בנייה תכנון והקמת בריכות שחייה ביתיות



אנשים רבים רואים בבריכת שחייה ביתית מעין יעד נכסף, שמשלב בתוכו גם הנאה וכיף וגם סמל סטטוס ומעמד, ולכן זהו יעד פופולרי בקרב ישראלים רבים. יחד עם זאת, על אף הרצון הרב לכבוש את היעד הזה, אנשים רבים אינם מודעים לדקויות השונות של בניית בריכות, תכנון בריכות שחיה וכד'. במאמר הקרוב נסביר על סוגים, עיצובים ושיקולים שיש לקחת בחשבון בתהליך מסוג זה.

Pixabay

בדרך כלל, עד ההחלטה לבנות בריכת שחייה בבית, רוב הידע וההיכרות המוקדמת שיש לאנשים עם בריכות הם בריכות בקאנטרי המקומי או במלון כזה או אחר שבהן הם נתקלו. אולם, יש סוגים שונים של בריכות שחייה ביתיות, ונהוג להבחין בין הסוגים השונים על בסיס החומר ממנו הם עשויים.

בריכת שחייה מבטון

בריכת שחייה מבטון היא לרוב האפשרות היקרה יותר. את הבריכה הזו מתכננים יחד עם המהנדס האחראי, שלוקח בחשבון משתנים שונים כמו קווי המתאר, עומק הבריכה, העיצוב הרצוי, השטח שבו תותקן, הממשק עם הצנרת ועוד. לאחר שמכינים את השטח שבו תותקן בריכת בטון, יוצקים את שלד הבטון לתוכו, ולאחר שזה מתייבש, בוחרים את החיפוי המתאים – קרמיקה, פסיפס וכד'.

בריכת שחייה מתועשת

אמנם אין הבדלים רבים מבחינת הנראות ולכן אפשר לטעות ולחשוב שמדובר באותה בריכה, אך בריכת שחייה מתועשת בנויה באופן שונה לחלוטין. הבריכה הזו בנויה מלוחות או פאנלים שמוכנים מראש, ובהתאם לקווי המתאר של היעד מרכיבים את צורת הבריכה הרצויה. לאחר ההתקנה, בוחרים את העיצוב ובהתאם לזה מחפים את הפאנלים שהותקנו. כיוון שהתהליך פשוט יותר, בנייה של בריכה כזו הינה מהירה יותר וגם זולה יותר ביחס לבניית בריכה שחייה מבטון.

בריכת שחייה מפיברגלאס

פיברגלאס הינו חומר העשוי מסיבים דקים של זכוכית. הוא עמיד מאוד ומשתמשים בו בתחומים רבים בתעשייה, וגם לשם בניית בריכות שחייה. בריכות אלו מגיעות בגדלים, צורות ועיצובים קבועים מראש, ובדרך כלל מיוצרים במפעל מראש ובהתאם לצורות אלו מתאימים את תוואי ההתקנה. כיוון שגם תהליך זה פשוט ביחס לבניית בריכת שחייה מבטון, הוא גם כן זול ומהיר יותר.

תהליך התכנון, הבנייה וההקמה והחשיבות בבחירת החברה שתעשה זאת

כמובן שמלבד הבחנה בין סוגים על בסיס החומר ממנו הבריכות עשויות ניתן למנות מספר סוגים נוספים של בריכות על סמך העיצוב והשימוש שלהן – בריכת גלישה, בריכות ללא קצה ועוד. אולם, נהוג להבחין על סמך הסוגים המפורטים מעלה.

כפי שניתן להבין, לכל סוג בריכה יש שיקולים שונים בתהליך התכנון, הבנייה וההקמה. בין היתר, יש שיקולי עלות, שיקולי משך הזמן, שיקולים הנוגעים לתוואי הקרקע בו תוקם הבריכה ועוד. לאור זאת, מומלץ לבחור בחברה מקצועית בעלת ידע וניסיון מתאים, שתשתלב יחד עם הלקוח עוד בשלב התכנון, ותתייעץ עימו בתהליך הבנייה וההקמה, בשביל להגיע לתוצאה האידיאלית בעבור הלקוח, בתהליך יעיל ופשוט התואם לצרכיו.

נכתב באדיבות: פלגים בריכות שחיה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה