איך מנקים פרקט?



רצפת פרקט בבית מבטיחה יתרונות רבים לדיירים, ומעבר לנוחות ולאפשרות ללכת יחפים על הרצפה גם בחורף, הפרקט משדרג את עיצוב הפנים ומעניק תחושה ביתית ונעימה, והמראה שלו יוקרתי. יש מגוון סוגי פרקטים מעצים שונים ויש גם אפשרות לחסוך עלויות ולהתקין פרקט למינציה שמחירו זול ועמידותו גבוהה יותר. יחד עם זאת, רבים מתלבטים בשאלה איך מנקים פרקט עץ מאחר והם חוששים מעמידות המשטח ומגרימת נזק לעץ כיוון שפרקט רגיש למים.

pixabay

ניקוי פרקט – עשה ואל תעשה

כדי לשמור על פרקט נקי בבית או במשרד חשוב לנקות אותו באופן שוטף, עם חומרי ניקוי מקצועיים וייעודיים המתאימים לניקוי המשטח מעץ. יש להקפיד על טאטוא או שאיבת אבק, אך לא כל מטאטא מתאים לניקוי הפרקט. יש להימנע ממטאטא עם ראש הכולל זיפים נוקשים או זיפי העשויים מקש, מאחר והזיפים עלולים לשרוט את העץ ולגרום לנזק, לכן מומלץ להשתמש בשואב אבק.

יש לציין כי רצפת פרקט עץ רגישה מאוד למים, לכן אם אתם רגילים לשטוף את הרצפה בבית עם הרבה מים מהולים בחומר ניקיון ומגב עם סמרטוט, עליכם להתרגל לניקוי אחר, ויש להתייחס בעדינות לרצפת העץ ולא לנקות את הפרקט באגרסיביות.

רוצים לדעת איך מנקים פרקט עץ? ובכן, מומחים לניקיון בתים איתם התייעצנו מסבירים כי ניקוי נכון של פרקט עץ, בשיטות עשה זאת בעצמך, מבוסס על שלושה שלבים עיקריים:

  • ניקיון שוטף – חשוב להקפיד על ניקיון הפרקט אחת לשבוע או שבועיים, הניקוי השוטף מתחיל בטאטוא, אך עדיף לשאוב את הפרקט בעזרת שואב אבק ביתי. בעזרת שואב אבק ניתן לנקות את הפרקט היטב ולהסיר ממנו לכלוכים שונים כמו פירורי אוכל, אבק, שיערות וכו'.
  • שטיפה עם חומר ניקוי לפרקטניקוי יסודי ועמוק יותר של הפרקט באמצעות מגב וסמרטוט רצפה, חשוב להשתמש רק בחומר ניקוי המתאים לשטיפה של פרקט עץ או למינציה, יש בחנויות המובילות נוזל שטיפה מרוכז לניקוי פרקטים מסוגים שונים, והשטיפה בחומר האיכותי אינה משאירה פסים וסימנים על הרצפה. מומלץ לסחוט היטב את הסמרטוט ולהימנע מחשיפת הפרקט לכמות גדולה של מים, כמו כן עדיף לשטוף פרקט עץ עם מים חמים.
  • הברקה – לאחר ניקוי עמוק הכולל שטיפה של הפרקט כדאי ליישם חומר העשוי מפולימר איכותי שמטרתו להגן על הפרקט בפני שריטות והיווצרות כתמים עקשניים שקשה להסיר, למעשה זהו סוג של פוליש לפרקט עץ.

הדרך היעילה והבטוחה לשמירה על פרקט נקי ומצוחצח היא הימנעות מגרירת רהיטים וחפצים כבדים, ניקוי מהיר של הפרקט אם נשפך עליו מזון או שתייה, ושאיבת אבק לפחות פעם בשבוע. הניקיון המועיל ביותר של  פרקטים הוא הימנעות מלכלוכים, לכן כדאי להניח שטיח על הפרקט בבית, להוריד נעליים בכניסה לבית או לחדר, לנגב מיד כל נוזל שנשפך על הרצפה ולהקפיד על הנחיות הניקוי והתחזוקה השוטפת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה