דירה חדשה? היכנסו ברגל ימין



מעבר דירה הולך והופך לנפוץ יותר בשנים האחרונות בישראל. המגורים בשכירות מחייבים משפחות רבות לעבור דירה כאשר שכר הדירה עולה, או כאשר מוקד התעסוקה משתנה. מעבר דירה חלק הוא חיוני כדי להתחיל את חייכם החדשים ברגל ימין, וכדי לזרז את תחושת הביתיות בדירה החדשה. מאמר זה יפרט על מספר טיפים שימושיים שיהפכו את מעבר הדירה לקל ומהיר, מהובלה ועד ביטוח דירה.

unsplah

רכישת ביטוח דירה

כניסה לדירה חדשה, ואין זה משנה אם מדובר בדירה שכורה או בדירה שרכשתם, מחייבת רכישת ביטוח דירה. אלא אם מופיע בחוזה שמדובר באחריות בלעדית של בעל הבית, על הדיירים לוודא שהדירה מבוטחת. דירות בישראל הן נכסים עם שווי כספי עצום, אשר כל נזק שייגרם להן עלול להיות בעל השלכות כלכליות מרחיקות לכת. כמו שחייבים לבטח את הרכב, כך גם דירות אשר שוות פי כמה ממכונית ממוצעת, דורשות ביטוח. ביטוח דירה יכול למנוע הוצאה כספית אדירה, שתיגרם מנזקים לנכס בשל תקלות תשתית, בינוי או אסונות. תוכלו להרחיב את כיסוי הביטוח על פי רצונכם, תוך שיקולים הנוגעים לאופי הנכס ולמיקומו. אזורים הפגיעים לשיטפונות למשל, יהפכו רכישת ביטוח הגנה מנזקי טבע למשתלם יותר פוטנציאלית, ובדומה לכך באזורים שחווים אירועי ירי רקטי יתכן וכדאי לשלב ביטוח הגנה מאירועי טרור. 

 

יצירת רשימת ציוד מקיפה

אם כבר סגרתם ביטוח דירה לביתכם החדש, הגיע הזמן להתחיל להתכונן לתהליך המעבר. כדי שהתהליך יתבצע באופן מהיר ויעיל, כדאי מאוד שתתחילו כמה שיותר זמן מראש להתכונן, ולצבור כלים ואביזרים שיסייעו לכם באריזת רכושכם. זה בדיוק הזמן לבקר בבוקר בחנויות באזור, מיד לאחר פריקת הסחורה, ולבקש ארגזים שבדיוק רוקנו, וכמובן לקנות סרט הדבקה חזק ועמיד. נוסף על כך, כדאי מאוד לייצר רשימה מקיפה של כלל הציוד שלכם. רשימה זו, תאפשר לכם לתכנן את האריזה בצורה חכמה יותר, כך שתשאירו את הדברים להם אתם זקוקים בבית לאריזה ברגע האחרון. רשימת ציוד לרוב גם תכריח אתכם להתמודד עם כמויות של רכוש שאין לכם צורך בו, ושתוכלו בלב שקט להעביר לאנשים אחרים, ולחסוך מכם הררי ארגזים מיותרים שיקשו עליכם את מעבר הדירה.

 

איתור חברת הובלות והכנה לפינוי

אריזת הבית בארגזים היא מלאכה קשה, שדורשת מחשבה על תהליך ההובלה עצמו. אסור בשום אופן לארוז את הארגזים עם יותר מדי ציוד, מאחר והמשקל שלהם עשוי לגרום לקריסת הקרטון, או להקשות על צוות המובילים. חלק גדול מחברות ההובלה יציעו לכם שירותי אריזה שיוכלו לחסוך לכם זמן יקר, ולפנות אתכם להתעסק בסידורים נחוצים אחרים. איתור חברת ההובלות צריך להתבסס על מספר פרמטרים. יש לבחור בחברה מומלצת, בעלת ותק, אשר מפעילה ציוד מתאים להובלת הדירה שלכם. אם ברשותכם פריטים ייחודיים הדורשים הובלה מיוחדת, כמו פסנתר למשל, עליכם לוודא מבעוד מועד שחברת ההובלות מסוגלת לתת לכך פתרון.

 

אריזת תיק אישי ליום המעבר

הבלגן של ההכנה למעבר הדירה גורם פעמים רבות לתקלות קטנות שניתן להימנע מהן. תקלה נפוצה היא אריזה והעברה של ציוד אשר אתם זקוקים לו במהלך יום המעבר עצמו. לכן, מומלץ אפילו לפני אריזת הארגזים, להכין תיק ייעודי ליום המעבר לכל אחד מבני הבית. תיק זה יכיל ביגוד, ציוד היגייני ופריטים נחוצים נוספים. נוסף על כך, בערב לפני ההעברה עצמה, מומלץ מאוד לנסוע לדירה החדשה, ולבדוק שהיא תקינה ומוכנה לקבל אתכם, מאחר ותיקון של נזקים לאחר הובלת הציוד תהיה מאתגרת הרבה יותר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה