איפה הכי טוב לשמור שוקולד איכותי?



pixabay

במידה וקיבלתם מארזי שוקולד מפנקים או קינוח שוקולדי מגרה במיוחד (אם הצלחתם להתאפק ולא לאכול אותם על המקום) חשוב לשמור עליהם בצורה הטובה ביותר שאפשר. לשוקולד יש נטייה להתקלקל בקלות במידה והוא לא מאופסן כמו שצריך, וזה מאוד מצער לפתוח חבילת שוקולד מגרה ולגלות שהיא מקולקלת. על מנת למנוע מכם את חוסר הנעימות ואת כאב הלב הקטן הזה, אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על השוקולד האיכותי שלכם בצורה הטובה ביותר.

מה גורם לשוקולד להתקלקל?

שוקולד הוא חומר גלם מאוד רגיש, מה שאומר שהוא זקוק לתנאים ספציפיים ביותר על מנת להישמר טוב וראוי לאכילה. ישנם ארבעה גורמים עיקריים שמשפיעים על השוקולד ויכולים לגרום לו להתקלקל:

  1. אור – במידה והשוקולד שברשותכם נחשף לאור גבוה במיוחד או לפרק זמן ארוך במיוחד, תדעו שהוא כנראה כבר לא טוב לאכילה. האור גורם לנזק הן לצורתו ולצבעו של השוקולד וגם גורם לטעם שלו להיות פחות חזק ופחות טעים. לכן, הקפידו לאחסן את השוקולד האיכותי שלכם במקום חשוך שלא קולט הרבה אור אם בכלל.

 

  1. טמפרטורה – שוקולד הוא מאוד רגיש לטמפרטורה: כשהוא נמצא במקום חם מידי הוא יתחיל להינמס, וכשהוא נמצא במקום שאינו קר מספיק הוא עלול להפוך לאפרורי ולאבד מאיכויות הטעם המדהימות שלו. לכן מומלץ לאפסן אותו במקום שהטמפרטורה שלו היא קרה יחסית, לרוב מומלץ לשמור אותו בטמפרטורה של בין 16 ל-18 מעלות צלזיוס.

 

 

  1. ריחות – עם כמה שזה נשמע מוזר, אנחנו מבטיחים לכם שזה אמיתי: שוקולד סופג ריחות. אחת מהתכונות של השוקולד גורמת לכך שהוא סופח אליו וסופג את הריחות שקיימים סביבו, לכן הקפידו להשאיר את השוקולד שלכם במקום נטול ריחות חזקים במיוחד. נסו לשמור על השוקולד שלכם הרחק מתבלינים או מתבשילים בעלי עוצמת ריח חזקה במיוחד.

 

  1. לחות- לחות גבוהה יכולה לגרום נזק רב לשוקולד. במידה והשוקולד מאופסן במקום עם לחות גבוהה מהרגיל הוא עלול לשנות את המרקם שלו. לכן, מומלץ לאפסן את השוקולד האיכותי שלכם במקום שאחוזי הלחות בו הם פחות מחמישים אחוזים.

 

אז איפה הכי טוב לשמור את השוקולד האיכותי שלי?

יש הרבה מקומות בבית שאפשר לאפסן בהם שוקולד איכותי ללא חשש. יש לכם מקרר יינות בבית? מעולה! מקרר יין הוא אחד המקומות הטובים ביותר לאפסון שוקולד, הודות לטמפרטורות הנמוכות בו ולחושך השורר בו. רק הקפידו לא להצמיד את השוקולד אל הבקבוקים עצמם, על מנת שהוא לא יצבור לחות והמרקם שלו ייהרס.

אנשים רבים נוהגים לשמור את השוקולד שלהם במקרר הביתי שלהם או בארונות סוגרים, וזהו פתרון שהוא לא תמיד חכם. לרוב הטמפרטורה של המקרר היא טמפרטורה שהיא נמוכה מדי לשוקולד ויכולה לפגוע בו. ארונות יכולים להיות מקום טוב לאחסון שוקולד, רק וודאו שהאור והלחות לא חודרים גם אליו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה