איך לעבור בדיקת פוליגרף? 5 טיפים מנצחים



בדיקת הפוליגרף היא טכניקה למדידה ורישום של השינויים הפיזיולוגיים שעלולים להיות קשורים להטעיה. הוא מודד לחץ דם, דופק, נשימה והזעה. הבוחן שואל את הנבחן שורה של שאלות שעליהן הוא יודע את התשובה וגם שאלות שאין הוא יודע את התשובה עליהן. אם יש עלייה בכל אחת מארבע המדידות הפיזיולוגיות הללו כאשר משקרים לגבי מידע ידוע, הדבר מצביע על כך שהטעיה עשויה להיות נוכחת.

FREEPIK

הטיפים הבאים יסייעו לכם לעבור אותה בהצלחה:

 

  1. הקפידו לישון טוב לפני הבדיקה – ההמלצה היא לישון לפחות 6 שעות בלילה שלפני הבדיקה. עייפות ומחסור בשעות שינה עלולים להשפיע על התגובות הפיזיולוגיות של האדם הנבדק. תגובות פיזיולוגיות אלו יכולות להשפיע על תוצאות בדיקת הפוליגרף ולפגוע באמינותכם או באמינות הבדיקה.
  2. אל תנסו להתכונן לבדיקת הפוליגרף – במקרים רבים נבדקים שניסו להתכונן לבדיקה מראש על ידי מידע מוטעה באינטרנט גרמו לסיבוכים מיותרים בבדיקה ובכך אמינותם נפגעה. אין אפשרות להתכונן לבדיקת פוליגרף וגם אין כל כך צורך, לפני ביצוע הבדיקה הבודק ישוחח איתכם, בין אם זו בדיקת פוליגרף לעובד לצורך קבלה לעבודה או כל בדיקת פוליגרף אחרת , הבודק עושה הכנה ועונה על כל שאלה שתהיה לכם בנוגע לבדיקה.
  3. אל תעשו בדיקת פוליגרף אם אתם חולים – בין אם אתם חשים חולשה, מחלת חום או אפילו כאבים כתוצאה ממכה או פציעה הגוף שלכם יגיב למחלה או לכאב ומכשיר הפוליגרף ימדוד את התגובות הפיזיולוגיות הללו, זה יפגע בדיוק ואמינות בדיקת הפוליגרף.
  4. תהיו כנים ושתפו פעולה עם הבודק – לעיתים בשלב השיחה המקדימה לבדיקה הבודק שואל שאלות שלא תמיד נראות רלוונטיות לבדיקה אך הן חשובות לבניית השאלות לבדיקה וביסוס האמינות. הימנעו מהסתרת מידע או חוסר שיתוף פעולה עם הבודק, לעיתים נושאים מסוימים או שאלות מסוימות גורמים לתחושה של אי נוחות בשל דברים שכלל אינם קשורים לנושא הבדיקה כמו מעשה שביצעתם בעבר וגורם לכם לייסורי מצפון, תחושות אלו גורמות לתגובה בבדיקה, מה שעלול לשבש את תוצאותיה. 
  5. הישארו מרוכזים בזמן בדיקת הפוליגרף - תהליך בדיקת פוליגרף אורך כשעה, במהלכה הנבדק יושב ואף מתבקש שלא לזוז כיוון שהתזוזות נרשמות כתגובה בפוליגרף. לחלק מהאנשים, ישיבה מתמשכת גורמת לאבד את הריכוז ולחשוב על דרים שמטרידים אותם, בין אם זה בעיות כלכליות, לחצים בעבודה וכו'.. הדאגות הללו לעיתים גורמות לתגובות אשר יכולות לפגוע באמינותו של האדם הנבדק בפוליגרף.

לסיכום

גם אם אתם מתכוונים לומר רק את האמת עצם המעמד בבדיקת הפוליגרף יכול לגרום ללחץ וחרדה. אפ תפעלו לפי הטיפים הללו תוכלו לעבור את הבדיקה בהצלחה!

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה