בדרך אל הפיצה המושלמת – חמישה טיפים לבחירת פיצה איכותית



מי לא אוהב פיצה? נראה שכמעט כולם, ולמרות זאת קשה למצוא הסכמה כוללת על מהי הפיצה המושלמת. חלקנו אוהבים אותה עם המון תוספות, חלקנו ממש לא מחבבים את חלק הבצק "הקשה", ואחרים – מטורפים על בצק עבה. לבחור את הפיצה המושלמת זה לא עניין של מה בכך, אז הנה כמה טיפים שיסייעו בתהליך.

pixabay

פיצה מלווה את החיים האנושיים כבר כמה מאות שנים, ונראה שקשה יהיה לדמיין את העולם בלעדיה. הטעם המוכר והייחודי, המרקם הרך והחום הצורב של רוטב העגבניות הם רק חלק מהמרכיבים שעושים פיצה למנה כל כך נחשקת וטובה. אולם, האם קיימת הפיצה המושלמת? איך בוחרים את הפיצה הנכונה? האם יש שיטה אחת נכונה להכנתה? אספנו חמישה טיפים חיוניים לבחירת הפיצה הנכונה

 

1 - בחירת מרכיבים איכותיים

פיצה היא קודם כל עניין של בצק, רוטב עגבניות וגבינה, ובעת הזו כל אופה יכול לשים ידו על מרכיבים טובים. פיצה בראשון לציון, בדימונה או נצרת – כולן יהיו מצוינות אם יכינו למענן רוטב עגבניות מעגבנייה טרייה ולא משימורים, או אם ישתמשו בקמח בדרגת טחינה גבוהה – מה שתורם לרכות והאחידות של מרקם הבצק.

 

2 - רוטב עגבניות

המרכיב הבסיסי המזוהה עם כל פיצה הוא רוטב העגבניות. מעבר לבחירת העגבניות עצמן, גם יחסי השמן ברוטב ותוספות של מלח וסוכר, הם פרמטרים חשובים ליצירת רוטב פיצה איכותי. מומלץ לבחור ברוטב פיצה עשוי ביד, ולאזן את הטעמים בו ביחס לסוג הגבינה המועדפת – גבינה מלוחה יותר, למשל, דרוש להוסיף יותר סוכר ברוטב.

 

3 – האופה וצורת האפייה

לא כל אחד יכול להכין פיצה. כדי להכין פיצה טובה צריך לדעת להתפיח בצק, ללוש אותו בעדינות הנכונה, לאזן בין המרכיבים, וכמובן - להשתמש בתנור הנכון, לזמן הבישול המדויק. זה אומר: שבע דקות בלי הגבינה, ועוד דקה-שתיים עם הגבינה, כדי שלא תישרף. בנוסף, חשוב לסובב את הפיצה בזמן האפייה, כדי לשמור על אחידות. פיצה טובה מגיעה מידיים בעלות ניסיון, שמכירות את הבצק ויודעות כיצד לטפל בו כראוי.

 

4 - תיבול, שמן וירוקים

אף על פי שרבים מאמינים שפיצה מכילה שמן רב, נראה שהמצב שונה בפועל. בצק פיצה צריך להימרח בשמן מועט, ועדיף בשמן זית, וכך גם תבנית האפייה – וזהו! מינונים עדינים יעניקו טעם קליל ונעים יותר לפיצה הכבדה מטבעה. מלבד מלח וסוכר, מומלץ להוסיף אורגנו לפיצה, וכמובן שאפשר תמיד לשדרג עם עלי בזיליקום טריים.

 

5 - בחירת התוספות

כיום ניתן למצוא אפשרויות רבות לתוספות מעל הפיצה. יש אף שמרחיקים ומציעים פיצות ללא גבינה או רוטב עגבניות. כדי לבחור תוספת נכונה – חישבו על כוונת המשורר. התוספת אמורה לשפר ולהוסיף לטעם הפיצה הבסיסי. לא מומלץ להעמיס יותר משתיים שלוש תוספות – כדי לא להכביד על הבצק. נסו לבחור פיצרייה המציעה תוספות איכותיות, ולא משתמשת לדוגמה בפטריות מקופסת שימורים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה