ביטוח לדירה: 4 סוגי כיסויים חשובים



ביטוח לדירה הוא פוליסה שמציעה חבילת רכיבים. כלומר, היא מכסה נזק לרכוש, אחריות או אחריות משפטית לכל נזק למבוטח או לרכוש, או נזק שנגרם לאנשים אחרים, כולל נזקים שנגרמים על ידי חיות מחמד ביתיות.

ביטוח לדירה

הנזקים שנגרמים כתוצאה מרוב האסונות מכוסים במסגרת הפוליסה, אבל קיימים יוצאים מן הכלל. הפוליסה הסטנדרטית של ביטוח לדירה אינה מכסה הצפות, רעידות אדמה או תחזוקה לקויה. כיסוי שיטפונות ניתן באמצעות פוליסת נפרדת של ביטוח צנרת, וכיסוי רעידות אדמה זמין גם הוא כפוליסה נפרדת.

רוב הבעיות שקשורות לתחזוקה הן באחריות בעלי הבתים. לפוליסה סטנדרטית של ביטוח לדירה יש ארבעה סוגי כיסויים חיוניים, שמפורטים במאמר זה.

1.כיסוי ביטוח לדירה שנוגע למבנה הבית

חלק זה של הפוליסה משלם לתיקון או בנייה מחדש של הבית במקרה של נזק או הריסה כתוצאה מאש, מזג אוויר סוער או אסון אחר שנקוב בפוליסה. ביטוח לדירה לא ישלם עבור נזק שנגרם כתוצאה משיטפון, רעידת אדמה או בלאי שגרתי.

רוב הפוליסות הסטנדרטיות מכסות גם מבנים שאינם מחוברים לבית כמו מוסך, מחסן כלים או פרגולה.

2. כיסוי לחפצים אישיים

ריהוט, בגדים, ציוד ספורט וחפצים אישיים אחרים מכוסים בפוליסת ביטוח לדירה אם הם נגנבים או נהרסים בשריפה, פגעי מזג אוויר או אסון מבוטח אחר. רוב חברות הביטוח מספקות כיסוי של חמישים עד שבעים אחוזים מסכום הביטוח על מבנה הבית.

חלק זה של הפוליסה כולל כיסוי מחוץ למתחם, כלומר, חפצים מכוסים בכל מקם בעולם, אלא אם כן המבוטח החליט נגד כיסוי מחוץ למקום. פריטים יקרים כמו תכשיטים, פרוות וכלי כסף מכוסים, אבל בדרך כלל יש מגבלות שקלים אם הם נגנבים. על מנת לבטח פריטים אלה בערכם המלא, ניתן לרכוש תמיכה מיוחדת לרכוש אישי ולבטח את הפריטים בערכם המוערך.

3. כיסוי לצמחיית גינה

עצים, צמחים וצמחיית גינה מכוסים גם הם בפוליסה סטנדרטית של ביטוח לדירה, עד לגובה הסכום לפריט שנקבע על ידי חברת הביטוח, אבל לא במקרה של נזקי רוחות או מחלות צמחים. הסכנות המכוסות הן:

  • גניבה
  • שריפה
  • נזקי מזג אוויר
  • פיצוץ צנרת
  • ונדליזם
  • טרור
  • ואפילו נפילת מטוס.

4. הגנת אחריות

סעיף האחריות בפוליסת ביטוח לדירה מכסה כנגד תביעות בגין נזקי גוף או נזק לרכוש שהמבוטחים או בני משפחתם גורמים לאנשים אחרים. הפוליסה משלמת גם עבור נזק שנגרם על ידי חיות מחמד. חלק האחריות בפוליסה משלם את עלויות ההגנה על המבוטח בבית משפט, ואת פסקי הדין של בי המשפט, עד לגבול הפוליסה.

הכיסוי אינו כולל רק תרחישים שהתרחשו בבית אלא משתרע לכל מקו בעולם. ניתן להוסיף לפוליסה מדיניות מטריה או אחריות עודפת, שמספקת כיסוי רחב יותר, כמו גם מגבלות אחריות גבוהות יותר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה