האוצר רוצה להטיל מע"מ על שירותים וירטואליים מחו"ל



לפי חוק טיוטת חוק ההסדרים, חברות זרות שמספקות שירותים וירטואליים ללקוחות ישראלים יחויבו לשלם מע"מ בארץ מדובר באתגר מיסוי לרשות המסים, שמנסה להעביר את החוק כבר מספר שנים
טרם הסדרת ההכנסות ותשלומי מס ערך מוסף קיימה ועדת הכספים קיימה דיון ראשון בחוק לעניין חובות תשלום מע"מ ביבוא שירותים דיגיטליים – "מס נטפליקס"

depositephoto

נטפליקס, ספוטיפיי, אמזון, אפליקציות ספורט בתשלום וכל שאר החברות הזרות המוכרות מוצרים וירטואליים או מספקות שירותים באינטרנט ללקוחות ישראלים, יחויבו במע"מ - כך עולה מהפרק הפיסקאלי בטיוטת חוק ההסדרים.

עדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, קיימה דיון בפרק המיסים בחוק ההסדרים, בסעיף הקובע את העברת חובות תשלום מס ערך מוסף ביבוא שירותים דיגיטליים. לפי הצעת החוק, תושבי חוץ (בעיקר תאגידים רב-לאומיים) שנותנים שירות דיגיטלי בישראל, יירשמו כעוסק בישראל וישלמו את המע"מ במקום מקבל השירות שעליו מטיל החוק את החובה כיום.

כמה תשלמו על צפייה בנטפליקס? 

חבילת בסיס עולה 32.9 והמע"מ עליה יעלה עוד 6 שקלים 
חבילה סטנדרטית עולה 46.9 והמע"מ עליה יעלה עוד 8 שקלים 
חבילת פרימיום עולה 60.9 והמע"מ עליה יעלה עוד 10.4 שקלים 

בהנחה שמשרד האוצר יצליח לאכוף את התקנות יתקייר המנוי בנטפליקס ישראל, בשיעור של 17%. מה שאומר שעבור מנוי הפרימיום תוסיף משפחה עוד 120 שח בשנה. 

באוצר צופים ששינוי זה יניב למדינה הכנסות המדינה בהיקף של כ- 360 מיליון ש"ח בשנת 2022 ובהיקף של כ- 380 מיליון ש"ח בשנה, החל משנת 2023. 

למרות ההצעה, תיקון חוק המע"מ בפני עצמו, עדיין לא מגדיר כיצד המדינה תדע להפנות דרישות תשלום לחנויות המקוונות ולספקי השירותים הדיגיטליים, ובאוצר מבינים כי מדובר באתגר יישומי משמעותי. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה