האם אזרחות פורטוגלית מגיעה לילדיי?



כולנו רוצים לספק עתיד טוב יותר לא רק עבור עצמנו, אלא עבור ילדינו. מאז שבשנת 2015 הכריזה ממשלת פורטוגל על חוק האזרחות הפורטוגלי, שמשמעותו היא זכאותם של יהודים צאצאי מגורשי ספרד לאזרחות פורטוגלית, יהודים רבים הגישו בקשות בממשלת פורטוגל. הורים לילדים אף חשבו שאם יצליחו לקבל את האזרחות, ילדיהם יקבלו אוטומטית את הדרכון הנכסף. אך למעשה, מדובר בתהליך קצת יותר מורכב. כי בעוד יהודים מעל גיל 18 מקבלים אזרחות פורטוגלית לפי החוק של פורטוגל (חוק שיוחד לצאצאי מגורשי ספרד), הרי שילדים מתחת לגיל 18 מקבלים את האזרחות בהתאם לחוק הפורטוגלי.

freepik

לפני שמוציאים  אזרחות פורטוגלית לילדים, כדאי לדעת כמה דברים

כל הורה המוציא דרכון פורטוגלי עבור עצמו, מעוניין לספק גם את החופש וההטבות המגיעות עם אזרחות פורטוגלית גם לילדיו. על כן, לאחר שהוא מוציא דרכון לעצמו, ואולי אפילו לפני כן, הוא פונה לברר את העניין לעומק כדי לדעת האם אזרחות פורטוגלית אכן מובטחת לצאצאיו. התשובה לשאלה הזו טמונה בשלב קבלת האזרחות של ההורים:

  • במידה ואחד ההורים קיבלו אזרחות לפני שהקטין נולד – הילד מקבל אוטומטית אזרחות מתוקף החוק הפורטוגלי  במידה ואחד ההורים קיבלו אזרחות לאחר שהקטין נולד – יש צורך בהגשת בקשה לאזרחות לממשלת פורטוגל.  

מהו תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית לילדים?

כאמור, לאחר שאחד ההורים קיבל את האזרחות פורטוגלית על בסיס שם המשפחה שלכם והמוצא, ניתן לאזרח גם הילדים שמתחת לגיל 19. הילדים יעברו כמה שלבים עד שיקבלו את האזרחות המיוחלת:

  1. להוכיח שאתם נשואים – אם אתם כהורים כבר קיבלתם דרכון פורטוגלי, תידרשו להוכיח שאתם נשואים על פי החוק הפורטוגלי ושיש לכם ילד משותף שהוא בדרך לקבלת אזרחות.
  2. ממלאים את טופס הבקשה עבור הילד.
  3. מצרפים מסמכים – כאן מגיע השלב של צירוף כל המסמכים שיכולים לעזור לכם בתהליך: תעודות לידה שלכם ושל הילד, דרכונים מאומתים, אישור התשלום עבור האגרה וכדומה.

מהו התהליך לבני 18 ומעלה?

אוקיי, אז נניח שהילד שלכם היה בן 17כאשר החלטתם שאתם רוצים שתהיה לו אזרחות פורטוגלית, וחיכיתם במשך שנתיים כדי לקבל את האזרחות שלכם והילד כבר לא קטין(מעל גיל 18) כעת, עליו לעבור את תהליך קבלת האזרחות בהתאם לחוק השבות של פורטוגל. דבר ראשון, עליו לעמוד בתנאי סף משמעותיים: יהודי, ללא עבר פלילי ובעל אישור מהקהילה היהודית של פורטוגל. על מבקש האזרחות להוכיח שהוא צאצא של האנוסים, על מנת לקבל אישור מהקהילה ולהיות חלק ממנה. לאחר מכן, הבקשה להתאזרחות מועברת לממשלה וקיימת תקופת המתנה של כשנה וחצי עד שממשלת פורטוגל מאשרת אותה. לאחר שמקבלים את האישור המיוחל, ניתן להגיע לשגרירות פורטוגל בהליך שלוקח באזור החצי שנה (בעקבות זמינות תורים נמוכה) או לחילופין לטוס לפורטוגל ולהוציא ת.ז ודרכון תוך ימים בודדים.

עם דרכון פורטוגלי השמים הם הגבול

הילד קיבל בשעה טובה את הדרכון הפורטוגלי? כעת הוא יכול להשוויץ בקרב חבריו, כי יש לו מגוון רחב של אפשרויות אשר פתוחות לפניו. לדוגמה, אם לכל המשפחה יש כבר דרכון פורטוגלי, ניתן לנסוע לטיולים משפחתיים ללא בעיות. תוכלו לבחור אם לטוס לארצות הברית ללא ויזה, למשל, אך אם אתם לא כל כך בעד טיסה ארוכה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את אחת ממדינות אירופה. וזה עוד לא הכול. ברגע שהילד יסיים צבא ויתחיל לחשוב על קריירה משלו, הוא לא חייב להסתפק בלימודים בישראל, אלא לבחור ללמוד באחת האוניברסיטאות הנחשבות יותר בחו"ל. אמנות, מוזיקה, שירה, עיצוב אופנה, רפואה או מדע, יש כל כך הרבה תחומים הפתוחים לפניו ואין ספור מוסדות לימוד. והחלק הטוב הוא שלפעמים מקבלים סבסוד או הטבות על לימודים. ולבסוף, דרכון אירופי מאפשר לעבוד במדינות אירופה ללא הגבלת זמן או להשתלב בעסקי נדל"ן.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה