דלקת פרקים ואופן הטיפול



דלקת פרקים היא קבוצה של מחלות דלקתיות הפוגעות במפרקים. דלקת פרקים נגרמת כתוצאה מזיהום, פגיעה במפרק או שימוש יתר במפרק.

freepik

התסמין השכיח ביותר הוא כאב ונוקשות במפרק וסביבו שנמשך יותר משבועיים. אחת מסוגי דלקות המפרקים הנפוצה היא גאוט שהפכה להיות מאוד שכחיה בקרב קבוצות גיל רבות.

אנשים עם דלקת פרקים חווים גם:

מפרקים שהופכים נוקשים ומאבדים את הגמישות למרות מנוחה;

נפיחות סביב מפרק;

אדמומיות או חמימות באזור שמסביב למפרק; ו/או טווח תנועה מוגבל בחלק מהמפרקים, כגון עקב נפיחות או לחץ.

ישנן דרכים רבות ושונות לטיפול בדלקת מפרקים. חלק מהאנשים בוחרים בתרופות, תוספי מזון המפחיתים דלקות ופיזיותרפיה. אחרים נמנעים ממסלול התרופות ומנסים טיפולים אלטרנטיביים כמו יוגה או דיקור סיני. ישנן גם שיטות כירורגיות, כגון ניתוח החלפת מפרקים.

ניתוח החלפת מפרקים הוא אחד הפתרונות המודרניים ביותר לדלקת פרקים מכיוון שהוא מחליף את המפרקים הדלקתיים במפרקים מלאכותיים. עם זאת, קיימים סיכונים הקשורים בהליך זה שעשויים להיות לא שווים עבור אנשים מסוימים עם דלקת פרקים בגלל גיל או מצבים בריאותיים אחרים. הסיכון העיקרי הוא זיהום לאחר ניתוח שעלול לגרום במקרים מסוימים למוות.

דלקת פרקים היא מחלה כואבת ומתישה שיכולה להשפיע על חלקים רבים של הגוף. חשוב לדעת מה אפשרל לעשות כדי להקל על הכאבים ותופעות הלוואי.

כיום יש הרבה טיפולים המאפשרים לטפל בדלקת מפרקים בצורה טובה יותר וניתן להיעזר במגוון שיטות לטיפול בבעית הדלקות.

פירוש המילה דלקת מפרקים הוא מילולית "דלקת מפרקים". זה ידוע גם בשם דלקת מפרקים שגרונית, אוסטיאוארתריטיס, או זאבת אריתמית. דלקת פרקים היא מחלה הגורמת לנזקים ולכאבים במפרקים. מפרקים הם מקומות בהם נפגשות שתי עצמות או יותר.

ישנן שיטות רבות לטיפול בדלקת פרקים, חלקן יעילות יותר מאחרות. הטיפולים הנפוצים ביותר כוללים:

- תרופות ללא מרשם כגון איבופרופן ואצטמינופן

- ניתן ליטול סטרואידים דרך הפה או להזריק אותם ישירות למפרק

- פיזיותרפיה המתמקדת בחיזוק השרירים סביב המפרק להפחתת כאבים ובניית כוח

- ניתוח לתיקון נזקים במפרק

דלקת פרקים היא מחלה המתאפיינת בדלקת ונוקשות במפרקים. ישנם סוגים רבים ושונים של דלקת פרקים ולכל אחד מהם סיבה וטיפול שונה.

ישנן אפשרויות טיפול רבות לדלקת פרקים. אלה כוללים: תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs), סטרואידים, זריקות תוך מפרקיות, טיפולים מקומיים, פיזיותרפיה, הפחתת משקל וניתוח.

תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs) הן אחד הטיפולים הנפוצים ביותר להקלה על כאבי מפרקים מכיוון שהם פועלים על ידי חסימת סינתזת פרוסטגלנדין בגוף. ניתן ליטול תרופות אלו דרך הפה או באמצעות זריקה. הסיכון לתופעות לוואי במערכת העיכול גבוה עם NSAIDs בשל תכונותיהם האנטי דלקתיות שהופכות אותם לבחירה גרועה לטווח ארוך.

שיטות הטיפול בדלקת מפרקים כוללות שינויים בתזונה, תרופות, פיזיותרפיה וניתוח.

שינויים בתזונה הם אחת הדרכים הטובות ביותר לטיפול בדלקת פרקים מכיוון שהן מפחיתות דלקות בגוף ומקדמות תאים בריאים. תרופות כגון תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs) כגון איבופרופן ואצטמינופן עוזרות גם הן להקל על הכאבים. פיזיותרפיה לדלקת פרקים היא אחד הטיפולים הנפוצים ביותר לאנשים שרוצים או צריכים להגביל כאבים ואובדן תנועה או רק רוצים לשמור על טווח התנועה שלהם. ניתוח הוא שיטת מוצא אחרונה בה ניתן להחליף מפרקים על מנת להקל על הכאבים ולשפר את איכות החיים אצל חלק מהחולים עם מחלה מתקדמת.

אין לראות במאמר זה כל סוג של תחליף לייעוץ רפואי או המלצה ליטול כל סוג של תרופה, לשם כך יש לפנות לרופא המשפחה ולבחון את הבעיה, מאמר זה מובא אליכם לצורך מידע בלבד.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה