בעלי עסקים גם אתם זכאים למשכנתא



כולם יודעים שאפשר לקחת משכנתא מהבנק כדי לרכוש דירת מגורים או דירה להשקעה, אך רבים מהעצמאים ובעלי העסקים אינם מודעים לכך שבאפשרותם ליטול משכנתא לרכישת נדל"ן שאינו למגורים, כלומר נכס מסחרי. עד שנת 2020 נאלצו בעלי העסקים שרצו לרכוש נכס שאינו למגורים עבור העסק שלהם לפנות לבנק מסחרי ולקחת הלוואה מוגבלת של עד 60% מימון ולתקופה קצרה של עד 10 שנים. לעיתים הבנקים המסחריים אישרו לבעלי העסקים הלוואה מסחרית לתקופה קצרה יותר, גם אם בעל העסק שיעבד נכס קיים, וההחזר החודשי היווה נטל משמעותי על התזרים.

FREEPIK

לאור השינוי במדיניות הבנקים למשכנתאות, כיום גם חברה בע"מ יכולה לקחת משכנתא לרכישת נכס ונדל"ן מסחרי. לכן, בעלי עסקים יכולים לקבל משכנתא בתנאים המקובלים בשוק המשכנתאות למגורים, ובמקום לשלם שכירות גבוהה משקיעים בנכס שיעמוד לרשות העסק וכך גם מקלים על התזרים וחוסכים הרבה כסף. לכן, אם אתם בעלי עסקים כדאי לכם לבדוק האם אתם זכאים למשכנתא עסקית, ובעזרת המומחים של פריים משכנתאות תוכלו לבנות תמהיל מותאם אישית ולקבל משכנתא בתנאים מועדפים ובהתאם ליכולת ההחזר של העסק.

שיעורי המימון והריבית במסלול המשכנתא לבעלי עסקים

כאמור, בעלי עסקים, עצמאים וחברות בע"מ יכולים לקחת משכנתא לרכישת נכס מסחרי. הבנקים למשכנתאות כמו גם חברות המימון החוץ בנקאי מציעים משכנתא עסקית נוחה ויש אפשרות לקבל מימון של עד 70% משווי הנכס המסחרי (שיעור מימון זהה למשפרי הדיור). תנאי הריבית נקבעים בהתאם לבדיקות שהבנק או הגוף הפיננסי מבצע, ושיעורי הריביות המקובל במשכנתאות הייעודיות לבעלי העסקים הם בדרך כלל דומים לריביות הנהוגות במשכנתאות לרכישת נדל"ן למגורים.

ראוי לציין כי הריביות במסגרת המשכנתא לבעלי עסקים נמוכות יותר בהשוואה לריביות המקובלות בהלוואות המסחריות דרך הבנקים. יש יתרונות למימון נדל"ן מסחרי לעומת רכישת דירה מאחר וניתן לקבל מימון גבוה יחסית עד 70% והריבית נקבעת בהתאם למצב הפיננסי ויכולת ההחזר של העסק. כאשר הבנק קובע ריבית למשכנתא הנלקחת על ידי אדם פרטי מבצעים בדיקת יכולת החזר והבנק מאשר החזר חודשי של עד  40% מההכנה הפנויה. עסקים יכולים לעמוד בהחזרים חודשיים גבוהים בהרבה, בהתאם למצבם הפיננסי, מחזור העסקאות ועל פי שיקולי הבנק. כמו כן, עצמאים יכולים להזדכות על חלק מתשלומי המשכנתא וכך הם מקטינים את נטל המס.

בעלי עסקים המעוניינים לקחת משכנתא לרכישת נכס מסחרי חייבים לדעת מראש כי הבנקים בוחנים את ההכנסות שלהם לפי הוראות בנק ישראל ולא על פי כללי התקינה החשבונאית. לכן, החישוב של הבנק שונה, ושיעורי המימון והריביות נקבעים באופן שונה ולאחר בדיקה מעמיקה ויסודית המבוססת על נתוני התזרים והנתונים הכמותיים של בית העסק.

אילו מסלולים ניתן לשלב בתמהיל משכנתא לעסקים?

לווים שלוקחים משכנתא לרכישת דירת מגורים חייבים לבנות תמהיל העונה על המגבלות עליהן הוחלט בבנק ישראל, בעוד בעלי עסקים הלוקחים משכנתא לרכישת נדל"ן מסחרי אינם כפופים לכללי הרגולציה הרגילים. ניתן לבנות תמהיל משכנתא לעסקים המבוסס רק על מסלול אחד, למשל מסלול בריבית פריים, וכך העסק יכול לפרוע או למחזר את ההלוואה ללא קנסות ועמלת פירעון גבוהה.

ניתן לשלב מסלולים שונים במשכנתא העסקית, לרבות מסלול בריבית פריים, ריבית קבועה לא צמודה, ריבית משתנה אחת לחמש שנים, ריבית קבועה וצמודה למדד ועוד. הבנק נדרש לאשר את התמהיל ויש לשעבד את הנכס לטובת גוף המימון. 

חשיבות הייעוץ המקצועי בתהליך לקיחת משכנתא לעסקים

משכנתא לעסקים חייבים לתכנן, לכן אין לוותר על ייעוץ מקצועי מחברה מובילה. בעזרת ייעוץ משכנתאות ניתן לבנות תמהיל מיטבי לעסק, לחסוך הרבה כסף ולשפר את תנאי המימון והריבית. בנוסף, מתייחסים להיבטי מיסוי ולשיקולים נוספים כמו תזרים, צפי הכנסות, תכנון פיננסי ועוד.

הכתבה באדיבות חברת פריים משכנתאות לחצו לאתר https://primeinv.co.il/

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה