איך מנקים כיריים בלי להשאיר סימנים?



בין אם אתם בשלנים מדופלמים או כאלו שרק מבשלים פסטה במים, ניקיון כיריים הוא אחד הדברים שחשוב לעשות בתום כל בישול. איך מנקים כיריים בלי להשאיר שריטות או סימנים? הנה התשובות

pixabay

ניקוי כיריים אולי נשמע כמו מטלה פשוטה לביצוע, אולם אם לא תקפידו על כמה כללים, תפגעו בשכבת הציפוי, באחידות ובבטיחות של הפעלת הכיריים. כדי להימנע מכל אלו, כדאי לשמור על כמה כללים פשוטים:

  • כאשר מדובר על כיריים גז, שימוש בממיס שומנים לא מתאים, עלול לפגוע בכיריים עד כדי מצב שתידרשו להחליפם. במקום להסתבך, הכינו עיסת ניקיון בעצמכם: שפכו מעט מלח גס על כיריים, השפריצו מעט חומץ ופזרו על הכל סודה לשתיה. בעזרת ספוג רך ערבבו את החומרים, עד לריכוך והסרה של כל הכתמים. חשוב לשים לב לשפשף בעדינות, שכן אחרת המלח הגס ישרוט את כיריים ולא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור. במידה ומדובר בכתמים עקשניים שמסרבים לרדת, ניתן להשאיר את העיסה על גבי כיריים במשך כל הלילה ולהסירה ביום המחרת.
  • לצורך ניקוי המבערים ופלטות הגז, הכניסו אותן לתוך שקית פלסטיק ולתוכה שפכו חצי כוס חומץ ומעט נוזל ניקוי. השאירו את השקית סגורה עם חלקי הכיריים וחומרי הניקוי למשך לילה שלם וביום המחרת שטפו את המבערים והפלטות. לאחר שתניחו את המבערים והפלטות על המשטח הנקי, תרגישו כאילו יש לכם כיריים חדשות לגמרי, ולא רק כאלו שעברו ניקוי יסודי.
  • כיריים אינדוקציה/חשמליות/קרמיות לא ניתן לנקות באמצעות ספוגים קשים, שכן אלו ישרטו את הכיריים. במקום זאת, יש להכין תערובת העשויה ממיץ שנסחט מלימון אחד יחד עם מים חמים, להתיז על המשטח ולנגב אותו במטלית לחה. אם אתם רוצים כיריים מבריקים, ניתן לאחר הניקיון להתיז עליהם מעט תרסיס לניקוי חלונות ולנגב. אגב, יש מי שמעדיפים לנקות כיריים באמצעות משחה ומברשת שיניים. אולי זה גורם לכם להרים גבה, אבל אחרי שתנסו פעם אחת, תבינו למה כולם חושבים שניקוי כיריים עם משחת שיניים הוא אחת ההברקות הגדולות בעולם הניקיון.
  • הכינו כיריים מבעוד מועד לקראת הבישול – לפני שאתם מתחילים לבשל, כאשר כיריים עדיין קרות, מרחו עליהן וקס לרכב. כעבור 5 דקות נגבו אותן בעזרת מטלית לחה וזה הכל. שכבת השומן תגן מפני כתמי שמן וכך תשמרו על כיריים נקיות מכתמים בלי הרבה השקעה של זמן או מאמץ. מי שלא מעוניין למרוח שכבת וקס, יכול לרכוש יריעות עיטוף יעודיות ובכך לשמור על כיריים נקיות במהלך הבישול וכמובן גם לאחריו.

אם כן, ניקוי כיריים הוא לא מטלה מורכבת במיוחד. כל מה שצריך לעשות זה להיערך מבעוד מועד, לתכנן ולזכור – בישול אמיתי מתחיל ונגמר במטבח בו יש כיריים נקיות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה