל  הוא עשוי למנוע הוצאה כספית מיותרת עבור פרויקט בלתי משתלם בעליל. מעוניינים לחשב את סיכויי ההצלחה בפרויקט שלכם? היכנסו כעת, מלאו את הפרטים הנדרשים וקבלו תוצאה איכותית ועדכנית. נכון לימים אלה השימוש במחשבון Yazame הוא בחינם, לזמן מוגבל וכדאי לנצל את ההזדמנות.

אודות הכותב:  חיים ביילי היזם של פרויקט יזמי עוסק מזה שנים בתחום היזמות בתחומי האינטרנט והנדל"ן.  בין המיזמים השונים מר. חיים ביילי פיתח מחשבונים לניתוח עלויות בניה בפרויקטים בתחומי ההתחדשות העירונית.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה