איך מתכוננים למבחן הפסיכומטרי?





כיצד ניתן להתכונן לפסיכומטרי? כמה זמן כדאי להשקיע במסלול ההכנה? ועוד מגוון רחב של שאלות שונות עולות בקרב תלמידים רבים טרם מבחן הפסיכומטרי. ובכן, ניתן לומר באופן חד משמעי כי התשובות לשאלות הללו תלויות באופן בכם ובאילוצים שלכם באופן שכן, כל אחד ואחד נוטה ללמוד בצורה שונה ולעיתים לא כולנו מסוגלים להשקיע את אותו פרק זמן לצורך למידה במהלך היום שלנו. ככלל, ההמלצה המרכזית תהיה להתכונן למבחן הפסיכומטרי כארבעה חודשים, אך במידה והשגרה לא מאפשרת זאת ותקופת הלמידה תהיה קצרה יותר, ההמלצה שלנו תהיה להאריך את זמן הלמידה במהלך היום ככל הניתן. זאת בעוד כי תלמידים אשר בוחרים לגשת פעם שנייה ומעלה לבחינת הפסיכומטרי, ככל הנראה יסתפקו בהכנה של חודשיים בלבד. על מנת לעשות לכם סדר טרם הגעתכם אל בחינת הפסיכומטרי, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל מה שצריך לדעת בנושא.

PIXABAY

האם מומלץ לבצע מבחן פסיכומטרי לדוגמא?

מבחן פסיכומטרי לדוגמא הוכיח את עצמו כאחד מאפיקי הלמידה היעילים והאפקטיביים ביותר בכל הנוגע להכנות לבחינת הפסיכומטרי שכן, סימולציות מעניקות לנו את האפשרות להתרגל לישיבה ארוכה ללא הפסקות, להתרגל לפרק הזמן הקצוב שיש לנו לסיום הבחינה וכמובן - מסייע לנו בפתרון שאלות שונות ומגוונות בהתאם להרכב הפרקים אשר מופיעים בבחינת פסיכומטרי. על כן, בין אם אתם מעוניינים להתכונן לבחינה באמצעות קורס פרונטלי ובין אם אתם מעוניינים ללמוד באופן עצמאי לקראת הבחינה, ההמלצה המרכזית תהיה לפתור מבחני פסיכומטרי לדוגמה שמפורסמים על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה. פתרון של סימולציות הינו פעולה חשובה במיוחד לקראת בחינת הפסיכומטרי שכן, מדובר על בחינות פסיכומטרי מהעבר שיעניקו לכם אומדן מסוים לרמת ההצלחה שלכם בבחינה הייעודית.

האם ניתן להתכונן לפסיכומטרי במהלך הצבא?

התשובה היא חד משמעית כן. זאת בעוד כי הדרך האידיאלית להתכונן לפסיכומטרי במהלך שירות צבאי תהיה בעזרת קורס דיגיטלי. על כן, מדובר על קורס בו החייל אינו כפוף למערכת שעות ספציפית וכך למעשה, לא ייתכן מצב בו החייל מפסיד חומר מסוים מתהליך ההכנה, גם אם מדובר על חייל אשר משרת ביחידה סגורה. יחד עם האמור, באמצעות קורס דיגיטלי ניכר כי החייל לא מבזבז את הזמן הפנוי שלו בנסיעות מיותרות לכיתה וכך למעשה, יוכל החייל להקדיש זמן נוסף להכנה. ההמלצה שלנו תהיה לתכנן מראש את תקופת הלמידה, בעוד שכאמור, ההמלצה תהיה ללמוד לבחינה במשך של ארבעה חודשים. משכך, במידה ומדובר על חייל המשרת ביחידה סגורה, ייתכן כי יהיה מומלץ יותר להתכונן לבחינת הפסיכומטרי כמשך פרק זמן של כחמישה חודשים, דבר אשר יאפשר לחייל לעמוד בכלל המטלות השונות המתלוות אל שגרת היום יום לצד הכנה מוקפדת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה