איך לבצע איטום עמיד חזק



אם אתם סובלים מנזילה בגג המבנה שלהם או אם החלו להופיע סימני רטיבות בתקרה או בקירות המבנה שאתם מתגוררים בו מיד כאשר החלה עונת החורף הגשומה והסוערת, חשוב מאוד שתדעו שככל הנראה איטום הגג או הקירות שלכם לוקים בחסר.

freepik

יתכן מאוד שתדרשו לתקן כשלים או שתדרשו להחליף את כולו בשל בלאי. בכדי להבין מה עליכם לעשות בכדי להיפטר מהנזילה או הרטיבות, חשוב מאוד שתבחרו באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, אשר יודעים כיצד לאטום בצורה הטובה והמתאימה ביותר. אנשי מקצוע מעין אלה יבחנו את האיטום הקיים, יגלו את הכשלים שבו ויחליטו האם כדאי להחליפו לחלוטין או לתקן את הכשלים בו. כמובן שאנשי המקצוע הללו ישתמשו בחומרים האיכותיים והטובים ביותר הנדרשים בכדי לאטום את הקירות או הגג.

מדוע איטום איכותי הוא דבר חשוב?

איטום מבנה הוא דבר חשוב מאוד. בין אם מדובר על איטום קירות המבנה ובין אם מדובר על  הגג. הצטברות של מים על הגג כתוצאה של גשמים ובד בבד, איטום לקוי של הגג, עלולים לגרום לבעיות קשות בבניין ובדירות של הדיירים. המים יכולים לחלחל בקלות לתוך התקרה והקירות ולרוב תתחיל נזילה קטנה אשר תלך ותתגבר במידה ולא יטפלו בבעיה בצורה מקצועית ויסודית. ישנן מגוון סיבות שבגינן מים יכולים להצטבר על הגג לרבות שיפועים לא נכונה של הגג, ליקויי בנייה שונים, סתימה בפתחי הניקוז בגג ובמרזבים, סדקים בגג ואיטום לקוי.

כיצד אוטמים בצורה איכותית גג מבנה?

איטום גג מבנה חייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים שיש להם ניסיון בתחום. ישנן מגוון שיטות הרלוונטיות עבור ביצוע הפעולה המדוברת עבור גגות מבנים לרבות: ביצוע הפעולה באמצעות יריעות ביטומוניות, לאטום באמצעות חומרים פוליאוריטנים, לאטום באמצעות חומרים אקריליים, ביצוע הפעולה באמצעות חומרים צמנטים, איטום שלילי בהזרקה ועוד. שכבת האיטום רלוונטית לצורך מניעת נזילות בתוך הקירות המבנה וכן לתקרה. יש לה גם תפקיד חשוב לצורך בידוד תרמי ולשמירה על טמפרטורה נעימה בתוך הבית. הדרך הטובה ביותר למנוע נזילות לקירות המבנה היא לבדוק את האיכות של האיטום טרם מתחילה עונת הגשמים. לכן, בסוף הקיץ כדאי מאוד להזמין חברה מקצועית העוסקת בתחום הנוגע לאטימת גגות וזאת בכדי לבדוק את התשתיות של החומר הקיים ולבצע תיקונים רלוונטיים באמצעות חומרי איטום איכותיים במידת הצורך. כמו כן, חשוב מאוד להבין כי לכל חומר יש אורך חיים מסוים ועל כן, לעיתים יהיה צורך בחידוש האיטום כולו.

כיצד בוחרים חומרים עמידים ואיכותיים ?

לכל שיטת הנדרשת בכדי לאטום כאמור יש את חומרי האיטום הרלוונטיים לה. טרם בוחרים חברה כלשהי העוסקת בתחום או טרם מתחילים לתקן כשלים באופן עצמאי, חשוב מאוד לוודא כי אתם או החברה שמבצעת את התהליך בוחרים בחומרים האיכותיים ביותר בשוק עבור ביצוע הפעולה המדוברת. מעבר לכך העבודה עצמה צריכה להתבצע בצורה מדויקת ויסודית.

לכל שיטת איטום ובידוד הגג יש חומרים ייעודיים. חשוב לוודא כי חברה המציעה את ביצוע הפעולה, מבצעת את עבודתה בעזרת שיטות מתקדמות ובחומרים עמידים ואיכותיים. מעבר לבחירת החומרים הנחוצים לאיטום יעיל ואיכותי, החברה חייבת לבצע את העבודה במקצועיות על מנת לוודא תוצאות מושלמות ויעילות לאורך זמן. כדאי להשתמש בחומרים אשר מתאימים גם לאיטום סדקים בקירות ומחיצות וכן לאטימה איכותית של קירות גבס במידה ומדובר על קירות מעין אלה. ניתן למצוא גם חומרים צמנטיים איכותיים כיום לצורך איטום בשיטה המדוברת. ניתן לאטום גג באמצעות חומרים אקריליים.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה