איך לחסוך בהוצאות העסק שלכם



בתקופה שהיא מאוד מאתגרת מבחינה כלכלית, בעלי עסקים רבים מחפשים כל דרך אפשרית לחסוך בהוצאות של העסק. אחד מהפתרונות שרבים מהם נאלצו להשתמש בהם, היה הוצאת עובדים לחל"ת או פיטורים שלהם. אך גם לאחר שעובדים רבים הוצאו לחל"ת, עדיין יש צורך בצמצום ההוצאות בעסק, כדי לעבור בשלום את התקופה הנוכחית, שעדיין לא ברור מתי היא תסתיים.

freepik

כדי להצליח לחסוך בהוצאות העסק, יש לנקוט אסטרטגיה מחושבת ומתוכננת, שלוקחת בחשבון את ההוצאות שבלעדיהן לא ניתן לקיים את העסק, ולעומת זאת, את ההוצאות שבהן ניתן לקצץ. זהו השלב הראשון בכל תכנית כלכלית עסקית שנועדה לצמצם הוצאות. לכל עסק ישנן הוצאות שהן מחויבות, כמו דמי שכירות חודשיים, למשל. אך לכל עסק יש גם תמיד רשימת הוצאות שניתן לקצץ בהן. ההבחנה בין שני הסוגים היא מהותית וקריטית לטובת הצלחה של כל תכנית ייעול וחיסכון בעסק.

מעבר לעבודה מהבית

אם אתם מתגוררים באזור מרכז הארץ, אתם וודאי משלמים לא מעט דמי שכירות עבור המקום בו העסק שלכם שוכן. בתקופה זו, משרדים להשכרה בראשון לציון ובמקומות אחרים במרכז הארץ, יכולים לעלות לא מעט. לכן, אם יש באפשרותכם לעבור לתקופה מוגבלת (או קבועה) למתכונת של עבודה מהבית, הדבר יכול להוות חיסכון משמעותי ביותר בהוצאות העסק. עבודה מהבית אינה מתאימה לכל אחד, אך יש לא מעט חברות וגופים עסקיים שיכולים לעשות מעט שינוי בתפיסה ולהתחיל לעבוד מהבית. גם אם לא תוותרו לגמרי על המשרד שאתם שוכרים כרגע, הוצאות מסוימות יכולות להיות מוקטנות מאוד כאשר אתם והעובדים שלכם תעברו לעבודה מהבית.

ניהול תקציב אחראי יותר

לאחר השלב הראשוני, שבו בעל העסק מיפה את ההוצאות שהוא יכול אולי לחסוך בהן, מגיע שלב התכנון המפורט יותר. כדאי להכין רשימה מפורטת של כל ההוצאות שהן לא הכרחיות לחלוטין. ברשימה הזו יש לציין ליד כל פריט, איך ניתן לצמצם את ההוצאה ובכמה כסף מדובר בחודש. כך תתחיל להתהוות תכנית פעולה, שניתן יהיה ליישם אותה באופן מעשי.

באופן כללי, תקציב אחראי הוא כזה שלוקח בחשבון את הדברים שהם לא חיוניים ביותר, וכזה שמתאים את ההוצאות לכמות הכסף שהעסק מכניס בכל חודש. אם אתם מתקשים לבצע את ההבחנה הזו בעצמכם, ייתכן וכדאי להיעזר בשירותים של ייעוץ פיננסי מקצועי.

קבלת ייעוץ ממומחים (מאמנים פיננסיים, למשל)

קבלת ייעוץ ממומחים היא בהחלט לא מילה גסה. למרות שבעלי עסקים רבים אוהבים לנהל את ענייניהם בעצמם, יש בשוק לא מעט מומחים פיננסיים (וגם מאמנים פיננסיים) שההתמחות שלהם היא בצמצום הוצאות עבור עסקים וגורמים פרטיים.

אחד מהיתרונות של קבלת ייעוץ פיננסי לצמצום הוצאות הוא שכך אתם יכולים לקבל חוות דעת אובייקטיבית ונקייה משיקולים זרים. נקודת מבט נוספת יכולה להאיר עבורכם דברים שאתם לא מודעים אליהם, ולהציע גם גישות לצמצום הוצאות שאולי לא חשבתם עליהן בעצמכם. 

פרסום בערוצים דיגיטליים

אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם אתגרים כלכליים היא לא רק לצמצם בהוצאות, אלא גם להגדיל הכנסות. לכן, אם אתם עדיין לא נוהגים לפרסם בערוצים דיגיטליים, כמו גוגל והמדיה החברתית, כדאי לדעת שניתן לעשות זאת תוך הוצאה תקציבית חודשית מוגבלת ומוקפדת וכך להגיע לקהלי יעד רבים שאולי כרגע אינם חשופים מספיק למוצרים או לשירותים שאתם מציעים.

בעזרת גיבוש אסטרטגיה כוללת, שתעסוק גם בצמצום הוצאות שאינן מחויבות לחלוטין, וגם במציאת אפיקים חדשים להגדלת ההכנסות, יהיה ניתן לשפר את המאזן החודשי ולאגור כספים להמשך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה