גופי תאורה למשרדים – שקועים וסמויים



בממוצע אנו נמצאים במשרד בין 8-9 שעות, כאשר במרבית המקרים נעבוד מול מחשב, נקיים פגישות עם לקוחות, נקרא חומרים או נבצע שיחות טלפוניות. כל אחד מפעולות אלה דורשות שילוב תאורה ספציפית בחלל בו אנו מבצעים את פעולות אלה, כאשר התאורה תאפשר לנו לעבוד בנוחות יתרה וגם תשפיע על תפוקת העבודה שלנו.

קרדיט צילום - PUK ITALIA GROUP

מלבד זאת, גופי תאורה למשרדים – שקועים וסמויים יכולים לשדרג פלאים את נראות החלל ולהפוך כל משרד סטנדרטי ליוקרתי ומרשים.

כאשר אנו בוחרים תאורה למשרד, עלינו לשים דגש על חמישה דברים עיקריים:

התאמה לאופי העבודה – אין ספק שתאורה היא מרכיב חשוב לפרודוקטיביות של העובדים, ולכן חשוב מאוד לפזר את עוצמת האור בתבונה בחלל, וכמובן לבחור לכל אזור את עוצמת האור המדויקת. כך למשך תאורת אווירה במסדרונות, לעומת תאורה עוצמתית בחללי אופן ספייס, תאורה בעוצמה גבוהה בחדרי הישיבות וכך הלאה.

עיצוב גוף התאורה – לעיצוב יש משקל כבד, ברי גופי תאורה בולטים בחלל ויכולים לשדרג בקלות משרד פשוט ולהופכו לאלגנטי ומרשים. תוכלו לשלב גופי תאורה במראה תעשייתי מוקפד, גופי תאורה מודרניים בעלי גימור נקי, צבעים מיוחדים שיתבלו את החלל בצבעוניות, סגנון סולידי לאווירה הייטקיסטית ומגוון עיצובים נוספים.

שילוב תאורה חסכונית – התאורה במשרד דולקת שעות רבות, פעמים גם ימים שלמים מבלי שאנו מכבים אותה, במיוחד במשרדים בהם מקיימים פעילות גם בשעות הלילה, ולכן ישנה חשיבות רבה לבחירת תאורת פנים חסכונית למשרדים. כיום ניתן למצוא מנורות לד הידועות בצריכת אנרגיה מופחתת, כך שתוכלו לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות החשמל.

איזון בין כמה גופי תאורה בחלל – בחללים גדולים עלינו לשלב כמה גופי תאורה בחלל, על מנת לחלק את האור בצורה נכונה בחלל בהתאם לפרמטרים מסוימים כמו הריהוט המוצב בחדר, אופי השימוש בחלל, סוג העבודה המתבצעת בו, העיצוב הקיים בחלל ועוד. למעשה, האיזון המתבקש הוא יצירת תאוה דומיננטית עם גופי תאורה עוצמתיים לצד שילוב תאורה סמויה או שקועי תקרה.  

סיוע בבעל מקצוע – יועץ תאורה הוא בעל המקצוע האמון על שילוב גופי תאורה במשרדים. כיום אדריכלים רבים ובעלי משרדים מזמינים יועץ תאורה בכדי שיסייע להם לפזר בצורה נכונה את האור בחלל ולבחור את המיקום וסוגי גופי התאורה המתאימים לחלל. את יועץ התאורה מומלץ לשלב כבר בשלב בניית המשרד, על מנת שיכן את כל התשתיות הדרושות לתאורה בחלל.

הכירו את גופי התאורה הנפוצים למשרדים

שקועי תקרה

שקועי תקרה מוכרים לנו היטב מבתים מודרניים, לרוב משלבים אותם בקירות גבס או תקרות מונמכות הפופולריות במשרדים. שקועי תאורה יכניסו לחלל אור עצמתי ומדויק, כאשר ניתן להוסיף להם גופי תאורה נופלים המיועדים לתאורת אווירה רכה יותר וכמובן גם לעיצוב ונראות החלל. ישנם עיצובים וסגנונות שונים של שקועים, החל משקועים עגולים, מרובעים, מלבניים ועוד. כמו כן, תוכלו למצוא גדלים שונים של שקועים ולפזרם בצורה חכמה בתקרת המשרד על מנת ליצוא תאורה דומיננטית בחלל.

תאורה סמויה

תאורה סמויה כשמה כן היא, היא נסתרת מהעין ומשמשת להארת מקום מסוים, כאילו היא לא נראית. ניתן לשלב אותה במגוון מקומות כמו נישות, מסדרונות, ארונות אחסון למשרדים, ואפילו לשלב אותה כמו תאורת פנים למשרדים שאינה נראית לעין ושומרת על מראה אלגנטי מוקפד. ינשם סוגים שונים של סמויים, כאשר ניתן למצוא אותה בתוך התקרה בריבוע שנוצר בה למראה עיצובי, בחדרי הדרכות בחדרי ישיבות, כפס תאורה בתקרה, בתוך נישות ועוד.



המאמר נכתבה באדיבות אורן מטיק בע”מ תאורת חוץ ופנים למוסדות ציבוריים ועסקים

09-7466641   [email protected]



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה