בקרוב יערך בכיתות ב' מבחן האיתור לילדים מחוננים ברחבי הארץ. הנה כל הסיבות מדוע הורים עושים הכל כדי שהילדים שלהם עברו את המבחן ויתקבלו לתוכנית המחוננים.



הורים עושים הכל כדי שהילדים שלהם עברו את המבחן ויתקבלו לתוכנית המחוננים.
אחרי החגים יערך שלב א' (שלב הסינון) של מבחן המחוננים בכיתות ב'.
בכל כיתה רק 15% מהתלמידים יעברו את מבחן שלב א' ויזומנו למבחן שלב ב', שהוא השלב הסופי בתהליך איתור המחוננים.
בעבר, הורים לא הכינו את ילדיהם למבחן, וילדים שעברו את המבחן היו לרוב הילדים בעלי פוטנציאל יוצא דופן בלבד.
בשנים האחרונות, החלו יותר ויותר הורים להכין את הילדים לקראת המבחן.

אתר מיחונן

ממחקר שערך לאחרונה אתר מיחונן המתמחה בהכנה למבחני המחוננים עולה שכ-20% מההורים רוכשים הכנה לקראת מבחן המחוננים (מדובר על הורים מכל הארץ, לאו דווקא מהמרכז).

מציאות זו יוצרת מצב שבו הורים השולחים את הילדים ללא הכנה למבחן המחוננים גורמים לילדים שלהם להיבחן בעצם בתנאי פתיחה לא שווים, כי הם "מתחרים" מול ילדים אחרים שבאו למבחן מוכנים.

איך זה שכל כך הרבה הורים מכינים את הילדים שלהם למבחן?

אם בעבר נשמעו קולות של הורים נגד הצורך להתכונן למבחן, וטענות כמו: "ילד מחונן יעבור את המבחן גם בלי הכנה", הרי שכיום, כשחלק מהילדים מגיעים למבחן אחרי הכנה, ילד שיגיע ללא הכנה מתחיל את המבחן מנקודת פתיחה גרועה יותר.

גם ילדים חכמים מאוד, המגיעים למבחן שם הם נתקלים בשאלות אמריקאיות בפעם הראשונה בחייהם, נלחצים ולעיתים לא יודעים כיצד להתמודד. מנגד, ילד שמגיע למבחן אחרי שפתר כמה תרגילים לדוגמה והתנסה בפתרון מבחן דומה, יצליח יותר במבחן.

כמו כל מבחן, גם המבחן לאיתור מחוננים הוא כזה שניתן להתכונן אליו. עצם החשיפה בבית גורמת לילדים להגיע למבחן רגועים יותר כשהם יודעים למה לצפות ומה הולך להיות, וכך להביא לידי ביטוי את יכולותיהם הטובים ביותר.

מדוע בכלל הורים רוצים שילדיהם יעברו את מבחן המחוננים? כי ילדים שעוברים את המבחן נהנים מתכנים מצוינים ומעשירים לאורך כל שנות בית הספר היסודי. תכנים שלא יקבלו במערכת החינוך הרגילה.

מהי תוכנית המחוננים ומדוע כדאי לכם שהילד יהיה שם

רוב הילדים שעוברים את מבחן המחוננים הולכים ל"יום שליפה". זהו יום בו הם יוצאים (נשלפים) מבית הספר ונוסעים למרכז המחוננים בעירם. ביום הזה הם לומדים תכנים מעשירים וייחודיים כמו: פיתוח היצירתיות, פיתוח מיומנויות חשיבה, מציאת פתרונות רוחב, אומנויות, אתגרים, וכל מה שבעצם מתאים לחינוך של שנות ה 2000 ושהתוכניות הרגילות של משרד החינוך לא מספקות.

ישנן ערים מעטות בארץ שבהן יש גם כיתות מחוננים. בערים אלה בוחרים ההורים האם לשלוח את ילדיהם לכיתת מחוננים מיוחדת או רק לתת להם ליהנות "מיום השליפה".

מודע יש חינוך כל כך איכותי ביום השליפה?

תלמידים המשתתפים בתוכנית המחוננים מתפתחים וההשפעה החיובית ניכרת עליהם. בכמעט 20% מהשבוע שלהם נחשפים הילדים לתכנים מעשירים וייחודיים. הכיתות ביום השליפה הן הומוגניות ומונות תלמידים חזקים בלבד. גם המורים הם כאלה המתמחים בתחומם. מרכזי המחוננים לא כפופים לתוכנית משרד החינוך ולכם בעצם יכולים להנחיל המורים שם תכנים איכותיים וייחודיים שהם חלק מחוד החינוך של החינוך המודרני.

העלייה במספר ההורים המכינים את ילדיהם למבחן המחוונים נעוץ לכן בעובדה ההורים גילו דרך להעניק לילדים שלהם חינוך שהוא כמו חינוך פרטי – רק על חשבון משרד החינוך.

הורים גילו שעם מעט הכנה וישיבה עם הילדים בבית, הם משפרים מאוד את הסיכוי של הילד/ה שלהם להיכנס לתוכנית יוקרתית והם ייהנו ממנה לאורך כל שנות היסודי.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה