אין גבול לדמיון – מבחר ענק של משחקים



משחקים וצעצועים הם שער לדמיון וליצירתיות של ילדים. בין אם מדובר על בובה, תיק רופא או משאית, כאשר הם מגיעים לידיים הקטנות ולעיניים הנוצצות, הם מקבלים חיים חדשים. ילדה שרוצה להיות רופאה, ילד שחולם להיות בנאי, בובות שהופכות להיות התינוקות של הילדים ועוד שלל משחקי תפקידים.

pixcels

במציאות של היום שכל פעוט מפעיל אייפד ויודע להתמצא באפליקציות המתקדמות בסמארטפון, חשוב להחזיר להם את הילדות, לתת להם להפעיל את הדמיון ולא לקבל הכל אינסטנט למח וללב. המשחקים נטולי המסכים הם פתרון מעולה לעשות זאת בכיף.

ילדים מאוד אוהבים לדמות את חיי המשפחה בגן ובעיקר אוהבים לעשות זאת דרך פינת המטבח. בכל גן ניתן למצוא מטבח מאובזר ופינת אוכל מפוארת עם שלל כלים, סירים, מאכלים מפלסטיק ואין ספור אפשרויות לבשל ולאפות. המטבח מעניק לילדים ולילדות הזדמנות להרגיש גדולים ולהגשים חלומות עד שיהיו מאסטר שפ בעתיד.

כדי לעודד את תחושת האחריות והמסוגלות ניתן למשל להעניק לילדים אפשרות לחלום ולהגשים בגדול עם קוביות מעץ, ספוג או לגו. באמצעות לבני סברס או לוחיות מגנטים, לבנות טירות, בתים ומערות ולתת לדמיון לספר את הסיפורים שמלווים את המשחקים.

מומלץ להעניק לילדים השראה עם משחקי הרכבה מאתגרים. המשחקים הללו מחזקים את המוטוריקה הזעירה. ומיומנויות הרכבה עדינות, מלמדים את הפעוט לבחון את החלקים ולהתאים את הצורות השונות, להתמודד עם אתגרים ולהשלים משימות, גם אם מדובר בחיבור של שני חלקים, לאט לאט הילד מבין את הרעיון ומשתפר בהרכבה.

בכל גיל גם ניתן לאתגר את הילד עם פאזלים בשלל צורות, מרקמים וגדלים. לכל גיל הפאזל המתאים עבורו. פעוטות יתחילו עם 5 חלקים ויעלו בהתמדה. על מנת לעודד את המשחק בפאזלים מומלץ לספק פאזל עם דמויות אהובות, תוך זמן קצר יפתח הילד סבלנות, קשב וריכוז גבוהים ומיומנויות נוספות.

את המרץ והרצון לפרוק מעט אנרגיה ניתן לבצע באמצעות משחק עם מכוניות בשלל גדלים ומהירויות, טרקטורים, משאיות ועוד. באם מעוניינים לשלב גם מחשבה ומוטוריקה גסה ועדינה למשחקים, זאת ניתן לבצע באמצעות לוחות ומתקני פעילות. בין היתר לוח הגאים, לוחות מבוכים, לוחות מגנטיים ומשחקי פעילות רגליים. למבחר הענק של המשחקים לחצו!

https://www.danieli-lagan.com/lobby/משחקים

שלל המשחקים, הצעצועים לבני הבנייה, המכוניות והבובות יכולים להעסיק את הילדים שעות רבות. חובה על המבוגרים לדאוג לרווחתם וביטחונם של הילדים. בראש ובראשונה לוודא שכל המשחקים בטיחותיים ומותאמים לגיל המשחקים בהם, ביטחון הוא מעל לכל. חשוב לוודא שהכל עשוי מחומרים טובים ועמידים, ללא חומרים מסוכנים או חשש לפציעה.

עוד, חשוב מאוד לארגן משטחי עבודה נוחים ונעימים, בין אם על הרצפה על שטיח או מזרן פעילות, או בין אם על שולחן יצירה, כאשר נוח לילדים הם ימשיכו לשחק וירגישו מוגנים ומאושרים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה