באיזה עיר בארץ הכי משתלם להשכיר משרד



מבלי כל הודעה מוקדמת, תל אביב היא במקום השני מתוך 21 הערים המובילות באירופה אשר מובילה בהשקעה של משרדים להשכרה. מדובר על תשואה גבוהה של 7%. בעשר השנים האחרונות, נבנו בישראל, למעלה מ- 3.2 מיליון מ"ר של שטחי משרדים, כאשר 2 מיליון מ"ר נמצאים באזור המרכז וגוש דן. במקום השני, נמצאת העיר בני ברק עם 339,000 מ"ר באזור התעשייה החדש, אשר נקרא בי.בי.סי סמוך לקניון איילון. במקום השלישי נמצא עיר הבירה של ישראל- ירושלים עם 234.2 אלף מ"ר ובמקום הרביעי, נמצאת העיר רמת גן עם 146,000 מ"ר של שטחי משרדים.יש לציין, כי באזור הבורסה, שטחי המשרדים, נמצאים בתפוסה מלאה של 100%.

freepik

ביקוש לבניינים ישנים למטרת משרדים ירד גם באזור המרכז

הבעיה היום הם בנייני משרדים ישנים, גם אם הם נמצאים במרכז הארץ. הבניינים הישנים שכבר קיבלו בלאי עם השנים לא עונים על צרכיהן של חברות ו בעלי המקצועות החופשיים ובעלי חברות מחפשים בנייני משרדים חדשים עם קומות גדולות ומרווחות, ניצול טוב ונכון של השטח, מערכות מתקדמות ומפרט משודרג בהרבה יותר, מה שאין בבנייני משרדים ישנים. יש לציין כי הביקוש עבור משרדים להשכרה רק עלה בשנים האחרונות ולכן, משקיעם רבים שמים את כספם בנדל"ן מסחרי זה. היום משקיעים הבינו כי האפיק של משרדים להשקעה מניב תשואות גבוהות יותר מאשר נדל"ן למגורים.

 

מקומות נגישים עם חניה ומשרדים להשקעה במחירים טובים

יש לדעת כי גם בפריפריות, כגון העיר רחובות וקריית אונו, המקומות הם נגישים וישנם מקומות חניה. אנשים רבים העובדים במשרדים כבר מאסו בנסיעות ארוכות ולכן, שוק המשרדים די מתפתח בערים אלה במיוחד בשנים האחרונות. יש לציין, כי כאשר מתפרסם פרויקט של בניין משרדים, יש להשתלב בפרויקט בשלבים המוקדמים, כך עסקה זו, תהיה יותר משתלמת. למשל ,אם ישנה איזו שהיא קבוצה אשר מתארגנת לרכישת קרקע למטרת פרויקט משרדים, מי שישקיע בשלב זה בפרויקט, המחיר שהוא ישלם עבור המשרדים יהיה הרבה יותר אטרקטיבי מאשר השתלבות בפרויקט בשלבים המאוחרים יותר.

 

קשיי התחבורה בערי המרכז לא הבריחו משקיעים בבנייני משרדים

למרות שישנם קשיי תחבורה במרכז הארץ, עובדה זו, לא הבריחה משקיעים רבים אשר חיפשו להשקיע במשרדים.. יש לציין, כי בהשקעות של נדל"ן מניב כגון משרדים להשכרה השוק הוא יציב ואף מתחזק, היום מפת ההשקעות בנדל"ן מאה כי השקעה במשרדים משתלמת יותר מתמיד. מגמה זו לא תתחלש בשנים הקרובות, כי אם רק תתחזק, היו והסיבה לכך היא ההתפתחות של אזורי תעסוקה שנהנים מביקושים. לא יהיה עודף של שטחים פנויים והביקוש להשקעה במשרדים רק עולה.

 

בניה של בנייני משרדים באזורים הדרומיים של גוש דן

היום, ישנה בניה שהולכת וגדלה של בנייני משרדים באזורים המזרחיים והדרומיים של גוש דן, כמו בפתח תקווה, חולון, לוד, רחובות ראשון לציון, כאשר נבנו בערים אלה כ-116,000-120,000 מ"ר של משרדים. ישנם פרקים לתעשייה גדולים ששם נבנים בנייני משרדים והביקוש להם רק עולה. משקיעים רבים כבר מתעניינים בכל הקשור לבנייני משרדים חדשים שלהם הביקוש רק עולה ולכן, היום ניתן למצוא אפיקים מסוג זה להשקעה בטוחה עם תשואה גבוהה. הגידול הרב בעסקאות בשוק המשרדים בארץ נובע מצמיחת חברות בענף הטכנולוגיה, מעל ל- 60% מסך ההשקעות בשנה האחרונה היה בשוק המשרדים, כאשר חברת הטכנולוגיה מהוות את הלקוחות החמים בשוק המשרדים, במיוחד באזורים של תל אביב והמרכז.

 

יש לציין, כי גם כניסתם לישראל של תאגידים בינלאומיים, גרמו לעליה בשוק המשרדים. זו הסיבה כי מגמת הבנייה של בנייני משרדים באזור מרכז הארץ, רק מתעצמת בשנים האחרונות לאור הביקוש הרב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה