גדר גורים - המקום בו כל גור רוצה לגור



אף אחד לא יכול להישאר אדיש מול גור כלבים חמוד ופרוותי אשר רץ בהתלהבות, מכשכש בזנב עם חיוך ועיניים נוצצות כדי לקבל ליטוף מבעליו. זה רגע בו אף אחד לא חושב על צורך באילוף, גדר גורים או כלוב. כי זהו רגע מלבב ומרטיט לב הגורם לאושר וחמימות ורצון עז לקפוץ על הכלב בחיבוקים ולהרעיף עליו אהבה.

pexels

באותה נשימה, גם אי אפשר להישאר אדישים כאשר נכנסים הביתה ורואים שאותו גור עשה שמות בבית ובמרכז הסלון גם את הצרכים. הוא הוציא את הזבל מהפח ופיזר בחדרים, לעס את כף העץ לבישול ולקינוח גם את הנעליים החדשות והאהובות שקנינו במבצעי סוף העונה. תחושת האושר נעלמת לאיטה והתסכול מתגבר ואיתו ההבנה כי יש צורך בגבולות לאלתר.

כל מי שמגדל חית מחמד ובעיקר גור או כלב בכל גיל, יודע שזאת חוויה מדהימה ומיוחדת במינה, אך יחד עם זאת, יש גם אתגרים לא מעטים שיש להתמודד איתם. אחת הדרכים היא להיות מוכנים ומאובזרים כבר מן היום הראשון בו הגור מצטרף למשפחה. הכנסת גור כלב דורשת הערכות מוקדמת, התרגלות הדרגתית לחלל ולאנשים והתחשבות בצרכים, בצורה הדדית. את חיית המחמד היקרה חייבים לחנך ולאלף וזהו תהליך שעלול לקחת מעט זמן, אם כי ללא ספק התוצאה הכי משתלמת בעולם.

אילוף מתבצע בכמה דרכים, באמצעות אנשי מקצוע מומחים, פעילות אינטנסיבית ושיטתית של הבעלים, תרגולים שגרתיים והרבה אהבה והתמדה. אולי זה ישמע מוזר אבל אילוף חברו הטוב של האדם, מתבצע גם באמצעות כלוב אילוף או גדר גורים. אולי המילים הללו נשמעות מאיימות ואכזריות, אבל ההפך הוא הנכון.

תחימת אזור במיוחד עבור הגור מעניקה לו דווקא תחושת ביטחון. בפינה שהיא רק שלו מניחים גדר או כלוב בגודל ובקוטר המתאים לגודלו של הכלב. מומלץ לרכוש כלוב רחב ומרווח אשר יעניק לכלב מקום להסתובב ולנוע בחופשיות ולא יהיה צפוף מידי. ניתן להכניס מיטת כלבים מפנקת, קערת מזון ומים נקיים וצעצועים, כך שיש לו איזור פרטי, בו הוא אוכל, משחק ונח. גדר פיזית המעניקה לו גם גבולות פעולה ועושה לו סדר במה אסור ומה מותר.  את הפינה האינטימית של הכלב מומלץ לשים במרכז העניינים ולא באזור נידח בבית, כך הכלב ישתף פעולה ולא ידרוש יחס בצורה שתעיק על בעליו. לאחר סדרת אילוף ברורה, הכלב יודע בדיוק מתי מצפים ממנו "להיכנס לחדר" ולא להסתובב ברחבי הבית, לדוגמה בעת הניקיונות, אירוח חברים, עבודה על המחשב וכד'

 

גדר גורים טובה לכלב וגם לבעלים. עוזרת לבעלים לחנך ולאלף ולהציב משמעת לכלב בעזרת בניית הרגלים כגון אכילה בתוך המתחם או לינה שם. בניית הרגלים כאלה כאשר הכלב עדיין גור חשובה מאוד מכיוון שכפי שידוע לכולנו לשנות הרגלים בגיל מבוגר יותר הרבה יותר מסובך וכמעט בלתי אפשרי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה