איך משתמשים בטיק טוק



אם עד לפני זמן לא רב, פייסבוק ואינסטגרם נחשבו לרשתות החברתיות המובילות בישראל מבחינת הפופולריות והיקף השימוש, הרי שטיק טוק בהחלט מאתגרת את הדומיננטיות שלהן. בקרב בני הדור הצעיר, השימוש בטיק טוק הפך להיות רווח בהרבה מאשר השימוש ברשתות הוותיקות יותר. טיק טוק החלה את דרכה כאפליקציה סינית שהתקבלה בהתלהבות רבה השוק המקומי, ומשם החלה להיות נפוצה בכל רחבי העולם, עד שהצליחה לכבוש את ליבם של משתמשים גם במערב ובכל שאר העולם.

freepik

הסיבה המרכזית לכך היא שטיק טוק מדברת בשפה של הצעירים כיום, וגם של הצעירים ברוחם. היא מאפשרת להעלות סרטונים וקליפים שהמשתמשים שלה יוצרים בעצמם, ומשלבים בהם רגש והומור. ומכיוון ששפת הסרטונים היא השפה השלטת כיום בעולם הדיגיטלי, האפשרות להסריט את עצמך ולהעלות תוך דקות ספורות סרטון או קליפ, הפכה להיות קורצת ופופולרית מאוד עבור רבים. הסיבות האלו גרמו לכך שטיק טוק כובשת לאיטה את המקום הראשון בקטגוריות רבות של אפליקציות חברתיות בעולם המובייל והדיגיטל.

אין לכם עדיין פרופיל בטיק טוק?

אם עד לפני כמה שנים, מי שלא היה לו פרופיל פעיל בפייסבוק או באינסטגרם, היה נחשב ל"עוף מוזר" או לחריג חברתית, כיום הדבר מאפיין בני נוער וצעירים שאין להם חשבון טיק טוק פעיל. אך לא רק צעירים נכנסו בהתלהבות רבה לתוך הטרנד הזה. גם משפיעני רשת רבים וסלבס בוגרים יותר, מקליטים ומעלים סרטונים לטיק טוק, ובהחלט יודעים ומבינים כיצד משתמשים בטיק טוק לקידום המטרות שלהם.

זאת מכיוון שהשימוש בטיק טוק הפך גם למנוע שיווקי ומנוע של מיתוג וחשיפה, לאור הפופולריות הרבה של הרשת. השימוש בטיק טוק בהחלט לא נועד אך ורק למטרות הנאה ובידור, אלא גם לביצוע שיווק באינטרנט וקידום עסקי של מותגים, חברות ואנשים פרטיים.   

איך מקליטים ומעלים סרטון לטיק טוק?

עבור מי שטרם הוריד את האפליקציה וזכה להיכרות מקרוב עם העולם הצבעוני של טיק טוק, יש לדעת כי השימוש בה הוא בהחלט פשוט, ולא דורש רמת הבנה טכנית גבוהה. האפליקציה נועדה לשימוש של משתמשים בכל הגילאים ודוברי שפות שונות ורבות, כך שהיא תוכננה מראש להיות ידידותית למשתמש. כל מי שרוצה לדעת איך להשתמש בטיק טוק כדי להקליט ולהעלות סרטונים שלו, יכול להתנסות פשוט באפליקציה עצמה, או לראות אחד מאלפי הסרטונים והמדריכים ברשת שמלמדים כיצד לעשות בה שימוש.

טיק טוק היא לא רק אפליקציה שנועדה למשתמשים צעירים, והיא מותאמת לשימוש של כל אחד. למעשה, בעידן שבו כל אדם שיש לו טלפון חכם חמוש במצלמה עוצמתית למדי שמאפשרת צילום וידאו בקלות, הקלטה של סרטון לטיק טוק היא פשוטה מאוד.

הדבר החשוב בכל סרטון שמכינים הוא דווקא המחשבה שמאחוריו. הסרטונים הוויראליים ביותר ברשת הם אלה שבהם מבצעים ריקוד או ""ליפ סינק" לקול של שיר מוכר. הריקודים האלה, שמועלים לרשת, יכולים להיות ספונטניים ושטותיים או מושקעים ביותר. ככל שרמת ההשקעה בקליפ המצולם תהיה גדולה יותר, כך גדל הסיכוי שהוא יזכה לכמות שיתופים רבה יותר – המטרה האולטימטיבית של כל סרטון ברשת חברתית כלשהי.

איך משתמשים בטיק טוק למטרות שיווק?

באופן טבעי ביותר, טיק טוק הקימה גם מערכת פרסום ממומן שקיימת בתוך האפליקציה. מודל התשלום וניהול הקמפיין בטיק טוק דומה מאוד לקמפיינים ממומנים בגוגל או בפייסבוק. מודל התשלום מבוסס על תשלום פר קליק (PPC), והמערכת של הפרסום בטיק טוק מאפשרת לבצע פילוח של קהל היעד של כל פרסומת, בהתאם לקריטריונים שונים. בנוסף לכך, כפי שישנם חוקים והגבלות לפרסום בפייסבוק, כך יש גם בטיק טוק. לא ניתן להעלות כל סרטון שיווקי שרוצים, ויש לעמוד בתנאים מסוימים ולהימנע משימוש בשפה בוטה, באלימות, בתכנים בוטים וכדומה.

כדי להשתמש בטיק טוק למטרות שיווקיות, יש להכין סרטון פרסומת, שהאפליקציה תציג אותו לפני התחלה של הצגת סרטונים למשתמשים. זוהי הדרך היעילה ביותר לפרסם בטיק טוק, כאשר לחיצה על סרטון הפרסומת תוביל לאתר או לדף הנחיתה של המפרסם. האפליקציה, נכון להיום, מאפשרת להעלות סרטוני פרסומת קצרים יחסית שאורכם הוא עד 15 שניות. ניתן גם להציג את הסרטון בלופ, וכך להאריך את משך הפרסומת.

מכיוון שלטיק טוק יש כל כך הרבה משתמשים צעירים בישראל, מדובר בערוץ שיווקי בעל פוטנציאל עצום, ואין פלא שחברות רבות עושות בו שימוש כדי לקדם מוצרים ושירותים שונים. העתיד של הרשת הזו כיום נראה בהחלט מבטיח, ואם עדיין לא עשיתם זאת, זה בדיוק הזמן המתאים ללמוד איך להשתמש בטיק טוק.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה