איך בונים תיק השקעות דיגיטלי?



נשאר לכם קצת כסף בצד? מעוניינים לצבור יותר תשואה ממה שמאפשר העובר ושב? כיום קיימות לא מעט אפשרויות השקעה בשוק ההון עם רף כניסה נמוך לעומת העבר. אלו מאפשרות גם למשקיעים בעלי הון קטן יחסית להשקיע את כספם בשוק ההון ולזכות לתשואות גבוהות. בנוסף, ההתקדמות הטכנולוגית הובילה לכך שהיום ניתן לנהל את אותם תיקי השקעות ביעילות ובבטיחות ללא צורך בפגישה אישית עם יועץ השקעות. תיק השקעות דיגיטלי הוא פתרון מצוין למי שמעוניין לצעוד את צעדיו הראשונים בשוק ההון באמצעות השקעה בטוחה ופשוטה. איך עושים זאת? על כך בכתבה הבאה.

מתחילים בהגדרת מטרות

זה נחמד מאוד לחלום על תשואות ענקיות ורווחים גדולים תוך זמן קצר באמצעות השקעה גאונית במניה שאף אחד לא צפה שהיא תעלה. אבל הקשר בין המחשבה הזו למציאות הוא קלוש במיוחד. השקעה במניה בודדת דורשת היכרות מדוקדקת עם שוק ההון ומאפייניו והסיכויים לרווח גדול בזמן קצר טומנים בחובם גם סיכונים להפסד ענק באותו הזמן. על כן, לפני שמשקיעים את כל מה שחסכתם בעמל רב ורצים לפתוח תיק השקעות דיגיטלי, כדאי להגדיר לעצמכם את מטרות ההשקעה. האם מדובר בהשקעה לטווח ארוך, נגיד לחיסכון לילדים או בהשקעה לטווח קצר יותר של שנתיים שלוש. טווח ההשקעה גם גוזר את רמת הסיכון שניתן לקחת.

בהשקעות לטווח ארוך ניתן לקחת סיכון גבוה יותר מתוך הנחה שגם אם יהיו ירידות הן יתקנו את עצמן בהמשך כאשר השוק יעלה. בנוסף, כדאי לערוך ניהול תרחישים - אם התיק יורד או עולה ב-20 אחוז, מה תעשו? תוותרו על ההשקעה או שתוכלו לספוג את הירידה ולהמתין לעליה. ידיעה מראש מה אתם מסוגלים להכיל במקרים שונים תדאג שברגע האמת תבצעו החלטה שקולה ומדויקת יותר ולא כזו אשר נובעת מפאניקה.

 pexels

איפה אנחנו משקיעים?

ישנם אפיקים רבים בהם ניתן להשקיע כאשר פותחים תיק השקעות דיגיטלי. בין אם מדובר באיגרות חוב, מטבע חוץ, מניות או קרנות נאמנות, לכל אפיק יש את היתרונות והחסרונות שלו. בנוסף, כאשר השוק עולה מרבית אפיקי ההשקעה עולים בצורה כזו או אחרת אך כאשר השוק נמצא במשבר חלק מהאפיקים חווים אותו בצורה קשה יותר מאחרים ויש כאלו שאף ממשיכים לעלות כאשר השוק יורד. איך יודעים מי יעלה ומי ירד? ברוב המקרים, גם אנליסטים מומחים לא יכולים לחזות את קיומו של משבר ואת השפעתו על אפיק כזה או אחר. על כן, תעודת הביטוח של תיק ההשקעות הדיגיטלי שלכם היא פיזור ההשקעות בין אפיקים. הפיזור יכול להיות לא רק בין תחומים שונים כמו מטבע חוץ ואגרות חוב אלא גם בין שווקים שונים כמו ישראל, ארצות הברית ואירופה או בין חברות גדולות לחברות גדולות. כך או אחרת, מילת המפתח בהשקעה בשוק ההון היא השקעה לטווח הארוך אשר נחשבת בטוחה ביותר וכמעט תמיד תספק תשואה נאה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה